اگر با استفاده از کارت‌های اعتباری از فروشگاه‌های آنلاین خرید کرده باشید، قطعا می‌دانید علاوه بر اینکه هزینه‌ی تراکنش‌ها را باید بپردازید، برای نگهداری از کارت اعتباری و سایر خدماتی که توسط شرکت صادر کننده‌ی آن ارائه می‌شود نیز هزینه‌هایی در نظر گرفته شده است. اما آیا می‌دانید چگونه می‌توان این هزینه‌ها را حذف کرد؟ در این مقاله با تراپی همراه باشید تا برای شما عزیزان راه‌ها و روش‌های نگهداری از کارت اعتباری به صورت رایگان را بیان کنیم.

بیشتر بخوانید : 

کاربرد کارت اعتباری و دبیت کارت

کارت اعتباری مجازی (virtual credit card)

آیا می‌دانید نگهداری از کارت اعتباری به صورت رایگان چگونه است؟

همانطور که گفتیم شما برای بهره‌مندی از خدمات ارائه شده توسط شرکت‌های ارائه دهنده کارت‌های اعتباری باید هزینه‌هایی را بپردازید. که با در نظر گرفتن نکات زیر می‌توانید بسیاری از این هزینه‌ها را حذف کنید.

نگهداری از کارت اعتباری

کارت اعتباری را انتخاب کنید که هزینه‌ی سالانه نداشته باشد

اگر از کارت‌های اعتباری استفاده کنید که دارای هزینه است در نتیجه در پایان سال چنانچه از آن استفاده کرده باشید یا نه، باید برای آن هزنیه‌ای که به عنوان هزینه سالانه مشخص شده است بپردازید. پس یکی از راه‌های نگهداری از کارت اعتباری به صورت رایگان این است که کارتی که انتخاب می‌کنید دارای هزینه‌ی سالانه نباشد.

پرداخت به موقع

راه دیگر برای نگهداری از کارت اعتباری به صورت رایگان این است که هزینه‌ی آن را به موقع پرداخت کنید. همیشه پرداخت‌های خود را به موقع انجام دهید. اگر پرداخت‌های خود را به موقع انجام دهید، دیگر نیازی به پرداخت هزینه‌های اضافه برای دیرکرد پرداخت‌ها نیست. منظور از پرداخت به موقع این است که شما باید چند روز قبل از مدت زمانی که مهلت شما پایان می‌پذیرد، حداقل مقدار معین شده را بپردازید. 

بیش از حد مجاز با کارت اعتباری خرید نکنید

برخی از شرکت‌های صارد کننده‌ی کارت‌های اعتباری برای پرداخت‌های بیش از حد هزینه‌ای را در نظر نگرفته‌اند. اما برخی دیگر از شرکت‌ها به ازای استفاده خارج از حد مجاز از کارت اعتباری، هزینه‌ای را برای کاربران در نظر گرفته‌اند که باید بپردازید. پس بهتر است بیش از حد مشخص شده از کارت اعتباری خود استفاده نکنید.

هنگام صدور چک از موجودی حساب خود مطمئن شوید

اگر برای پرداخت با استفاده از کارت‌های اعتباری، از چک استفاده می‌کنید، بهتر است به مبلغ چک و موجودی حساب خود توجه کنید که هماهنگی داشته باشد و مبلغ چکی که صادر می‌کنید، بیشتر از موجودی حساب کارت اعتباری شما نباشد.

هرگز از پیش پرداخت استفاده نکنید

برای نگهداری از کارت اعتباری به صورت رایگان هرگز از پیش پرداخت استفاده نکنید. آیا می‌دانید استفاده از پیش پرداخت و یا انتقال موجودی حساب از یک حساب کارت اعتباری به حساب کارت اعتباری دیگر هزینه دارد؟ و این مبلغ به صورت اتوماتیک از حساب شما کسر می‌شود. پس بهتر است هرگز پیش پرداخت از حساب اعتباری خود برداشت نکنید و موجودی حساب خود را نیز انتقال ندهید.

نگهداری از کارت اعتباری

تمام قوانین و مقررات مربوط به کارت اعتباری خود را مطالعه کنید

زمانی که تصمیم می‌گیرید از یکی از شرکت‌های صادر کننده، کارت اعتباری سفارش دهید، خوب است ابتدا از قوانین و مقررات مربوط به هزینه‌های آن کارت اطلاعات کافی داشته باشید. بنابراین ابتدا موارد مربوط به هزنیه‌ها را به دقت مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید : چگونه کارت اعتباری مجازی رایگان دریافت کنیم

این مواردی که گفته شد همه از نکاتی بود که اگر می‌خواهید از کارت‌های اعتباری استفاده کنید و هزینه‌ای را بابت نگهداری از آن نپردازید باید آن‌ها را مد نظر داشته باشید.

به طور کلی کارت‌های اعتباری مزایای بسیار زیادی برای صاحبان آن به همراه دارد و به خصوص در مسافرت در دست داشتن کارت‌های اعتباری می‌تواند یک سفر راحت و آسوده را برای شما به ارمغان آورد، چرا که زحمت نگهداری از پول در سفر تا حد زیادی برای شما کاهش پیدا می‌کند.

اما بسیاری از افراد به دلیل هزینه‌هایی که باید برای استفاده از این کارت‌ها بپردازند، ترجیح می‌دهند که از کارت‌های اعتباری استفاده نکنند. اما ما این مقاله را تهیه کردیم تا به شما نکاتی را بیاموزیم که با رعایت این نکات دیگر هیچ کدام از شما عزیزان که مایلید از کارت اعتباری استفاده کنید، با مشکل پرداخت هزینه‌های زیاد مواجه نشوید.

دوستان، از اینکه همیشه ما را مورد لطف و توجه خود قرار می‌دهید از شما بسیار ممنون و سپاسگزاریم. ما به ارائه‌ی خدمات برای شما عزیزان مفتخریم. لطفا با ما در تماس باشید و سوالات و مشکلات خود را با ما در میان بگذارید.

تیم تراپی پیشرو در ارائه‌ی کلیه‌ی خدمات پرداخت‌های ارزی از جمله پرداخت هزینه ثبت نام آزمون‌های بین المللی، شارژ حساب پی پال و دیگر خدمات پرداخت ارزی آماده‌ی خدمت رسانی به شما عزیزان می‌باشد.

تاریخ انتشار 13 آذر 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر