امروزه بیش از گذشته افراد به فکرکسب دانش و یادگیری مهارت‌های مختلفی هستند و بسیاری از آن‌ها سعی می‌کنند با استفاده از اپلیکیشن‌هایی که در هر زمینه مثل یادگیری ریاضی، تناسب اندام، تقویت حافظه و ... ارائه شده است، به جای شرکت در کلاس‌های حضوری، سطح دانش و آموخته‌های خود را ارتقا بخشند. تعداد علاقه‌مندان به یادگیری زبان‌های خارجی کم نیستند و از میان آن‌ها نیز افراد بسیاری هستند که مایلند زبان پرتغالی را بیاموزند. آیا مایلید تا قبل از اقدام برای یادگیری این زبان، مطالب مفید را در مورد یادگیری زبان پرتغالی بدانید؟ پس لطفا با تراپی تا پایان این مقاله همراه شوید.

آیا یادگیری زبان پرتغالی سخت است؟

افراد زیادی هستند که معتقدند زبان پرتغالی زبان بسیار سختی است و یادگیری آن آسان نیست. آن‌ها معتقدند که زبان پرتغالی دارای گرامر بسیار سختی است و همچنین تلفظ لغات آن نیز بسیار مشکل است.

زبان پرتغالی

با وجود این مشکلات، نمی‌توان گفت که یادگیری زبان پرتغالی غیر ممکن است و با وجودی که بسیاری از افراد معتقدند که یادگیری این زبان بسیار مشکل است اما این برای آن‌ها یک رویا است که بتوانند بر این زبان مسلط شوند.

در کل زبان پرتغالی از دیگر زبان‌هایی چون اسپانیایی که یادگیری آن سخت است، آسان‌تراست. این زبان شبیه به زبان عربی و چینی نیست. حتی نیازی هم نیست که شما الفبای آن را به طور کامل بیاموزید و جالب است بدانید که برخی از لغات آن شبیه به زبان انگلیسی است.

با این وجود در سراسر دنیا سیستم‌های بزرگی هستند که در زمینه‌ی رتبه بندی زبان از لحاظ سختی آن‌ها فعالیت دارند مثل انستیتو  American Foreign Service (FSI) که در دسته بندی زبان‌ها، زبان پرتغالی را در اولین دسته همراه با زبان‌های فرانسه، اسپانیایی و ایتالیایی قرار داده است.

چقدر طول می‌کشد تا زبان پرتغالی را بیاموزیم؟

تخمین مدت زمان یادگیری زبان پرتغالی قدری مشکل است و نمی‌توان زمان مشخصی برای آن تعیین کرد. و آنچه مسلم است این است که این کاملا بستگی به خود شما دارد که تا چه حد در یادگیری این زبان استعداد و علاقه داشته باشید.

به طور کلی 6 لول مختلف برای یادگیری زبان پرتغالی در نظر گرفته شده است. که CEFR آن‌ها را مشخص کرده است. این سطوح عبارتند از : A1, A2, B1, B2, C1, C2. که A1 لول بیسیک می‌باشد.

به طور کلی در پاسخ افرادی که می‌خواهند بدانند که زبان پرتغالی را در چه مدت زمانی می‌توان آموخت می‌توان گفت، افرادی هستند که حتی 10 سال است در حال تلاش برای یادگیری این زبان هستند. ولی در کل هر چه مصمم‌تر تلاش کنید، یادگیری این زبان به زمان کمتری نیاز خواهد داشت.

زبان پرتغالی

یادگیری زبان پرتغالی را از کجا آغاز کنیم؟

اینکه بتوانیم بگوئیم که یادگیری این زبان را از کجا می‌توان آغاز کرد نیز کار چندان ساده‌ای نیست. اما اساسا شروع با دروس پایه و مفاهیم اولیه می‌تواند شروعی درست و مناسب باشد. زمانی که دروس پایه را با موفقیت پشت سر گذاشتید، می‌توانید برای یادگیری در سطوح بالاتر اقدام کنید.

پس برای شروع به این ترتیب عمل کنید که :

  1. ابتدا با دروس پایه یادگیری را آغاز کنید
  2. برای تسلط هر چه بیشتر بر مطالب مجلات و فیلم‌های زبان پرتغالی را مطالعه کنید.
  3. پس از پشت سر گذاشتن سطوح مقدماتی می‌توانید برای ورود به سطوح متوسط و سپس پیشرفته آماده شوید.

هدف و انگیزه ی خود را از یادگیری زبان پرتغالی مشخص کنید

همانطور که گفته شد، یادگیری زبان پرتغالی سخت است و تحت هر شرایط شما باید انگیزه ی کافی برای یادگیری زبان پرتغالی داشته باشید تا بتوانید در این زمینه موفق شوید.

یکی از معمول ترین دلایل برای یادگیری زبان پرتغالی این است که افراد قصد دارند به آن کشور سفر کنند و برای برقراری ارتباط با مردم آن کشور لازم است که زبان آن‌ها را بلد باشند. گرچه برخی معتقدند که با دانستن زبان انگلیسی نیاز آن‌ها برای برقراری ارتباط با دیگران تا حدودی حل می‌شود و از یادگیری زبان پرتغالی انصراف می‌دهند.

بنابراین حتما هدف خود را مشخص کنید و پس از آنکه هدف تان را مشخص کردید، تصمیم بگیرید که چگونه می‌خواهید زبان پرتغالی را بیاموزید، به صورت مطالعه‌ی خود خوان یا شرکت در کلاس های حضوری.

برای افرادی که تمایل دارند به صورت خود خوان مطالعه‌ی زبان پرتغالی را آغاز کنند، استفاده از اپلیکیشن‌های یادگیری زبان ایتالیایی ارائه شده در بازار می‌تواند گزینه‌ی بسیار مناسبی باشد که در مقالات آتی به معرفی این اپلیکیشن‌ها خواهیم پراخت.

تاریخ انتشار 27 شهریور 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر