فیس بوک (FB) در میان سایر شبکه های موجود در وب جهانی از قدرت زیادی برخوردار است و ارزش کل پلتفرم آن نیز با افزایش تعداد شرکت کنندگان در دنیای رسانه های اجتماعی و برنامه های پیام رسانی، روز به روز افزوده می شود. همچنین افزاودن ویژگی های جدید به پلتفرم خود نیز توانسته است باعث محبوبیت بیشتر آن در بین کاربران شود. از نقطه نظر دیگر این شرکت توانسته است به تاثیر قدرت شبکه ی خود برای راه اندازی یک پلتفرم سیستم پرداخت جدید پی ببرد و یک سیستم پرداخت دیجیتال ارائه دهد. در ادامه با تراپی همراه باشید تا شما را با سیستم پرداخت دیجیتال و ارز دیجیتال فیسبوک بیشتر آشنا کنیم.

ارز دیجیتال فیسبوک

چرا ارز دیجیتال فیسبوک و سیستم پرداخت دیجیتال آن توانسته است از دیگر رقبای خود پیشی بگیرد؟

6 هفته بعد از اعلام گزارشی مبنی بر اینکه فیسبوک به دنبال کسب 1 بیلیون دلار در سرمایه گذاری برای پروژه ی ارزدیجیتال خود می باشد، در گزارشی در مجله ی The Wall Street Journal اعلام شد که فیس بوک بیش از ده شرکت را ، از جمله ویزا (V)، Mastercard (MA)، PayPal (PYPL ) و فن آوری های Uber (UBER)، برای سرمایه گذاری حدود 10 میلیون دلار متقاعد کرده است  تا صندوق های ارز دیجیتال خود را تامین کنند. این مقاله همچنین می گوید که موسسه ی بزرگ رزرو پرواز آنلاین  Booking.com ، رهبر تجارت الکترونیکی آمریکای لاتین MercadoLibre و  مالک خصوصی Stripe که پلت فرم آن توسط بسیاری از شرکت های بزرگ فناوری و تجارت الکترونیک برای پردازش پرداخت ها استفاده می شود، این پروژه را امضا کرده اند.

با توجه به گزارش های قبلی، WSJ می گوید ارز دیجیتال فیسبوک "به سبد پولی صادر شده توسط دولت متصل می شود تا از نوسانات شدید که موجب باقی ماندن دیگر بورس اوراق بهادار شده است، اجتناب نماید. همچنین می گوید نه فیس بوک و نه هیچ عضو دیگری از کنسرسیوم که برای تشکیل این ارز ایجاد می شود و به عنوان انجمن Libra شناخته می شود، کنترل مستقیم ارز را در اختیار ندارند.

ماه گذشته، بی بی سی گزارش داد که فیس بوک قصد دارد ارز خود را در 12 کشور به مدت 1 ماه در سال 2020 عرضه کند و با مقامات ایالات متحده و رژیم بریتانیا درباره این هدف خود صحبت کرده است. همزمان، فایننشی تایمز گزارش داد که فیس بوک با حمایت از شرکت های تجاری بزرگ مالی و مبادلات رمزنگاری شده در مورد حمایت از ارز دیجیتال خود صحبت کرده است و ارز دیجیتال فیسبوک قرار است توسط  آنها حمایت شود.

شما همراهان تراپی میتوانید برای خرید ارزهای دیجیتال اتریوم، بیت کوین، ریپل و... بر روی باکس زیر کلیک کنید!

خرید ارز دیجیتال از تراپی

 

ارز دیجیتال فیسبوک

هنوز در مورد نحوه عملکرد ارز دیجیتال فیسبوک اطلاعات کافی در دست نیست. هفته آینده می توان در این زمینه اطلاعات بیشتری به دست آورد. انتظار می رود که فیس بوک یک مقاله سفید در مورد ارز دیجیتال خود انتشار دهد. اما تعداد زیادی از موارد آن پیش بینی شده است.

علاوه بر مدیریت انواع پرداخت های دیجیتالی که امروزه اغلب از طریق کارت های اعتباری و حساب های PayPal انجام می شود، که با هزینه های معامله ای کم و یا غیرقابل پرداخت انجام می شود، فیس بوک قصد دارد تا سیستم پول بین المللی خود را فعال کند.

 همچنین گزارش شده است که این شرکت علاقمند به پشتیبانی از میکرو تراکنش ها با محتوای دیجیتالی است که برای پرداخت با هزینه های کم از طریق کارت های اعتباری مورد استفاده قرار می گیرد.

با در اختیار داشتن شرکت هایی نظیر اوبر، رزرو، MercadoLibre و Stripe برای حمایت از سکه ارز دیجیتال فیسبوک، و نیز حمایت از آن در سیستم عامل های عظیم خود، ممکن است فیس بوک بتواند از طرح های دیگر پرداخت در طول سال جلوگیری کند تا بتواند پشتیبانی از میکرو تراکنش ها و پرداخت های بین المللی ارزان تر را در اختیار کاربران قرار دهد.

و حتی اگر شرکت، هزینه ی تراکنش ها از طریق استفاده از ارز دیجیتال نپردازد، فیس بوک می تواند از آن بهره مند شود تا زمان صرف شده برای برنامه های اصلی خود را افزایش دهد و فعالیت های تبلیغاتی بیشتر در آن برنامه ها را افزایش دهد.

همچنین با توجه به این نکته که ارز دیجیتال فیس بوک ممکن است برای کسب و کارهای فعلی آن ایجاد خطر کند، شرکت هایی مانند Visa، Mastercard و PayPal تا چه حد می توانند از آن حمایت کنند.

دوستان همیشه همراه تراپی از توجه و همراهیتان تا پایان این مقاله کمال تشکر را داریم. عزیزان لطفا تجربیات مفید خود را در زمینه ی مبادلات ارز دیجیتال، از طریق کامنت با دیگر دوستان در میان بگذارید. 

 

تاریخ انتشار 05 تیر 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر