در صورت فعالیت در زمینه ی مبادله‌ی ارز دیجیتالی باید به یاد داشته باشید که حتما در زمنیه ی سیگنال های معاملاتی و پیش بینی وضع بازار و خط روند تحلیل بازار به عنوان شاخصه‌ای مهم و حیاتی در بازار ارزهای دیجیتالی آگاه باشید و از آن ها استفاده کنید؛ چرا که یکی از بهترین ابزارهای خرید و فروش در بازار است. خط روند را می‌توان با طیف وسیعی از استراتژی‌ها و شاخص‌های بازار ارز دیجیتال مورد استفاده قرار داد و به شما در نمایش یک روند حرکت بازار کمک خواهد کرد. در ادامه‌ی مطلب با تراپی همراه باشید تا از خط روند در تحلیل تکنیکال بازار مطلع شوید.

معرفی خط روند در تحلیل تکنیکال مبادلات ارز دیجیتال

خط روند در بسیاری از مبادلات چه ارز دیجیتال، چه سهام و ارزهای دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. خطوط روند در تحلیل تکنیکال مانند بازی اتصال نقاط به یکدیگر است، در این نمودار شما می‌توانید خطی را برای ارتباط با نقاط مختلف به یکدیگر متصل کنید و سپس از خطوطی که کشیده شده برای اطلاع از قیمت ارز در آینده استفاده کنید.

خط روند در تحلیل تکنیکال

خط روند در تحلیل تکنیکال چگونه کار می‌کند؟

خط روند نیاز به کار بیشتری نسبت به سایر شاخص‌ها دارد؛ چرا که یک مفهوم تکنیکی برای تشخیص جهت حرکت بازار است. در بیشتر موارد می‌توانید این خطوط را خودتان نیز ترسیم کنید. از این رو، در بعضی از ابزارهای معاملاتی نظیر Bitsgapنیز قادر به ترسیم خط روند تحلیل تکنیکال خود با استفاده از نمودارهای زنده خواهید بود.

این خطوط به صورت معمول در تعیین سطوح مختلف و درحمایت و مقامت‌ها تاثیر گذار است، این به این معنی است که شما باید خطوط صعودی و نزولی نمودار را ترسیم کردهو به صورت دقیق روند قیمت را مشاهده کنیدتادر تعیین خطوط اصلی خرید یا فروش ارزهای دیجیتالی تصمیم گیری نمایید.

برای خرید انواع ارز دیجیتال روی باکس زیر کلیک کنید!

خرید ارز دیجیتال از تراپی

 

خواندن انوع خط روند در تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال چگونه است؟

در هنگام خواندن خطوط روند باید به دنبال شیب جهت مشاهده‌ی مسیر روند حرکت قیمت در بازار باشید. خط روند صعودی نشان دهنده‌ی شیب مثبت  و قیمت بالاتر ارز دیجیتالی است. در نظر داشته باشید  که باید حداقل 2 نقطه‌ی اتصال برای رسم خط روند تحلیل تکنیکال وجود داشته باشد که با وصل کردن قله ها و دره های پیاپی ایجاد می شود. یک شیب نزولی، نشان دهنده‌ی قیمت نزولی در روند به سمت پایین است.

نحوه ی کشیدن خط روند در تحلیل تکنیکال

برای کشیدن خط روند در تحلیل تکنیکال نیاز به یک نمودار است، روی نمودار به دنبال قسمت‌هایی باشید که نیاز به ترسیم خط روند است، بالاترین نقطه را به پایین‌ترین نقطه متصل کنید. هنگامیکهروندخطشکستهمی‌شود،بایدبهعنوانیکسیگنالتجاریاستفادهشود.در روند صعودی با وصل کردن کمینه‌ها به یکدیگر به خط با شیب مثبت و در روند نزولی با اتصال نقاط به یک شیب منفی خواهید رسید.

برای کشیدن خط روند تحلیل می‌توان از شمع یا wicks استفاده کرد. در صورتیکه از شمع استفاده می‌کنید، خطوط قرمز نشان دهنده‌ی روند نزولی و خطوط سبز نمایشگر روند نزولی و خط پایین به عنوان خط پایه در نظر گرفته شده است. اما در wicksخط روند بین رو خط قرار می‌گیرد.

خط روند در تحلیل تکنیکال

 به صورت مثال در نمودار خط روند تحلیل تکنیکال اگر خطوط نمودار به پایین‌تر از خط پایه نرفته باشد، قیمت مقداری افت می‌کند و مجددا روند صعودی خواهد داشت.

استفاده‌ی شاخص‌ها برای محاسبه‌ی خط روند

میانگین حرکت

یکی از شاخص‌هایی که می‌توان از آن در ترسیم خط روند استفاده کرد، میانگین حرکتی است. این شاخص به شما در نمایش قیمت واقعی ارز دیجیتالی در وضعیت غیر عادی و بی نظم کمک می‌کند تا یک مبادله‌ی مثبت و خوبی را انجام دهید.

شاخص قدرت نسبی (rsi)

شما می توانید از این شاخص به منظور ترسیم خطوط روند استفده کرده تا دقیقا میزان مقاومت یا سطح حمایت بازار مشخص شود. rsi همچنین در انجام روند به شما بیشتر کمک می کند. 

نحوه‌ی استفاده از خط روند در مبادلات

اگر خط روند در یک چارچوب زمانی کشیده شود، قوی‌تر نشان داده شده؛ چرا که خط روندهای بلند مدت اعتبار بیشتری دارد. اما در صورتیکه خط روند شکسته شود روند به صورت معکوس عمل خواهد کرد. معامله گران از خطوط شکسته‌ به عنوان سیگنال برای مبادله در یک خط روند استفاده می‌کنند. هر چقدر شیب خط روند بیشتر باشد، اعتبار آن کمتر شده و از این رو احتمال سقوط و شکست آن بسیار زیاد است.

از اینکه تا پایان این مقاله با ما همراه بودید، صمیمانه از شما سپاسگزاریم، در صورتیکه در خواندن یا ترسیم خط روند از مهارت کافی برخوردار هستید، لطفا اطلاعات مفید خود را در کامنت‌ها برای دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

تاریخ انتشار 17 خرداد 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر