فیس بوک می‌گوید ، هدف بزرگ او از ارائه ارز دیجیتال لیبرا این است که با فراهم کردن دسترسی به سیستم مالی جهانی ، مردم را در سراسر جهان در زمینه ی مبادلات ارزی توانمند سازد، که این یک هدف بلند پروازانه است. در حال حاضر فیسبوک حدود دو میلیارد کاربر در سراسر جهان دارد و بیشترین کاربران آن در آفریقا و آسیا هستند و البته بخش عمده‌ای از آن‌ها در کشور آفریقا قرار دارند. با وجودی که هنوز مشخص نیست که استفاده از ارز دیجیتال لیبرا (libra) برای مبادلات ارزی به تصویب برسد یا نه، این ارز رمزنگاری شده در آفریقا تاثیر خود را نشان داده است و منجر به مختل شدن حواله ها شده است. با تراپی همراه شوید تا مطالب بیشتری را در مورد تاثیر ارز دیجیتال لیبرا در آفریقا برای شما بیان کنیم.

تاثیر ارز دیجیتال لیبرا در آفریقا

معرفی ارز دیجیتال فیسبوک، لیبرا (libra)

فیسبوک برنامه‌های خود را برای لیبرا (libra)، ارز دیجیتالی که توسط ذخایر ارزی واقعی و دارایی‌ها پشتیبانی می‌شود،  اعلام کرده است و امید دارد که این ارز دیجیتال رشد کند و به صورت جهانی پذیرفته و مورد قبول واقع شود. به عبارت دیگر قصد دارد یک شبکه مالی سراسری ایجاد کند مبتنی بر ارز دیجیتالی که قرار است آن را رونمایی کند. این ارز دیجیتال که قرار است در نیمه اول سال آینده راه اندازی شود ، در حال حاضر قرار داد مشارکت با شرکت‌های بزرگ، از Uber ، Spotify و Mastercard گرفته تا Naspers که یکی از با ارزش‌ترین شرکت آفریقا است امضا کند. فیس بوک امیدوار است که 100 شریک دیگر تا قبل از راه‌اندازی لیبرا به آن ملحق شوند و اعتبار خود را نیز افزایش دهد.

تاثیر ارز دیجیتال لیبرا در آفریقا و مبادلات ارزی آن چه بود؟

جمعیت قابل توجهی از افریقا که در سراسر اروپا و آمریکای شمالی پراکنده‌اند و مرتباً به مبادله ارز بین اقوام و دوستان خود می‌پردازند ، منبع اصلی انتقال حواله به این قاره می‌باشند. بر اساس اعلام بانک جهانی ، حواله‌های ارسال شده به کشورهای جنوب صحرای آفریقا در سال 2017 به 37 میلیارد دلار افزایش یافت و پیش بینی می‌شود امسال نزدیک به 40 میلیارد دلار برسد. که این ارقام فقط وجوه ارسال شده از طریق کانال‌های رسمی را شامل می‌شود، به استشنای حواله‌های ارسال شده به کشورهای آفریقای شمالی.

برای برخی از کشورها، حواله‌ها به عنوان ارکان اقتصادی آن کشور و همچنین به عنوان آنچه در تولید ناخالص داخلی سهم مهمی دارد محسوب می‌شود، اما کلا این حواله‌ها برای راسال کننده به صرفه نیست، چرا که هزینه‌ی ارسال  ارز به آفریقا از این طریق بیشتر از هزینه‌ی ارسال به جاهای دیگر است. اینجاست که تاثیر ارز دیجیتال لیبرا در آفریقا ملموس می‌شود و این حداقل چیزی است که فیسبوک از لیبرا انتظار دارد.

فیسبوک موفقیت خود را در این مورد به این معنا می‌داند که اگر شخصی در خارج از کشورش به کار و فعالیت می‌پردازد، به راحتی بتواند با سرعت و بسیار آسان برای خانواه‌ی خود به کشورش پول ارسال کند. در حقیقت سناریوی فیسبوک برای لیبرا، ارائه یک سیستم انتقال پول برون مرزی موثر بوده است، سیستمی که خدمات آن بسیار سریع و با هزینه‌های کم و امکان انتقال پول را به آسانی برای کاربران فراهم سازد. در ادامه در مورد تاثیر ارز دیجیتال لیبرا در آفریقا برای شما خواهیم گفت. همچنان با ما همراه شوید.

تاثیر ارز دیجیتال لیبرا در آفریقا

ارز دیجیتال لیبرا در آفریقا می‌تواند یک تهدید برای شرکت‌های حواله‌ای مثل Azimo، WorldRemit و شرکت‌های نوپا از این قبیل باشد، لیبرا همچنین می‌تواند یک تهدید باشد برای شرکت‌های قوی مثل Western Union و Moneygram.

Laolu Samuel-Biyi ، مدیر SureRemit که یک سرویس حواله مبتنی  بر ارز دیجیتال است و برای کاربران این امکان را فراهم می‌کند تا با اهداف مختلف بتوانند پول ارسال کنند، معتقد است که، ارز دیجیتال لیبرا در آفریقا می‌تواند بیزینس سنتی شرکت‌های حواله‌ای را به کل از میان بردارد، اما به سرعت نمی‌تواند جای آن‌ها را بگیرد.

ارز دیجیتال لیبرا در آفریقا بر مقررات دولتی نیز تاثیرگذار خواهد بود. همانطور که Quartz Africa گزارش داده است، چرا که مقامات دولتی این کشور به ارزهای دیجیتال متمایل نیستند زیرا این ارزها باعث می‌شود که قدرت آن‌ها به طرز چشمگیری تحت تاثیر قرار گیرد. بر این اساس نیز زیمبابوه وارد عمل شده است و در سال گذشته بیت کوین را ممنوع کرده است.

به این ترتیب احتمال می‌رود که ارز دیجیتال جدید فیسبوک لیبرا بتواند نقل و انتقالات ارزی را در سراسر جهان بهبود بخشیده و با تبادلات ارزی را برای کاربران آسان و سریع سازد.

از توجه و همراهی شما تا پایان این مقاله بسیار سپاسگزاریم. چنانچه سوالی در ذهن دارید یا با مشکلی مواجه شده‌اید، با ما تماس بگیرید.

تاریخ انتشار 24 شهریور 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر