با روی کار آمدن ارزهای دیجیتال و فراگیر شدن سرمایه گذاری و استخراج ارزهای رمزنگاری شده، پای مقایسه بیت کوین و طلا به میان می‌آِید و اغلب فعالان در زمینه‌ی ارز دیجیتال مایلند بدانند در کدام زمینه سرمایه گذاری کنند بهتر است. برای این منظور ما مطلبی را در قالب ای تحت عنوان مقایسه بیت کوین و طلا در دو قسمت برای شما عزیزان ارائه کردیم. در قسمت اول این مقاله برای شما مطلبی را در مورد بیت کوین و طلا بیان کردیم و به منظور مقایسه‌ی این دو به بیان شباهت‌ها و تفاوت‌های آن‌ها پرداختیم. حال برای اینکه بدانید ارزش کدامیک بیشتر است با تراپی تا پایان این مقاله همراه شوید.

آیا ارزش طلا بیشتر است یا ارزش بیت کوین؟

مقایسه بیت کوین و طلا

در قسمت اول این مقاله نکاتی را در خصوص مقایسه بیت کوین و طلا برای شما عزیزان ذکر کردیم در این مقاله نیز به بیان ادامه‌ی مطالب خواهیم پرداخت. لطفا با ما همراه شوید.

مقایسه بیت کوین و طلا

بیت کوین بسیار کمیاب­‌تر از طلا است

تنها داشتن 1 BTC می­‌تواند شما را در زمره‌­ی 1٪  از دارندگان آن در جهان تبدیل کند.  ایالات متحده دارای 11 میلیون میلیونر است که در این بین تنها حدود 300 هزار نفر حداقل 1 بیت کوین دارند. علاوه بر این، در پروتکل BTC hardcoded هیچ وقت بیش از 21 میلیون بیت کوین در دنیا وجود نخواهد داشت.

احتمال افزایش قیمت بیت کوین در رکود اقتصادی

یکی از دلایل افزایش قیمت بیت کوین عرضه­‌ی محدود آن و به دنبال آن رشد تورم است. از طرفی دیگر دولت­‌ها قادر به چاپ بیت کوین و عرضه­‌ی مستقیم آن به شکل فیات نیستند، از این رو احتمال انتقال عظیمی از ثروت در بازار بیت کوین با تردید و شک مواجه خواهد شد.

بیت کوین در حال تصویب

معاملات بیت کوین از لحاظ انتقال ارزش و در رابطه با تخصیص نمونه کارها در حال افزایش است. آمار ارائه شده جهت رشد پذیرش بیت کوین در بین کشورها در سال 2018 در ادامه مطلب آورده شده است:

  • ترکیه 18٪
  • رومانی 12
  •  لهستان 11٪
  • اسپانیا 10٪
  •  چک 9
  • آمریکا 8%
  • اتریش 8٪
  • آلمان 8٪
  • ایتالیا 8٪
  • استرالیا 7٪
  • هلند 7٪
  • انگلستان 6٪
  • فرانسه 6٪
  • بلژیک 5٪
  • لوکزامبورگ 4٪

بیت کوین در اوایل سال ۲۰۱۷ حجم Tx بیشتری را نسبت به بازار جهانی طلا به خود اختصاص داد. این روند ادامه یافت و در سال ۲۰۱۸ به سرعت به 1.1 تریلیون دلار در معاملات رسید. در حالیکه معاملات طلا در سال ۲۰۱۸ به  0.4 تریلیون دلار رسید.

این آمار نشان دهنده­‌ی ارزش مبادلات بالای  BTC نسبت به طلا است که جهت سرمایه گذاری باید به آن توجه کرد.

اگر ۱۰۰۰۰ دلار داشته باشید تمایل دارید بیشتر روی طلا سرمایه گذاری کنید یا بیت کوین؟

با توجه به بحث‌­های گفته شده قطعا نمی‌­توان بیت کوین را به دلیل جایگزینی مناسب آن به جای طلا نادیده گرفت. داده­‌های منتشر شده از مبادلات بیت کوین در این لحظه، نشان دهنده­‌ی سرمایه گذاری بهتر روی آن نسبت به طلا است. اما در صورتی که در مبادله با بیت کوین و ارز دیجیتالی تردید داشته باشید، مسلما طلا بهترین گزینه خواهد بود. سرمایه گذاری روی بیت کوین به دلیل نوسانات بالا و دیجیتالی بودن آن نیاز به ریسک پذیری بیشتری نسبت به طلا دارد.

مقایسه بیت کوین و طلا

با توجه به مطالب ذکر شده آیا بیت کوین از نظر ارزش ذخیره سازی بهتر از طلا است؟ بیت کوین ارزی بی ­­ثبات است، بنابراین به عنوان یک سرمایه جهت تسهیل در معاملات نیز مناسب نیست. اگر چه، بیت کوین وعده بزرگی را جهت ثبات ارزش خود داده اما همچنان منتظر این وعده هستیم.

در آینده­ای نه چندان دور با ثبات ارزی بیت کوین، از آن می‌­توان به عنوان بهترین گزینه برای ذخیره ارزش و شاید جایگزین طلا به عنوان طلای دیجیتالی استفاده کرد.

به گفته­‌ی مدیر عامل Block.one، شرکت EOSIO بیت کوین می­‌تواند در اوایل سال ۲۰۴۰ به طور کامل جایگزین طلا شود. او در ادامه افزود اگر بیت کوین بتواند در کمتر از ۳۰ سال جایگزین طلا شود، چه اتفاقی برای آینده کالاها و سرمایه گذاری سنتی می­‌افتد؟ مطمئنن در طول این بازه­‌ی زمانی باید جامعه جهانی را با ارزهای دیجیتالی و نحوه­‌ی کار با آن‌ها جهت تسهیل روند موجود آشنا ساخت.

به گفته Cnn:

   بیت کوین یک دارایی نامشهود است که به آسانی قابل انتقال است و از این رو می‌­توان آن را در عرض چند دقیقه معامله و عرضه کرد. کمبود و سهولت انتقال بیت کوین آن را به یکی از ارزشمندترین ارزهای دیجیتالی تبدیل کرده است. تا به امروز صدها میلیارد دلار طلا و دیگر فلزات گرانبها در دریاها مفقود شده­‌اند و مقدار عظیمی از آن در خزانه­‌ها قرار دارد. از این رو در آینده­ای نه چندان دور بیت کوین یک منبع جایگزین دیجیتالی و راحت­‌تری نسبت به طلا خواهد بود. علاوه بر این، سرقت بیت کوین کار دشواری است و از این رو نقش مهمی در کاهش تروریسم و اختلافات تجاری بین المللی ایفا خواهد کرد.

اما در آخر باید گفت که همیشه ارزش طلا به دلیل منابع طبیعی و میزان هزینه استخراج و پالایش آن از سنگ معدن، بالاتر از منابع دیگری از جمله بیت کوین است.

تاریخ انتشار 20 فروردین 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر