اگر شما از سرمایه گذاران تازه کار در دنیای ارزهای دیجیتال باشید، قطعا باید با اصطلاحات رایج در دنیای ارزهای دیجیتال آشنایی داشته باشید. دو اصطلاح رایج که در حوزه‌ی ارزهای دیجیتال وجود دارد کوین و توکن است و بسیاری از کاربران و فعالان این عرصه هنوز درک صحیحی از تفاوت‌های این دو ندارند. آیا مایلید تا دقیق‌تر در مورد کوین و توکن بدانید؟ پس با تراپی همراه شوید.

تفاوت کوین و توکن چیست و این دو اصطلاح چه فرقی با یکدیگر دارند؟

برای اینکه به تفاوت‌های کوین و توکن پی ببرید، ما شما را با ویژگی‌های هر دوی این اصطلاحات آشنا خواهیم کرد. همچنان با ما باشید.

کوین و توکن

کوین در دنیای ارزهای دیجیتال به چه معناست؟

به طور کلی اصطلاح کوین در ارزهای دیجیتال، یک ارز دیجیتال رمزنگاری شده است که برای انجام پرداخت‌ها می‌توان از آن استفاده کرد. یک کوین برابر است با یا واحد با ارزش که به طور مستقل از هر پلتفرم دیگر، بر روی بلاک چین خودش عمل می‌کند. کوین می‌تواند برای ذخیره ارزش و پرداخت خدمات در بسیاری از مواردی که شما از پول‌های فیزیکی استفاده می‌کنید، به عنوان یک جایگزین مناسب، استفاده شود.

بیت کوین که برای بسیاری از شما عزیزان آشنا است و تقریبا همه‌ی دنیا آن را می‌شناسند، نوعی کوین در حوزه ارز دیجیتال محسوب می‌شود. در حال حاضر نیز بیش از 888 نوع کوین وجود دارد به علاوه کوین‌های دیگری نیز وجود دارد که با نام آلت کوین شناخته می‌شود و به معنای کوین‌های جایگزین هستند.

بیشتر آلت کوین‌ها، همان فورک بیت کوین هستند، به عبارتی دیگر آن‌ها همان بیت کوینی هستند که پروتکل منبع بازشان دچار تغییراتی شده است. مثال‌هایی از آلت کوین‌ها عبارتند از : Litecoin (LTC), لیت کوین، داج کوین  Dogecoin (DOGE) و نام کوین  Namecoin (NMC)همچنین تعداد بسیار زیادی از آلت کوین‌های دیگر وجود دارد که از تغییر پروتکل بلاک چین به وجود نیامده است، بلکه خودشان بلاک چین و پروتکل مخصوص خود را دارند از جمله : (Ethereum (ETH ، Cardano (ADA)، Ripple .

توکن در دنیای ارزهای دیجیتال به چه معناست؟

توکن‌ها دارایی‌های دیجیتالی هستند که قابل تعویض و مبادله می‌باشند. توکن‌ها بر روی بلاک چین کار نمی‌کنند بلکه میزبانی آن‌ها بر روی پلتفرم اتریوم  می‌باشد. با وجودی که توکن‌ها قابل مبادله هستند، آن‌ها عملکردی بیشتر و فراتر از کوین‌ها ارائه می‌دهند. توکن‌ها به دارندگان خود امکان شرکت در یکسری فعالیت‌های ویژه را نیز می‌دهند .

معمولاً توکن‌ها از طریق پیشنهادات اولیه کوین (ICOs) ، که نوعی جمع آوری سرمایه است ، ایجاد و توزیع می‌شوند. برخی از شناخته شده‌ترین توکن‌های رمزنگاری شده، شامل EOS (EOS) ، Tron (TRX) و OmiseGo هستند که بر روی Ethereum که محبوب‌ترین پلتفرم برای توسعه توکن‌ها است، قرار دارند.

کوین و توکن

به این ترتیب ما سعی کردیم برای تازه واردان دنیای ارزهای دیجیتال که در مورد درک مفهوم کوین و توکن با مشکل مواجه شده‌اند، مطالبی را بیان کنیم تا بهتر به فرق بین کوین و توکن پی ببرند. به این منظور ما شما را با ویژگی‌های کوین و توکن به صورت جداگانه آشنا کردیم تا شما بتوانید با تفاوت‌های این دو آشنا شوید. امید است مطالب ارائه شده توانسته باشد بر اطلاعات مفید شما در این زمینه بیافزاید.

سخن آخر

کوین و توکن دو اصطلاحی هستند که معمولاً در فضای رمزنگاری استفاده می شوند، متأسفانه، بسیاری از افراد این دو اصطلاح را به جای یکدیگر استفاده می‌کنند و این اشتباه است و این دو کاملا با یکدیگر متفاوت است. به عنوان مثال شما می‌توانید با استفاده از توکن، کوین بخرید ولی نمی توانید با کوین، توکن بخرید، چرا که توکن دارای موارد استفاده ی خاصی می‌باشد.

بیشتر بخوانید : بهترین کیف پول توکن ERC-20

دوستان گرامی چنانچه در گذشته تجربه‌ی استفاده از کوین و توکن را داشته‌اید و با تفاوت‌های این دو نیز به خوبی آشنا شده‌اید، لطفا از طریق کامنت، اطلاعات مفید خود را با دیگر دوستان در میان بگذارید تا آن‌ها نیز از اطلاعات مفید شما بهره مند شوند.

اگر پس از مطالعه مقالات ما با سوال یا مشکلی مواجه شدید، با ما تماس بگیرید و سوالات و مشکلات خود را با ما در میان بگذارید. همکاران ما در تیم تراپی در کوتاه ترین زمان ممکن به کلیه سوالات شما پاسخ خواهند داد.

از اینکه تا پایان این مقاله با ما همراه بودید از شما بسیار ممنون و سپاسگزاریم. با ما در تماس باشید. منتظر شنیدن صدای گرمتان هستیم.

تاریخ انتشار 19 شهریور 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر