یکی از امکانات امنیتی سیستم پرداخت بین المللی وب مانی نقل و انتقالات ارزی با استفاده از کد حفاظتی وب مانی می باشد. به دلیل پرسش های مکرر شما عزیزان در مورد پروتکشن کد وب مانی، در این مقاله به طور کامل خواهیم گفت که کد حفاظتی در وب مانی چیست و چه کاربردی دارد. لطفا با تراپی همراه شوید.

کد حفاظتی در وب مانی یا Protection code در وب مانی چیست؟

کد حفاظتی در وب مانی یا پروتکشن کد وب مانی همانطور که از نام آن مشخص است، نوعی کد می باشد که در انتقال محافظت شده پول در وب مانی از آن استفاده می شود. در حقیقت با استفاد از این کد، نوع خاصی از انتقال ارز، که از امنیت بالایی برخوردار است، انجام می شود.

زمانی که مبلغی از طریق کد حفاظتی وب مانی مبادله می شود، آن تراکنش از سمت فرستنده قفل می شود، تا هنگامی که :

  • کد حفاظتی مشخص شده در وب مانی از سوی فرستنده برای گیرنده ارسال شود
  •  گیرنده، پروتکشن کد وب مانی ارسالی توسط فرستنده را در محل مناسب وارد نماید

Protection code وب مانی چیست؟

مزیت های استفاده از کد حفاظتی در وب مانی چیست؟

اکنون که متوجه شدید منظور از کد حفاظتی در وب مانی چیست و چگونه از آن برای بالا بردن امنیت تراکنش ها استفاده می شود، خوب است بدانید استفاده از این روش پرداخت در وب مانی چه مزایایی دارد. پس همچنان همراه ما باشید.

  • استفاده از این روش پرداخت، از کاربران سیستم وب مانی در برابر نقل و انتقالات اشتباه و یا کلاهبرداری های طرف مقابل ، محافظت می کند.
  • هنگام خرید کالا، زمانی که هزینه خرید توسط خریدار به حساب فروشنده واریز می شود، اگر پروتکشن کد وب مانی پس از دریافت کالا یا ارائه ی خدمت، در اختیار گیرنده قرار گیرد، خریداران از هرگونه کلاهبرداری در این گونه نقل و انتقالات در امان خواهند بود.
  • از سوی دیگر سیستم انتقال با Protection code وب مانی، برای فروشندگان نیز شرایطی را فراهم کرده است تا مورد سوء استفاده مشتریان خود قرار نگیرند؛ این شرایط از طریق قرار دادن گزینه ی "انتقال با Time-protected" امکان پذیر شده است. به این ترتیب که پس از فعال کردن این گزینه، مبلغ واریز شده از سوی خریدار، پس از گذشت مدت زمان مشخصی به حساب فروشنده انتقال پیدا خواهد کرد.

در بخش بعدی شما را با برخی از مهم ترین محدودیت های پروتکشن کد وب مانی آشنا کرده ایم.

انتقال پول با protection code در وب مانی

برای کاربران وب مانی این امکان فراهم شده است تا با استفاده از "مبادلات ارزی حفاظت شده"، تراکنش‌های آنلاین خود را بسیار امن تر انجام دهند. این نوع نقل و انتقال پول در وبمانی با استفاده از پروتکشن کد وب مانی امکان پذیر شده است.

توجه داشته باشید که، انجام تراکنش ها با استفاده از Protection code  وب مانی تنها بین اعضای سیستم وب مانی و فقط برای انتقال از یک کیف پول به کیف پول دیگر وب مانی امکان پذیر است. بنابراین توصیه می شود حتما مراقب پیشنهاداتی که از سوی افراد سودجو برای انتقال از طریق کد حفاظتی در وب مانی مطرح می شود، باشید.

وب مانی با هدف ارتقا سطح امنیتی تراکنش های بین المللی، از نوعی سیستم انتقال امن با عنوان Code protected transfer استفاده می کند که در آن از پروتکشن کد وب مانی استفاده می شود؛ Protection Code وب مانی از سوی این پردازشگر مالی در اختیار فرستنده وجه قرار می گیرد و پس از آن مجددا توسط فرستنده برای گیرنده ارسال می شود؛ گیرنده پس از وارد نمودن کد حفاظتی در وب مانی می تواند وجه مورد انتقال را در حساب خود دریافت نموده و از آن استفاده کند.

محدودیت های نقل و انتقال با protection  code وب مانی

در بخش قبلی شما را با مزیت های تراکنش با استفاده از کد حفاظتی وب مانی آشنا کردیم؛ اما باید بدانید که استفاده صحیح از این کد، باعث می شود که تراکنش ها با امنیت بالایی انجام شود. بنابراین لازم است که با محدودیت ها و نکات مهم هنگام انجام این نوع تراکنش ها آشنا شوید.

  • اگر گیرنده بیش از 8 بار کد حفاظتی را اشتباه وارد کند، تراکنش لغو می شود و وجوه به کیف پول فرستنده بازگردانده می شود (البته با کسر کارمزد 0.8٪).
  • اگر کد حفاظتی در وب مانی در مدت زمان مشخص، به طور صحیح وارد نشده باشد، فرایند انتقال وجه لغو می شود و وجوه به کیف پول فرستنده بازگردانده می شود (با کسر کارمزد 0.8٪).

در بخش بعدی نحوه استفاده از این کد هنگام شارژ حساب وب مانی و یا به اصطلاح redeem کردن آن را عنوان خواهیم کرد. پس در ادامه همچنان با ما همراه شوید.

محدودیت های استفاده از پروتکشن کد در وب مانی

نحوه redeem در وب مانی جهت شارژ حساب webmoney

زمانی که شما می خواهید مبالغ زیادی را به حساب وب مانی خود واریز کنید یا در اصطلاح حساب وب مانی خود را شارژ کنید، برای امنیت بیشتر، تراپی از روش انتقال با کد حفاظتی وب مانی استفاده می کند و کدی را برای شما ارسال خواهد کرد که با استفاده از فعال کردن آن، پول به حساب شما منتقل می شود و از آن به بعد می توانید از موجودی حساب خود استفاده کنید.

برای شارژ حساب وب مانی توسط تراپی لازم است مراحل زیر را طی نمایید و در نهایت عملیات redeem را انجام دهید.

مرحله اول : ابتدا از طریق لینکی که در ادامه مشاهده می کنید، وارد صفحه درخواست شارژ حساب وب مانی شوید :

خرید دلار وب مانی

مرحله دوم : در صفحه ای که مشاهده می کنید، مشخصات کیف پول خود و میزان ارزی که مایلید حساب خود را با آن مبلغ شارژ نمایید، وارد کنید. سپس گزینه ی " با کد امنیتی ارسال شود" را تیک بزنید و دکمه ی ثبت سفارش را کلیک نمایید تا سفارش شما برای ما ثبت و ارسال شود.

مرحله سوم : در این مرحله همکاران ما در مجموعه تراپی از شما درخواست خواهند کرد که معادل ریالی میزان ارز مشخص شده را به حساب تراپی واریز نمایید. متخصصان ما بعد از تایید پرداخت شما در مدت زمانی کمتر از 2 ساعت، حساب وب مانی شما را شارژ خواهند کرد.

نحوه فعال سازی با استفاده از redeem کردن

پس از انجام عملیات شارژ حساب وب مانی توسط تراپی از طریق سیستم پرداخت با کد حفاظتی در وب مانی ،  متخصصان ما کدی را در اختیار شما قرار می دهند که با وارد کردن آن کد، پول به حساب شما منتقل می شود و قابل برداشت است. برای این منظور لازم است مراحل زیر را طی نمایید.

ابتدا به سایت وب مانی به آدرس www.wmtransfer.com بروید و وارد حساب کاربری خود شوید. در سمت چپ صفحه می توانید تراکنش مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

نحوه redeem کردن کد امنیتی در وب مانی جهت شارژ حساب webmoney

سپس در قسمت protection code، کد حفاظتی در وب مانی که تراپی در اختیار شما قرار داده است را وارد نمایید تا انتقال وجه برای شما انجام شود.

وارد کردن کد امنیتی وب مانی برای نقل و انتقالات

redeem کردن کد امنیتی در وب مانی

 توجه توجه!! کد امنیتی که در اختیار شما قرار داده می شود دارای تاریخ انقضا می باشد که توسط متخصصان تراپی، تعیین می گردد. بنابراین اگر بعد از آن، کد را فعال نکنید، پول به حساب تراپی بازخواهد گشت و بعد از آن فرآیند شارژ حساب دوباره باید انجام شود.

کلام پایانی در مورد کد حفاظتی در وب مانی

همراهان عزیز در این مقاله گفتیم که کد حفاظتی در وب مانی چیست و چه مزیت ها و محدودیت هایی دارد؛ همچنین شما را با نحوه redeem کردن کد امنیتی در وب مانی جهت شارژ حساب webmoney آشنا کردیم. امید است آنچه گفته شد مورد توجه و رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد. در صورت وجود هرگونه سوال یا ابهامی با ما تماس بگیرید و از خدمات مشاوره رایگان ما در تیم تراپی برخوردار شوید.

تاریخ انتشار 14 تیر 1401
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
وب مانی کیپر
وب مانی رایگان
خرید وب مانی بدون احراز هویت
بازیابی رمز وب مانی
تغییر رمز وب مانی
کد حفاظتی در وب مانی
پشتیبانی وب مانی
مشکل وب مانی
وام وب مانی
فضای خالی
نظرات کاربران
  • تصویر آواتار
    میلاد شهبازی ۳۰ آذر ۱۳۹۹ به این نظر پاسخ دهید
    سلام خسته نباشید تو پرداخت وب مانی که دادم کد حفاظتی داد ولی چندبار دادم اشتباهی شد دیگه پرداخت انجام نشد مسدود شد چجوری میتونم رفع مسدود کنم حسابمو

    • تصویر آواتار
      حامد پاکدامن ۰۴ دی ۱۳۹۹ به این نظر پاسخ دهید
      متاسفانه وبمانی اخیراً روی حسابهای ایرانی یک مقدار حساس شده است . به وب مانی ایمیل بزنید ممکن است مشکل تان را بررسی و رفع نمایند.

  • تصویر آواتار
    امیرحسین سلمانی ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ به این نظر پاسخ دهید
    با سلام من کد حفاظتی رو نتونستم درست وارد کنم پول مسدود شده من چه جوری میتونم پول رو برگردونم یا تکلیفش چه میشه ?

  • تصویر آواتار
    hossein karimi ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ به این نظر پاسخ دهید
    سلام برای این که بخواهیم کد رو ما وارد کنیم حتما باید حساب فرمال باشد؟ چون حساب من الیاس و موقع انتقال پول خودش کد رو تایین میکنه.

  • تصویر آواتار
    حامدکرمی ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ به این نظر پاسخ دهید
    سلام از تاب چنج به وب مانی دلار انتقال دادم حالا در وب مانی کد حفاظتی میخواد
    این کد رو باید از کجا بگیریم؟

  • تصویر آواتار
    علی پور ۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ به این نظر پاسخ دهید
    با عرض سلام من از طریق تاب چنج واریزی انجام دادم برای وب مانی هیچ کدی دریافت نکردم نه از تاب چنج نه از وب مانی ومقدار پول میگن بارگندونده شده به فرستنده ولی تو حسابم نیومد چجوری مبلغ پس بگیرم وکد امنیتی

    • تصویر آواتار
      ناشناس ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ به این نظر پاسخ دهید
      کد حفاظتی برام نمیاد چطور بگیرم

      • تصویر آواتار
        ودیعی ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سلام کاربر گرامی کد امنیتی را می بایستی از سایتی که سفارش ثبت کرده اید بگیرید

    • تصویر آواتار
      محسن عشوری ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ به این نظر پاسخ دهید
      سلام خسته نباشین
      این مشکل برای من هم پیش اومده چی کار کردین کد نتونستم بگیرم پولم نه به تاپ چنج برگشته نه داخل وب مانیه

      • تصویر آواتار
        ودیعی ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سلام کاربر گرامی کد امنیتی را می بایستی از سایتی که سفارش ثبت کرده اید بگیرید

    • تصویر آواتار
      ودیعی ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ به این نظر پاسخ دهید
      سلام کاربر گرامی کد امنیتی را می بایستی از سایتی که سفارش ثبت کرده اید بگیرید

فرم ارسال نظرات کاربر