از آنجا که بیت کوین در میان ارزهای دیجیتال حرف اول را می زند و سرمای گذاری روی بیت کوین بیشتر از سایر ارزهای دیجیتال انجام می شود، علاقه مندان به حوزه ارز دیجیتال بیشتر تمایل دارند سرمایه خود را صرف خرید بیت کوین نمایند؛ ولی در حال حاضر سوالشان این است که آیا در سال 2021 نیز بیت کوین بخرند یا نه؟ سرمایه گذاری بیت کوین در سال 2021 چگونه خواهد بود؟ در این مقاله با تراپی همراه شوید، تا با چند دلیل مهم برای سرمایه گذاری روی بیت کوین در سال جدید آشنا شوید.

نگاه اجمالی به سرمایه گذاری بیت کوین در سال های گذشته!

سال 2017 ، یک سال باورنکردنی برای بیت کوین بود، با یک رقابت گاو نر که یک هدیه اولیه کریسمس با 1350 درصد بازده و بالاترین رقم 20،000 دلار به سرمایه گذاران پاداش داد.

اما سال 2018 ، ماجرا بسیار متفاوت بود. بیت کوین بیش از 70 درصد ارزش خود را از دست داد و در روزهای پایانی سال از 14000 دلار در اول ژانویه به کمتر از 4000 دلار کاهش یافت.

سرمایه گذاری بیت کوین

در سال های 2018 و 2019 بازار خرس دوام رونق گرفته بود و بسیاری از شرکت های مرتبط دوام نیاوردند.

در آغاز سال 2020 ، سرمایه گذاران بیت کوین سال را با روند صعودی بیت کوین آغاز کردند. بازار خرس تمام شده بود. با این حال ، بیماری همه گیر COVID-19 یک رویداد قو سیاه بود که آب سردی بر روی امیدهای بازار گاو ریخت. در ماه مارس ، قیمت بیت کوین سقوط کرد و به زیر 4000 دلار رسید ، که بیش از 50 درصد افت داشت.

با وجود خسارات سنگین در مارس سال 2020 و تاثیر ویروس کرونا بر آشفتگی بازار ، از آن زمان به بعد بازارهای جهانی به طور فوق العاده بهبود یافتند و بازارهای سهام به اخباری که واکسن در راه است، واکنش مثبت نشان داده اند. بیت کوین هم بار دیگر در روزهای پایانی سال 2020 بهتر عمل کرده و تا بیش از 20 هزار دلار افزایش یافت.

سوال این است که در سال جدید، سرمایه گذاری بیت کوین کار درستی است یا نه؟! در ادامه چند دلیل آورده ایم برای پاسخبه این سوال. همچنان با ما همراه باشید.

دلایل سرمایه گذاری بیت کوین در سال 2021

برای تازه واردان دنیای ارزهای دیجیتال و سرمایه گذاران جدید بیت کوین، چشم اندازی که وجود دارد اندکی گیج کننده است و حتی ممکن است برای آن ها مسئله سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال و بیت کوین با ریسک زیادی همراه باشد. اما در این بخش از مقاله چند دلیل منطقی برای سرمایه گذاری بیت کوین در سال 2021 را مطرح کرده ایم که می تواند به این سوال پاسخ دهد که آیا در سال 2021 بیت کوین بخریم یا نه؟

دلیل اول :

پذیرش جهانی بیت کوین در حال افزایش است و کاربران کیف پول محبوب Blockchain نیز در سال 2020 به طور پیوسته افزایش یافته و از ابتدای ماه نوامبر سرعت بیشتری گرفته است. بنا بر اطلاعات به دست آمده از این شرکت در دوازده ماه گذشته کاربران کیف پول های ارز دیجیتال، از 43 میلیون به بیش از 62 میلیون کیف پول افزایش یافته است.

بنابراین، به دلیل اینکه پذیرش ارزهای دیجیتال  به خصوص بیت کوین به سرعت در حال افزایش است، سرمایه گذاری بیت کوین در سال 2021 ، منطقی به نظر می رسد.

سرمایه گذاری بیت کوین

دلیل دوم :

عده ی زیادی از سرمایه گذاران و تحلیل گران ارزهای دیجیتال، با در نظر گرفتن شرایط فعلی و اپیدمی بیماری کوید19 ، و به دنیال آن افزایش تورم در دنیا، بیت کوین را به عنوان راه حلی برای عبور از بحران های فعلی دانسته اند و آن ها معتقدند که با استفاده از ارزهای دیجیتال، می توان بسیاری از هزینه های موجود را حذف کرد. به عنوان مثال، هزینه ی چاپ پول.

دلیل سوم : 

وال استریت در حال حرکت به سوی رمزنگاری است. عملکرد قوی بیت کوین از چشم تحلیلگران ، سرمایه گذاران و شرکت های وال استریت دور نمانده است. در ماه آگوست ، شرکت تجزیه و تحلیل تجاری MicroStrategy اعلام کرد که 250 میلیون دلار در بیت کوین سرمایه گذاری کرده و 21454 بیت کوین را به عنوان بخشی از استراتژی تخصیص سرمایه خود خریداری کرده است.

همچنین مایکل سایلور ، مدیرعامل MicroStrategy می گوید، این سرمایه گذاری نشان دهنده اعتقاد ما است و اینکه بیت کوین را می توان، به عنوان ارز رمزنگاری شده رایج در جهان ، یک ذخیره ارزش قابل اعتماد و یک دارایی با قابلیت جذب پتانسیل بالا در بلند مدت در نظر گرفت.

و این می تواند یکی دیگر از مهم ترین دلایل برای سرمایه گذاری بیت کوین در سال 2021 باشد.

علاوه بر موارد گفته شده، می توان گفت از آنجا که بیت کوین در طی این سال ها، بعد از هر رکود، یک افزایش چشم گیر داشت است، می توان اطمینان حاصل کرد که احتمال شکست آن بسیار کم است و می توان آن را به عنوان یک ارز دیجیتال معتبر در نظر گرفت.

از اینکه تا پایان این مقاله ما را همراهی کردید، از شما بسیار ممنون و سپاسگزاریم. چنانچه شما دوست عزیز مایل به نقد کردن سرمایه ارز دیجیتال خود هستید، می توانید از طریق لینک زیر این کار را به ما در شرکت تراپی بسپارید.

برای درخواست نقد کردن بیت کوین ، کلیک کنید!

تاریخ انتشار 10 دی 1399
نویسنده  سحر طاهری
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
سرمایه گذاری بیت کوین
افزایش قیمت بیت کوین به بیش از 20000 دلار
پرداخت مستقیم با بیت کوین در مرورگر اپرا
استخراج بیت کوین در ایران
بیت کوین رایگان در علی بابا (Alibaba)
ارزهای دیجیتالی که از بیت کوین جلو می زنند
بیت کوین و لایت کوین
انتقال پول با بیت کوین
خرید بیت کوین
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر