با توجه به نوسانات قیمت دلار در بازار و به دنبال آن نوسانات قیمت طلا و سکه، بسیاری از افراد نگران این هستند که سرمایه‌شان بی‌ارزش نشود، ولی متاسفانه در آن زمان ممکن است قادر به تصمیم گیری صحیحی نباشند و چون اطلاعات کافی در مورد نوسانات طلا و ارز ندارند، نتوانند پیش بینی کنند که در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد و قیمت ارز و طلا چگونه نوسان پیدا خواهد کرد. به این دلیل در این مقاله سعی کردیم تا به عوامل موثر بر نوسانات قیمت طلا و ارز اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم و از چگونگی پیش بینی قیمت طلا و سکه برای شما نکاتی را بازگو کنیم. لطفا با تراپی همراه شوید.

بیشتر بدانید :

 سرمایه گذاری در بازار ارز ، بورس طلا، دلار 

علت نوسانات دلار در سال 97

آشنایی با چگونگی پیش بینی قیمت سکه و طلا

دوستان گرامی، برای اینکه بتوانید به درک صحیحی از نحوه‌ی پیش بینی قیمت سکه و طلا برسید باید با فاکتورهای تاثیرگذار بر قیمت سکه و طلا آشنا شوید.

پیش بینی قیمت طلا و سکه

به طور کلی چند فاکتور اصلی وجود دارد که بر نوسانات قیمت طلا و سکه تاثیرگذار است. ما در این مقاله به سه فاکتور از مهم ترین فاکتورهای تاثیر گذار بر قیمت طلا که با دانستن آن‌ها می‌توان به پیش بینی قیمت طلا و سکه پرداخت،  اشاره کرده‌ایم که توضیحاتی را در خصوص هر کدام برای شما بیان خوایم کرد.

  • نوسانات قیمت نفت
  • افزایش تورم جهانی
  • بحران‌های اقتصادی یک کشور

تاثیر نوسانات قیمت نفت و تاثیر آن بر قیمت طلا

زمانی که قیمت نفت به دلایل مختلف سیاسی و اقتصادی دچار نوسان می‌شود و قیمت ثابتی پیدا نمی‌کند و مدام در حال تغییر است، زمانی است ک هیچ یک از سرمایه گذاران مایل به سرمایه گذاری در زمینه‌ی نفت نیستند چرا که این کار با ریسک زیادی همرا است و معمولا در چنین شرایطی آن‌ها به دنبال کم خطر‌ترین راه برای سرمایه گذاری می‌گردند تا بتوانند سرمایه‌ی خود را محافظت کنند. در این شرایط آن‌ها به سمت بازار طلا و سکه و روی می‌آورند و به این ترتیب بازار طلا و سکه رونق پبدا می‌کند و تقاضا برای خرید طلا و سکه بیشتر می‌شود  و قیمت طلا و سکه افزایش می‌یابد.

تاثیر افزایش تورم جهانی بر قیمت طلا

به طور کلی اگر میزان عرضه ارز جهانی بسیار بیشتر از پیشرفت اقتصادی کل جهان باشد، در این صورت می‌گوئیم که تورم جهانی افزایش پیدا کرده است.

زمانی که تورم جهانی افزایش پیدا می‌کند، واحد‌های ارزی از ارزش می‌افتند و مردم مجددا برای حفظ ارزش سرمایه‌ی خود به سمت خرید طلا و سکه روی می‌آورند. در این شرایط نیز تقاضا برای طلا و سکه زیاد می‌شود چرا که همه به سمت خرید سکه و طلا روی می‌آورند و قیمت طلا افزایش می‌یابد.

پیش بینی قیمت طلا و سکه

تاثیر بحران‌های اقتصادی یک کشور بر قیمت طلا

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر قیمت طلا، بحران اقتصادی یک کشور است. زمانی که یک کشور دچار بحران اقتصادی می‌شود، دولت برای جبران این بحران و رکود اقتصادی، اقدام به چاپ ارز می‌نماید. این موضوع باعث می‌شود که ارزش ارز کاهش پیدا کند و مجدد افراد برای حفظ سرمایه‌های خود به سمت بازار طلا و سکه روی آورند و مجددا تقاضا برای خرید طلا افزایش یافته و در این شرایط نیز پیش بینی می‌شود که قیمت طلا افزایش یابد.

به این ترتیب ملاحظه کردید که هر زمان که ارزش نفت کاهش پیدا کند یا از ارزش ارز کاسته شود، پیش بینی می‌شود که قیمت طلا افزایش یابد، پس عوامل موثر در پیش بینی قیمت طلا و سکه عبارتند از قیمت نفت، وضعیت اقتصاد جهانی و میزان تورم جهانی، بحران اقتصادی در یک کشور و ... که با دانستن این عوامل می‌توان به پیش بینی قیمت طلا و سکه پرداخت.

دوستان قطعا در میان شما افرادی هستند که تا کنون تجربه‌ی پیش بینی قیمت طلا و سکه را داشته‌اند، عزیزانی که در بیشتر مواقع پیش بینی شان درست بوده است، لطفا تجربیات مفید خود در این زمینه را با دیگر دوستان علاقه مند در میان بگذارند تا آن‌ها نیز از این مطالب ارزشمند مطلع و بهره مند شوند.

بیشتر بدانید : چگونه کسب درآمد دلار در ایران داشته باشم

از توجه و همراهی همیشگیتان بسیار سپاسگزاریم. در صورتی که پس از مطالعه‌ی مقالات با مشکلی مواجه شدید، با ما تماس بگیرید و سوالات و مشکلات خود را با ما در میان بگذارید. همکاران ما در پاسخگوئی به کلیه‌ی سوالات شما از هیچ کمکی دریغ نخواهند کرد.

لطفا با ما در تماس باشید. منتظر شنیدن صدای گرمتان هستیم. خدمت گزاری به شما، افتخار ماست.

تاریخ انتشار 15 آبان 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر