پیش تر فیسبوک برای ارائه ارز دیجیتال لیبرا به بازار ارزهای دیجیتال برنامه ریزی کرده بود و هم اکنون، شرکت بزرگ فیسبوک در حال انجام فعالیت های محرمانه می باشد و در حال افزایش تعداد کارکنان خود است. به گزارش بلومبرگ فیسبوک در حال تولید محصول جدید در حوزه ارزهای دیجیتال است که در سه ماهه ی بعدی سال از آن رونمائی خواهد کرد. برای آگاهی از جزئیات خبر در مورد ارز دیجیتال بلاک چین فیسبوک با تراپی همراه شوید.

ارز دیجیتال بلاک چین فیسبوک برای هند توسط کارمندان سابق پی پال در دست اجراست

به منظور ارائه ارز دیجیتال بلاک چین فیسبوک برای هند توسط کارمندان سابق پی پال واحد بلاک چین فیسبوک در ماه گذشته راه اندازی شد و هم اکنون دارای 50 کارمند می باشد. یک پنجم این کارمندان قبلا در شرکت paypal Holding مشغول بوده اند. این برنامه، می تواند آخرین سیگنال های جاه طلبانه فیسبوک برای ادغام امکان پرداخت با پلتفرم جدید خود می باشد.

ارز دیجیتال بلاک چین فیسبوک

فیسبوک از اظهار نظر در مورد تیم سازمان یافته ی خود خودداری کرده است. بلومبرگ نیز در مصاحبه با افراد در مورد این پروژه ، گفته است که فیسبوک، غول بزرگ شبکه های اجتماعی خواستار این امر است که اطلاعات مربوط به تیم بلاک چین محفوظ بماند.

طبق آنچه فیسبوک در رابطه با ارز دیجیتال بلاک چین فیسبوک بیان کرده است، گروه بلاک چین در حال ایجاد یک ارز دیجیتال پایدار (stablecoin) است، نوعی ارز دیجیتال وابسته به دلار آمریکا یا سبدی از ارزهای دیجیتال که کمتر در معرض نوسانات ارز دیجیتال قرار می گیرد. همچنین گفته شده است که اولین کشوری که این ارز دیجیتال جدید را آزمایش خواهد کرد، کشور هند است. هند کشوری است که برای فیسبوک بسیار جذاب است، زیرا هنوز فرصت های بسیاری برای پیشرفت دارد. با استفاده از این ارز دیجیتال پایدار، برای کاربران این امکان فراهم می شود که بتوانن از طریق واتساپ با استفاده از ارزهای دیجیتال پایدار برای حوال های ارزی به نقل و انتقالات پول بپردازند.

این شرکت در حال حاضر از طریق محصولی به نام WhatsApp Pay ، پرداخت های منظم را در کشور آزمایش می کند. در کنفرانس توسعه دهندگان فیس بوک ، مارک زاکربرگ در ارتباط با ارز دیجیتال بلاک چین فیسبوک گفت که این شرکت بزودی پرداخت از طریق  واتساپ را به کشورهای دیگر نیز گسترش می دهد. زاکربرگ در سخنرانی خود گفت ، نقل و انتقال پول و تجارت خصوصی، بخشی از چشم انداز این پروژه است که من هم برای آن بسیار هیجان زده هستم.

مارکوس در سال 2014 پی پال را رها کرد تا به عنوان مدیر محصول پیام رسان خود به فیس بوک بپیوندد. وی در آنجا پیشگام تلاش های کسب درآمد اولیه برای این اپلیکیشن مسنجر شد ، و پشتیبانی از این سرویس را برای راه اندازی یك برنامه جداگانه كه هم اكنون بیش از یك میلیارد کاربر را به خود اختصاص داده است. وی در ماه مه گذشته مسنجر را ترک کرد ، و در بیانیه ای اعلام کرد که در حال راه اندازی یک گروه کوچک برای کشف چگونگی استفاده از بهترین اهرم های تبلیغاتی در فیس بوک است.

ارز دیجیتال بلاک چین فیسبوک

استخدام کارمندان سابق پی پال جهت ایجاد ارز دیجیتال بلاک چین فیسبوک برای هند

مارکوس به سرعت برخی از قربانیان پی پال را با خودش به گروه جدید فیس بوک آورد. یکی از اولین نیروهای استخدامی فیسبوک، رهبر بازاریابی پی پال Christina Smedley می باشد، کسی که نقش کلیدی در پکیجینگ محصولات بلاک چین بوده است. Smedley توسط مارکوس در پی پال استخدام شد به عنوان معاون رئیس برند سراسری و مسئول ارتباطات و بعدا مجددا توسط ماركوس به Facebook Messenger  پیوست.

از دیگر افرادی که به استخدام  تیم blockchain فیسبوک درآمدند می توان به Tomer Barel اشاره کرد که نزدیک به یک دهه در PayPa فعالیتهای اجرایی داشت و جان مولر که تقریبا 20 سال در PayPal و شرکت مادر سابق آن EBay Inc مشغول به کار بود، وی مشاور اصلی گروه Facebook نیز خواهد بود که کار بسیار دشواری هم به نظر می رسد ، زیرا قوانین پیرامون بازار رمزنگاری هنوز پدیده ایست که در حال تغییر و تحول است.

اصطلاح "مافیای پی پال" در اواسط دهه 2000 میلادی ابداع شد تا توصیف های بعدی تیم اولیه پی پال باشد که اعضای آن شامل  افرادی مانند الون مسک ، رید هافمن و پیتر تیل هستند. به این ترتیب نیز می توان گفت یکی دیگر از مافیای PayPal اما کمی کوچکتر در گروه blockchain در Facebook تشکیل می شود که شامل Meron Colbeci نیز می شود که با مارکوس در PayPal در مدیریت محصول همکاری می کرد.  همچنین Nate Gonzalez که در PayPal در زمینه پرداخت جهانی فعالیت داشت.

تاریخ انتشار 14 مهر 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر