دلیل اصلی بسیاری از نگرانی‌های موجود در صنعت ارزهای دیجیتال در سال جاری تنها یک شرکت بود و قطب‌های اقتصادی بزرگ جهان همگی این مسئله را به فیسبوک نسبت داده‌اند . برنامه‌ی او برای نفوذ ارز دیجیتال خود از طریق سکه ی دیجیتال متمرکزی که ارائه داد یعنی لیبرا و این که هم اکنون قصد دارد یک پلتفرم دیگری را جایگزین آن کند قدری مشکل ساز شده است. به این ترتیب شکست لیبرا (ارز دیجیتال فیسبوک) با ارائه‌ی پلتفرم جدید فیسبوک یعنی Facebook Pay می‌تواند اتفاق بیفتد. با تراپی همراه شوید تا با مطالب بیشتری در مورد جزئیات این خبر آشنا شوید.

پلتفرم پرداخت فیسبوک Facebook Pay ، جایگزین لیبرا خواهد شد

از ابتدا مشخص بود که جاه طلبی‌های رمز ارز فیس بوک با توجه به سابقه رده بندی او بسیار بلند پروازانه بوده است. عدم اعتماد به نفس غول رسانه‌های اجتماعی در برابر بانکداران و قانونگذاران در سراسر جهان کافی بود تا پروژه رمزنگاری او برای ساخت و ساز لیبرا مورد انتقاد قرار گیرد.

Facebook Pay

که نتیجه آن خروج گسترده‌ای از شرکای انجمن Libra از جمله شرکت‌های بسیار بزرگ پرداختی جهان بود که فیسبوک آن‌ها را در برنامه‌های خود قرار داده بود. امروز اعلام این خبر در مورد لیبرا اندکی سخت است و به نظر می‌رسد این شرکت با راه اندازی یک بستر پرداخت جایگزین ، به حرکت خود ادامه داده است.

در بلاگ یک شرکت مطالبی پست شده است در مورد اینکه در این هفته پلتفرم پرداخت فیسبوک با نام Facebook Pay ارائه خواهد شد و شروع کار آن از ایالات متحده آمریکا خواهد بود.

فیسبوک ادعا کرده است که این پلتفرم برای کاربران شرایط پرداختی امن و راحت را از طریق فیسبوک، مسنجر فیسبوک، اینستاگرام و واتساپ فراهم خواهد کرد.

آیا Facebook Pay مشابه دیگر پلتفرم‌های پرداختی می‌باشد؟

اینطور که به نظر می‌آید، پلتفرم Facebook Pay هیچ تفاوتی با PayPal یا Alipay یا دیگر برنامه‌های پرداخت بین المللی ندارد. کاربران برای استفاده از این پلتفرم باید برنامه را فعال کنند، سپس روش پرداختی را که معمولاً از طریق کارت اعتباری است به آن اضافه کنید و از آن برای ارسال یا دریافت انواع ارز به صورت بین المللی استفاده کنند.

تیم تراپی، متشکل از نیروهای متخصص و کارآزموده و مجرب در زمینه ی انجام انواع خدمات پرداخت های ارزی،آماده ی خدمت رسانی به شما گرامیان برای انجام پرداخت هزینه ی ثبت نام آزمون های بین المللی، پرداخت هزینه ی خرید از فروشگاه های آنلاین خارجی، نقل و انتقالات حواله ارزی و ... می باشد.

پلتفرم پرداخت جدید فیسبوک هیچ ربطی به رمز ارز ندارد

در طراحی و پیاده سازی این  پلتفرم، هیچ ارز دیجیتال پایه‌ای وجود ندارد و از تکنولوژی بلاک چین در آن استفاده نشده است و فیسبوک یادآور شده است که این هیچ ربطی به لیبرا ندارد. در حقیقت Facebook Pay بر روی زیرساخت‌های مالی موجود و اجزا وابسته به آن‌ها ساخته شده است و از کیف پول Calibra که بر روی شبکه‌ی لیبرا راه اندازی می‌شود، کاملا جدا می‌باشد.

Facebook Pay

در اخباری که منتشر شده است، به کلمات امنیت و ایمنی بیشتر از 7 بار اشاره شده است و این واضح و مشخص است که برای کاربران فیسبوک، مسئله‌ی امنیت از اهمیت بسیاری برخوردار است و شدیدا نگران آن هستند.

نکته‌ی اصلی در این باره این است که اگر این پلتفرم مورد اعتماد برای داده‌ها نباشد، پس نمی‌تواند در حوزه‌ی مالی نیز قابل اعتماد باشد، حال چه ارز دیجیتال باشد و چه پلتفرم پرداخت.

سخن آخر

مدتی پیش شرکت بزرگ فیسبوک، اخباری در مورد ارز دیجیتال خود با نام لیبرا منتشر کرد و اخیرا نیز خبری منتشر کرده است در مورد پلتفرم جدید خود که با آن می‌توان در شبکه‌های اجتماعی نظیر فیسبوک، اینستاگرام، واتساپ و ... پرداخت‌های بین المللی را انجام داد. فیسبوک ادعا کرده است که این پلتفرم جدید پرداخت که Facebook Pay نام دارد می‌تواند شرایط پرداخت بسیار امن و آسان را برای کاربران فراهم کند. این بستر پرداخت نیز هیچ رطی به ارز دیجیتال، لیبرا و بلاک چین ندارد.

با مقاله‌ای دیگر درباره‌ی Facebook Pay پلتفرم جدید پرداخت شرکت فیسبوک با شما دوستان بودیم. از توجه و همراهی همیشگیتان بسیار ممنون و سپاسگزاریم. لطفا با ما در تماس باشید و سوالات و مشکلات خود را با ما در میان بگذارید. همکاران ما با کمال میل به کلیه‌ی سوالات شما پاسخگو خواهند بود. منتظر شنیدن صدای گرمتان هستیم. با ما تماس بگیرید.

تاریخ انتشار 10 دی 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر