اگر در انجام تراکنش های ارزی با حساب وب مانی مشکل پیدا کرده اید و با محدودیت های سیستم مالی وب مانی مواجه شده اید، یکی از مهم ترین دلایل آن مربوط می شود به وریفای وب مانی. اگر به تازگی برای افتتاح حساب اقدام نموده اید و حساب شما از نوع الیاس است، قطعا لازم است حساب خود را وریفای کنید یا به عبارت دیگر سطح حساب تان را ارتقا بخشید. در این مقاله با تراپی همراه شوید؛ ما نحوه ی احراز هویت وب مانی و ارتقا سطح حساب را به صورت گام به گام و تصویری به شما آموزش داده ایم.

ضرورت وریفای وب مانی

در میان کاربران وب مانی، افراد زیادی هستند که به همان افتتاح حساب اولیه ی وبمانی اکتفا می کنند و برای احراز هویت وب مانی هیچ اقدامی نمی کنند تا زمانی که به مشکل بر می خورند. برای مثال، تراکنش های روزانه آن ها با محدودیت مواجه می شود و پس از پیگیری این مشکل متوجه می شوند که ارتقا سطح اکانت تا چه حد می تواند ضرورت داشته باشد، به خصوص برای افرادی که حجم تراکنش های بالایی دارند و از جمله کاربران فعال وب مانی به حساب می آیند. قطعا این گونه افراد لازم است که وریفای وب مانی را انجام دهند تا بتوانند از امکانات وب مانی استفاده کنند.

خوب است قبل از اینکه آموزش وریفای حساب وب مانی را آغاز کنیم، یک معرفی اجمالی از انواع سطوح حساب وب مانی داشته باشیم.

انواع سطوح حساب وب مانی

سطح حساب الیاس (پاسپورت الیاس) : همان ابتدای کار که یرای خود یک حساب وب مانی افتتاح می کنید، سطح حساب شما از نوع الیاس است. در واقع با ایجاد این نوع اکانت شما هیچ گونه احراز هویتی انجام نداده اید و پایین ترین سطح حساب وب مانی است.

سطح حساب فرمال (پاسپورت فرمال) : در این مرحله، با انجام احراز هویت، در حقیقت حساب خود را از سطح الیاس به فرمال ارتقا می دهید که به صورت رایگان نیز می باشد. در سطح فرمال یکسری محدودیت های حساب وب مانی برای شما برداشته می شود.

سطح حساب اینیشیال (پاسپورت اینسشیال) و سطح حساب پرسونال (پاسپورت پرسونال)، دو نوع دیگر از انواع حساب وب مانی می باشد که دارای امکانات بیشتری می باشد و در ازای ارتقا سطح اکانت خود به این دو سطح، لازم است که هزینه ای را بپردازید.

در کل باید بگوییم اگر قصد دارید حساب خود را وریقای کنید، و در عین حال تمایلی به پرداخت هزینه ندارید، می توانید وریفای وب مانی را در سطح فرمال انجام دهید. در بخش بعدی نحوه احراز هویت وب مانی برای ارتقا از سطح الیاس به سطح فرمال برای شما عزیزان آموزش داده ایم. لطفا همچنان با تراپی همراه باشید.

به منظور حذف محدودیت ها حین انجام تراکنش در سیستم مالی وب مانی، لازم است که حساب خود را ارتقا دهید و این کار از طریق احراز هویت وب مانی امکان پذیر است. نحوه وریفای وب مانی شامل فرایندی ساده می باشد؛ آموزش وریفای حساب وب مانی 8 گام دارد که از طریق آن می توانید حساب خود را از سطح الیاس به سطح فرمال، اینیشیال و پرسونال ارتقا دهید.

آموزش وریفای حساب وب مانی

لطفا مراحل وریفای وب مانی را گام به گام همراه با ما انجام دهید، تا احراز هویت وب مانی برای شما انجام شود و با محدودیت در انجام تراکنش ها مواجه نشوید.

گام اول : در مرحله اول، برای وریفای وب مانی لازم است که به حساب وب مانی خود لاگین کنید و وارد پنل کاربری تان شوید. پس از آن در صفحه ای که مشاهده می کنید، از منویی که در قسمت بالای صفحه ظاهر شده است، گزینه ی Personal  را انتخاب کنید.

مراحل وریفای وب مانی

گام دوم : در این بخش شما می توانید تمامی خدماتی که وب مانی برای کاربران خود ارائه داده است، مشاهده کنید و بخش مورد نظر خود یعنی گزینه ی verification را انتخاب کنید. حالا از بخش وریفیکیشن، گزینه ی Receive Webmoney Passport را انتخاب کنید.

وریفای وب مانی

گام سوم : در این مرحله از احراز هویت در وب مانی با انتخاب گزینه ی Receive Webmoney Passport ، صفحه ی جدیدی را مشاهده خواهید کرد که در آن مطالبی را در مورد ارتقا سطح حساب در سیستم مالی وب مانی آورده است و شما می توانید پس از مطالعه ی این مطالب گزینه ی Apply For Webmoney Passport را انتخاب کنید و فرایند وریفای وب مانی را ادامه دهید.

آموزش احراز هویت وب مانی

گام چهارم : در این مرحله از آموزش وریفای حساب وب مانی مدارک لازم برای ارتقا سطح حساب خود از الیاس به فرمال توضیح داده شده است و همانطور که گفتیم شما ارتقا نوع پاسپورت وب مانی در این سطح به صورت رایگان می باشد. پس از مطالعه ی مدارک مورد نیاز، گزینه ی Continiue را کلیک نمایید و وارد مرحله ی بعد از آموزش احراز هویت وب مانی شوید.

احراز هویت وب مانی

گام پنجم : در این مرحله برای احراز هویت وب مانی لازم است که اطلاعات شخصی خود را وارد نمایید.

به منظور وریفای اکانت وب مانی در این مرحله، ما اطلاعات خواسته شده را مطابق آنچه در تصویر زیر مشاهده می کنید شماره گذاری کرده ایم و در مورد هر کدام توضیحات لازم را ارائه نموده ایم.

اطلاعات خواسته شده برای وریفای وب مانی

توجه داشته باشید که این اطلاعات را باید به صورت لاتین و به زبان انگلیسی وارد کنید.

  • شماره 1 : نام خانوادگی را در این قسمت وارد کنید
  • شماره 2 : نام را در این قسمت وارد کنید
  • شماره 3 : این گزینه را خالی بگذارید
  • شماره 4 : تاریخ تولد خود را در این بخش به میلادی وارد نمایید
  • شماره 5 : جنسیت Male ، مرد و Female زن را در این بخش وار کنید.
  • شماره 6 : در این بخش لازم است که شهر محل سکونت خود را وارد نمایید. بنابراین روی گزینه ی Set کلیک کنید. با کلیک این گزینه وارد صفحه ی دیگری می شوید و باید گزینه ی Choose Your Actual Location را انتخاب کنید. حالا صفحه ی دیگری را مشاهده خواهید کرد که می توانید شهر محل سکونت خود را انتخاب کرده و همچنین استان مربوطه را نیز انتخاب کنید. پس از آن گزینه ی Ok را کلیک نمایید.
  • اطلاعات سکونت برای احراز هویت وب مانی
  •  شماره 7 : در این بخش از مرحله ششم وریفای حساب وب مانی ، شما بای کدپستی محل سکونت خود را وارد نمایید.
  • شماره 8 : در این قسمت برای احراز هویت وب مانی لازم است که آدرس محل سکونت خود را وار کرده و به این دلیل که اطلاعات باید به صورت لاتین وارد شود، لازم است که آدرس را مطابق آنچه در فارسی می نویسید، وارد نکنید و از انتها شروع به نوشتن آدرس نمایید؛ برای مثال نام خیابان باید در انتها ذکر شود.
  • شماره 9 : کشوری که در آن متولد شده اید را انتخاب کنید
  • شماره 10 : کد ملی و یا شماره پاسپورت خود را در این محل وارد کنید. توجه کنید که در نوشتن این گزینه از خط فاصله استفاده نکنید.
  • شماره 11 : تاریخی که کارت ملی یا پاسپورت شما صادر شده است را به میلادی وارد کنید.
  • شماره 12 : این گزینه مربوط می شود به آن سازمان یا نهادی که پاسپورت یا کارت ملی شما را صادر کرده است و شما باید نان آن را در این بخش وارد کنید. برای مثال اگر شماره پاسپورت خو را وارد کرده اید، این گزینه را با عبارت National Organization for Civil Registration پر کنید و چنانچه شماره ی ملی خود را وارد نموده اید، عبارت Place of Issue را وارد کنید.

حالا گزینه ی save را وارد کنید تا وارد مرحله ی بعد شوید.

گام ششم : در این مرحله از وریفای کردن وب مانی باید تاریخ انقضا کارت ملی یا پاسپورت را وارد کنید و سپس گزینه ی save را کلیک نمایید.

گام هفتم : مرحله ی هفتم از نحوه وریفای حساب وب مانی مربوط می شود به آپلود مدارک. برای این منظور لازم است که ابتدا مدارک خواسته شده را اسکن کنید و سپس آن ها را آپلود کنید. توجه داشته باشید که حجم تصاویری که تهیه می کنید، نباید از 10 مگابایت بیشتر باشد. به علاوه بهتر است که فرمت تصاویر JPG باشد. برای آپلود تصاویر گزینه ی Upload Passport Copy را انتخاب کنید تا وارد مرحله ی بعد شوید.

نحوه وریفای کردن حساب وب مانی

گام هشتم : در این صفحه اگر قصد دارید تصویر پاسپورت خود را آپلود کنید، پس از انتخاب گزینه ی Browse ، گزینه ی Passport Main Pages را انتخاب نمایید و اگر قصد دارید تصویر کارت ملی خود را آپلود نمایید، گزینه ی ID Card Front Side را انتخاب کنید. و در انتها پس از اینکه تصویر آپلود شد، گزینه ی Finish Upload را انتخاب کنید.

کارت ملی برای احراز هویت وب مانی

لطفا توجه کنید، شما باید تصاویر اسکن شده را از هم از روی مدارک و هم از پشت مدارک اپلود نمایید. برای این منظور پس از هر بار آپلود، گزینه ی upload new document copy را انتخاب کنید.

آپلود مدارک برای احراز هویت وب مانی

در نهایت، در صورتی که مرحله ی آپلود مدارک شما با موفقیت انجام شده باشد، پیغامی دریافت خواهید کرد مبنی بر موفق بودن عملیات انجام شده، که در یک باکس سبز رنگ به شما نشان داده می شود. در این پیغام گفته شده است که طی 1 الی 2 روز آینده بررسی مدارک شما انجام خواهد شد. اکنون می توانید گزینه  Quit را انتخاب کنید.

بررسی مدارک و اعلام نتیجه وریفای وب مانی

اما در کل پروسه ی ارتقا سطح حساب و وریفای وب مانی کلا ممکن است تا 10 روز نیز زمان نیاز داشته باشد.

کلام پایانی

با وجود سطوح مختلف اکانت در سیستم مالی وب مانی، بنا بر توضیحاتی که در این مقاله برای شما دوستان ارائه کردیم، ارتقا سطح اکانت از الیاس به فرمال و وریفای وب مانی یک ضرورت محسوب می شود تا کاربران هنگام انجام تراکنش با محدودیت روبرو نشود و از امکانات فوق العاده ای که وب مانی برای کاربران در نظر گرفته است بهره مند گردند.

د این مثاله با آموزش وریفای حساب وب مانی در خدمت شما بودیم، امید است با مطالعه ی مطالبی که ذکر شد، نحوه احراز هویت وب مانی را به درستی متوجه شده باشید. در صورت وجود هر گونه سوال یا مشکل با ما تماس بگیرید. همکاران و مشاوران ما در تیم تراپی با کمال میل به کلیه ی سوالات شما پاسخگو خواهند بود.

تاریخ انتشار 15 اردیبهشت 1401
نویسنده  سحر طاهری
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
وب مانی کیپر
وب مانی رایگان
خرید وب مانی بدون احراز هویت
بازیابی رمز وب مانی
تغییر رمز وب مانی
کد حفاظتی در وب مانی
پشتیبانی وب مانی
مشکل وب مانی
وام وب مانی
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر