امروزه در حوزه های مختلف اپلیکیشن های بسیاری ارائه شده است و این برنامه های کاربردی با اهداف مختلف و بسیارکاربردی برای یادگیری زبان های فرانسه، ایتالیایی و... همچنین در حوزه ی فیتنس و تناسب اندام و... طراحی و تنظیم شده اند، به طوری که برای مثال در زمینه ی آموزش زبان های خارجی بسیاری ازافراد ترجیح می دهند تا به جای شرکت در کلاس های آموزشی مختلف، به استفاده از این اپلیکیشن ها اکتفا نمایند. اما برای اینکه بتوانید از به کارگیری یک اپلیکیشن رضایت کافی به دست آورید، باید قادر باشید تا از میان برنامه های کاربردی ارائه شده، اپلیکیشن مناسبی را انتخاب کنید. اما شاید بپرسید چگونه؟ برای پاسخ به این پرسش باید به شما بگوئیم که ، جهت انتخاب یک اپلیکیشن خوب، باید معیارهایی را در نظر داشته باشید و بر اساس یکسری فاکتور به انتخاب یک اپلیکیشن مناسب بپردازید. ایا مایلید تا با این معیارها آشنا شوید؟ درادامه با تراپی همراه باشید تا شما را با معیارهای انتخاب یک اپلیکیشن خوب آشنا نمائیم.

معیارهای انتخاب یک اپلیکیشن خوب

معرفی معیارهای انتخاب یک اپلیکیشن خوب

به طور کلی زمانی که تصمیم می گیرید یک اپلیکیشن را خریداری نمائید ممکن است انتخاب کمی سخت باشد و از میان انواع مختلف برنامه های کاربردی که برای هدف مورد نظر شما ارائه شده است، ندانید که کدام را انتخاب کنید. در این زمینه اولین توصیه ای  که به شما می کنیم این است که خود را در میان انبوهی از اپلیکیشن ها قرار ندهید تا انتخاب برایتان سخت شود. برای این منظور بهتر است تعداد اپلیکیشن هایی که در نظر می گیرید محدود باشد و برای انتخاب با دید باز و در نظر گرفتن موارد مهمی که در ادامه خواهیم گفت مورد مناسبی را انتخاب کنید.

نرخ کاربر

یکی از معیارهای انتخاب یک اپلیکیشن خوب بررسی نرخ کاربر و بررسی نظرات آن ها است. زمانی که میخواهید یک اپلیکیشن را انتخاب کنید، نظرات کاربران را مرور کنید و توجه خاصی داشته باشید به آنچه آن ها گفته اند و اظهار نظر کرده اند. به طور مثال اگر تعداد زیادی از کاربران در مورد اسن مشکل شاکی هستند که تبلیغات موجود در این اپلیکیشن بسیار زیاد است و شما نیز از آن دسته افرادی هستید که با تبلیغات جور نیستید، بهتر است از انتخاب این اپلیکیشت صرفه نظر کنید و به بررسی مورد دیگری بپردازید.

سطح اپلیکیشن

از دیگر معیارهای انتخاب یک اپلیکیشن خوب انتخاب یک اژلیکیشن با سطح مناسب است. به طور مثال چنانچه شما دوست عزیز برای انتخاب یک اپلیکیشن مناسب جهت یادگیری زبان در تلاش هستید تا یک مورد مناسب انتخاب کنید، باید ابتدا بررسی کنید که سطح آموزشی آن برنامه کاربردی با سطح دانش شما برابری می کند یا نه. اگر در این مورد انتخاب درستی نداشته باشید، مطالعه ی شما بازدهی خوبی نخواهد داشت. همچنین باید به درستی بدانید که دقیقا چه مطالبی را می خواهید بیاموزید و آیا برنامه ی کاربردی که انتخاب کرده اید، نکات مورد نظر شما را آموزش خواهد داد یا نه.

باید بدانید که اگر سطح برنامه ی کاربردی با سطح دانش و توانایی های شما مطابقت نداشته باشد، شما پس از یک مدت زمان کوتاه متوجه خواهید شد که مطالعه از طیق آن اپلیکیشن برا شما دیگر هیچ جذابیتی ندارد و این ممکن است باعث شود شما دیگر تمایلی برای ادامه ی کار با آن اپلیکیشن و آموزش از طریق آن نداشته باشید و اصلا تمام علاقه ی خود را به آن مطالب از دست بدهید.

معیارهای انتخاب یک اپلیکیشن خوب

امکانات موجود در آن اپلیکیشن

یکی دیگر از معیارهای انتخاب یک اپلیکیشن خوب امکاناتی است که در آن اپلیکیشن ارائه شده است. به طورمثال زمانی که قصد می کنید از طریق یکی از اپلیکیشن های موجود، زبان عربی را بیاموزید، ابتدا باید بررسی کنید که آیا امکاناتی نظیر فایل های صوتی آموزشی، فلش کارت های آموزش لغات و مواردی از این قبیل که در میزان یادگیری تاثیرگذارند و همچنین سرعت یادگیری شما را افزایش می دهند در آن اپلیکیشن وجود دارد یا نه. در واقع از یکی اپلیکیشن ازامکانات آموزشی خوب برخوردار نباشید، تقریبا بلا استفاده محسوب می شود و در نهایت نتایج آموزشی عکس خواهد داشت.

بیشتر بخوانید : معرفی اپلیکیشنهای مفید برای دانشجویان

دوستان همیشگی تراپی ، در این مقاله شما را با معیارهای مهم برای انتخاب یک اپلیکیشن مناسب آشنا کردیم. زین پس برای انتخاب یک بنامه ی کاربردی مناسب دیگر با مشکلات چندانی مواجه نخواهید بود و می توانید با در نظر گرفتن موارد گفته شده، آن موردی را که بیشتر با نیازها و شرایط شما مطابقت دارد را انتخاب نمائید و نتایج مطلوب از مطالعه با استفاده از آن اپلیکیشن به دست آورید.

از اینکه هموراه با ما همراه و همگام هستید از شما بسیار ممنون و سپاسگزاریم. دوستان گرامی چنانچه پس از مطالعه ی مطالب عنوان شده در مقالات با سوال یا مشکلی مواجه شدید، با ما تماس بگیرید و سوالات و مشکلات خود را با ما در میان بگذارید.

تاریخ انتشار 27 تیر 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر