بسیاری از کارآفرینان برای راه اندازی یک استارت اپ، ترجیح می‌دهند که از کسب و کارهای کوچک شروع کنند و کلیه‌ی نکاتی که مربوط به موفقیت کسب  و کار می‌شود را مد نظر داشته باشند تا بتوانند بیزینس خود را توسعه دهند و به موفقیتهای بیشتر دست یابند. اما هنگام توسعه کسب و کار ها بسیاری از شرکت‌ها با مشکلات بزرگی مواجه می‌شوند. در این مقاله ما اشتباهات شرکت ها هنگام مقیاس گذاری کسب و کار ها را برای شما خواهیم گفت، لطفا با تراپی همراه باشید.

حقیقت این است که زمانی که کسب و کارهای مختلف مراحل اولیه پس از راه‌اندازی را پشت سر می‌گذارند، باید وارد مراحل جدید بشوند که یکی از این مراحل مربوط به توسعه و رشد کسب و کار آن‌ها می‌شود. در این مرحله صاحبان کسب و کارها باید عملیات مقیاس گذاری بیزینس خود را به دقت انجام دهند و هر آنچه لازم است برای توسعه‌ی کسب و کارشان انجام دهند. اما در این زمینه بسیاری از صاحبان کسب و کار با اشتباهاتی روبرو می‌شوند که در ادامه به ذکر بزرگ‌ترین اشتباهات شرکت‌ها هنگام مقیاس گذاری کسب و کار ها اشاره خواهیم کرد.

اشتباهات شرکت ها هنگام مقیاس گذاری کسب و کار ها

با اشتباهات شرکت ها هنگام مقیاس گذاری کسب و کار ها آشنا شوید

در این بخش از مقاله چند مورد از مهم‌ترین اشتباهاتی که هنگام توسعه کسب و کارها، کارآفرینان و صاحبان کسب و کار مرتکب می‌شوند را برای شما ذکر کرده‌ایم.

امتناع از استخدام تیم جدید به جای کارمندان قبلی

هنگامی که شما یک کسب و کار را آغاز می‌کنید، با عده‌ای از کارمندان این کار را انجام می‌دهید و تا مراحلی از کار مسیر را با آن‌ها طی می‌کنید، اما از جایی به بعد هنگام توسعه‌ی کسب و کار ممکن است دیگر کارمندان قبلی برای ادامه‌ی کار مناسب نباشند و با توجه به نیازهای جدید کسب و کار برای توسعه و رشد آن، لازم باشد که نیروهای جدید استخدام کنید و از تجربیات جدید در کار خود بهره ببرید و یکی از اشتباهات شرکت‌ها هنگام مقیاس گذاری کسب و کار ها این است که از استخدام تیم جدید امتناع می‌ورزند و این ممکن است باعث شود که برای رسیدن به اهداف خود در مسیر اشتباه قرار بگیرند.

عدم درک محرک‌های اقتصادی کسب و کار

یکی دیگر از اشتباهات شرکت ها هنگام مقیاس گذاری کسب و کار ها این است که آن‌ها به عواملی که واقعا کسب و کارهای آن‌ها را به سمت و سوی درست هدایت می‌کند توجهی ندارند، بنابراین تصمیماتی که در این زمینه اتخاذ می‌کنند، اشتباه خواهد بود چرا که سرمایه گذاری آن‌ها بر نقاطی که باید باشد، متمرکز نخواهد شد. این اشتباه معمولا از رایج‌ترین اشتباهاتی است که آن‌ها مرتکب می‌شوند و بنابراین توصیه می‌شود که صاحبان کسب و کارها حتما تلاش کنند تا محرک‌های اقتصادی کسب و کار خود را شناسایی کنند تا بتوانند بیزینس خود را به درستی هدایت کنند.

اشتباهات شرکت ها هنگام مقیاس گذاری کسب و کار ها

تمرکز بر فرصت‌های اشتباه برای رشد و توسعه

از دیگر اشتباهات شرکت‌ها هنگام مقیاس گذاری کسب و کار ها که در میان کارافرینان هم بسیار رایج است، این است که به دلیل اشتباهی که پیش‌تر به آن اشاره کردیم، یعنی عدم شناخت محرک‌های کاری و اقتصادی، فرصت‌های اشتباه را برای رشد و توسعه کسب و کار خود پیدا می‌کنند درحالی که متوجه آن نیستند. در واقع عدم توجه به محرک‌های صحیح منجر می‌شود به ورود به مسیرهایی که به اهداف اصلی شما منتهی نمی‌شود.

سخن آخر

وقتی یک کارآفرین پس از طی مراحل ابتدایی کسب و کار خود در فازی از پروژه‌ی کاری قرار می‌گیرد که باید کسب و کار خود را رشد و توسعه بدهد، باید مراقب باشد که مرتکب اشتباهات رایج در این زمینه نشود. مهم‌ترین اشتباهات شرکت ها هنگام مقیاس گذاری کسب و کار ها این است که اولا حاضر به تغییر نیروهای متخصص خود نیستند و همچنان تمایل دارند که با نیروهای قبلی خود کار را ادامه دهند در صورتی که این کار کاملا اشتباه است و ممکن است که نیروهای قبلی برای ادامه‌ی کار شما مناسب نباشند.

مشکل مهم دیگری که ممکن است برای صاحبان کسب وکار مشکل ایجاد کند این است که به دلیل عدم شناخت نقاط محرک کسب و کار شان، فرصت های غلطی را برای ادامه‌ی کار به اشتباه خواهند یافت بر آن‌ها تمرکز خواهند کرد که این نه تنها آن‌ها را از اهداف اصلی‌شان دور می‌کند، بلکه ممکن است منجر به شکست کسب و کار آن‌ها شود.

در این مقاله با اشتباهات شرکت ها هنگام مقیاس گذاری کسب و کار ها آشنا شدید، اگر شما نیز جز کارآفرینان خلاقی هستید که کسب و کاری را راه اندازی کرده‌اید، این نکات را به دقت مطالعه کنید و به کار ببندید.

تاریخ انتشار 22 دی 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر