شما به هر دلیلی که برای مهاجرت به کشور دیگری برنامه ریزی کرده باشید، اول از همه باید به چگونگی دریافت ویزا فکر کنید. مثلا اگر برای کار درآلمان قصد مهاجرت دارید، بایستی از چگونگی دریافت ویزای کار و اقامت در آلمان مطلع باشید. یا برای مهاجرت به کانادا باید با بیومتریک های ویزای کانادا به خوبی آشنا شوید. همچنین اگر قصد ادامه تحصیل درکشور دیگری را دارید باید  دلایل ریجکت شدن درخواست ویزا برای آن کشور را به خوبی بشناسید.  برخی کشور نروژ را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنند. نروژ یکی از کشورهای چند ملیتی در اروپا است که همواره پذیرای دانشجویان بین المللی از سراسر دنیا می‌باشد. با استفاده از ویزای تحصیلی نروژ شما می‌توانید در برخی از بهترین دانشگاه‌های دنیا تحصیل کنید و ایده‌ها و مهارت‌های لازم جهت شغل آینده خود را کسب نمایید. این فرصتی طلایی برای تحصیل و تحقق رویاهایتان در یکی از بهترین کشورهای اسکاندیناوی در اروپا می‌­باشد. در ادامه با تراپی همراه باشید تا با چگونگی دریافت ویزای تحصیلی نروژ بیشتر آشنا شوید.

دریافت ویزای نروژ برای چه کسانی مناسب است؟

همه دانشجویانی که قصد تحصیل بیش از ۳ ماه در نروژ را داشته باشند باید برای اقامت دانشجویی خود ویزا دریافت نمایند. با این حال اخذ مجوز اقامت دانشجویی بستگی به کشور مبدا دانشجو دارد. به عنوان مثال اگر از ایران قصد رفتن به نروژ را داشته باشید برای ورود به این کشور هم نیز نیاز به ویزا دارید. اما ویزای دریافتی 3 ماهه است و برای ماندن در این کشور باید ویزای خود را تمدید نمایید.

ویزای تحصیلی نروژ

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی نروژ

جهت دریافت ویزای دانشجویی نروژ باید برای تحصیل در یک رشته­‌ی تحصیلی در کالج یا دانشگاه، پذیرش دریافت کنید. پس از دریافت پذیرش باید از نزدیک­‌ترین سفارت یا کنسولگری نروژ در مورد مدارک و اطلاعات مورد نیاز جهت درخواست ویزای تحصیلی خود تماس بگیرید و از کشور مبدا خود درخواست ویزا نمایید.

مدارک لازم جهت دریافت ویزای تحصیلی در نروژ

بیشتر دانشجویان باید فرمی را جهت درخواست ویزا از دانشگاه و کالج مورد نظر خود در نروژ دریافت نموده و با دقت آن را پر نمایند.

سپس تمامی مدارک مورد نظر خود از جمله :

  • پاسپورت،
  • مدارک شناسایی
  • نام دقیق دانشگاه
  • مقطع تحصیلی پذیرش شده
  • بیمه درمانی
  • رسید پرداخت هزینه­‌ی درخواست
  • دو قطعه عکس جدید با پس زمینه­‌ی سفید
  • مدارک تمکن مالی برای تحصیل در نروژ (در حساب یکی از بانک­‌های نروژ)
  • مکانی برای زندگی
  • انگیزه نامه
  • بلیط بازگشت
  • تکمیل فرم با امضاء اداره کل اتباع خارجه برای بازه زمانی که قصد تحصیل در نروژ را دارید  

و مدارک دانشگاهی را به همراه داشته باشید.

زمان پردازش مجوز اقامت دانشجویی متفاوت خواهد بود و ممکن است دو ماه یا بیشتر طول بکشد، بنابراین توصیه می­‌شود که در سریع­‌ترین زمان ممکن، پس از تایید درخواست پذیرش دانشگاه، برای دریافت کارت اقامت موقت در نروژ اقدام نمایید.

در صورت دریافت مجوز اقامت توسط پلیس محلی نروژ شما حق دارید تا در مدت زمان ذکر شده در این کشور زندگی کنید. تا پس از 7 روز از ورود به نروژ باید به نزدیک­‌ترین ایستگاه پلیس بروید تا به منظور دریافت کارت اقامت از شما اثر انگشت و عکس گرفته شود. کارت اقامت پس از تقریبا 10 روز کاری با پست به محل اقامتتان ارسال خواهد شد.

با دریافت اقامت دانشجویی چه امکاناتی خواهید داشت؟

هنگامی که کارت اجازه­‌ی تحصیل در نروژ را دریافت کردید، قادر خواهید بود در زمان تحصیل خود به صورت نیمه وقت (حداکثر 20 ساعت در هفته) و در تعطیلات به صورت تمام وقت کار کنید.

حداقل 3 ماه قبل از اتمام ویزای تحصیلی خود می‌­توانید از طریق پرتال آنلاین Application نروژ، مدت زمان آن را با ارائه‌­ی تمکن مالی و گزارش پیشرفت تحصیلی خود تمدید نمایید.

گزارش پیشرفت تحصیلی جهت تایید مجوز کار شما به صورت نیمه وقت می­‌باشد. بنابراین باید پیشرفت رضایت‌بخشی در تحصیلات خود داشته باشید تا بتوانید به صورت نیمه وقت در کنار دانشگاه همزمان کار کنید.

ویزای تحصیلی نروژ

ویزای اقامت دائم

پس از اتمام تحصیلات خود، شما مجاز به درخواست اجازه اقامت به مدت شش ماه جهت یافتن شغلی تمام وقت به عنوان یک کارگر ماهر می­‌باشید. در صورت نیافتن شغلی مناسب دیگر اجازه‌ی اقامت در کشور نروژ را ندارید و باید هر چه سریع‌تر بازگردید و برای اقامت در نروژ از طریق راه‌های دیگری نظیر اقامت دائم اقدام نمایید.

برای ورود به دانشگاه­‌های نروژ چه زبان‌هایی را باید بدانید؟

دانشجویان برای تحصیل در کالج‌­ها و دانشگاه­‌های نروژ نیازی به یادگیری زبان این کشور ندارند تنها باید مدارک معتبری از زبان انگلیسی نظیر تافل، آیلتس، C1 پیشرفته یا   PERSON PTE ارائه دهند.

با این حال باید از دانشگاه مورد نظر خود سوال کنید که چه آزمون و نمره‌ای را برای پذیرش نیاز دارند، تا در طول درخواست رسمی به مشکلی بر نخورید.

نکات دیگر در مورد ویزای تحصیلی نروژ

اگر از کشورهایی نظیر فنلاند، سوئد، ایسلند و دانمارک قصد تحصیل در نروژ را داشته باشید نیازی به ویزای تحصیلی نروژ ندارید. اما باید از قوانین جدید اداره مالیات نروژ جهت چک کردن ID خود مطلع شوید.

علاوه بر این، دانش آموزان کشورهای عضو منطقه اقتصادی اروپا (EEA) و اتحادیه تجارت آزاد اروپا (EFTA) فرصتی 90 روزه جهت تحصیل در نروژ بدون درخواست مجوز اقامت دانشجویی در این کشور را دارند.

دوستان همیشه همراه تراپی، در صورتی که در این زمینه سوالی برای شما پیش آمده است، حتما با ما تماس بگیرید و سوال خود را با ما مطرح نمائید. همکاران ما در تیم تراپی آماده ی سخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.

تاریخ انتشار 14 اردیبهشت 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر