با توجه به پیشرفت ارزهای دیجیتالی و حجم عظیم مبادلات در طول روز، هر روزه ابزارهای جدیدی جهت تجزیه و تحلیل این پول‌های رمزنگاری شده و روند پیشرفت آن، به منظور کمک به علاقه‌مندان به فعالیت در زمینه‌ی ارزهای دیجیتال و استخراج و ماینینگ آن، جهت تصمیم‌گیری درست و عملکرد صحیح آن‌ها ارائه می‌­شوند. تراپی در این مقاله برای کمک به بهبود تجزیه و تحلیل معالات، نگاه دقیق‌­تری به ابزارهای محبوب آن در بین مبادله گران داشته است. برای اطلاع از ابزارهای تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال با تراپی در ادامه‌­ی این مقاله همراه باشید.

ابزارهای تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال کدامند؟

تجزیه و تحلیل فنی ارز دیجیتال راهی است برای معامله‌گران برای شناسایی و تشخیص روند قیمت در بازار ارز دیجیتال این ابزر به آنها کمک می­‌کند تا نحوه رفتار بازار را کشف کنند و پایه محکمی برای انتخاب گزینه­‌های هوشمند ارائه دهند.

سرمایه‌گذاران قیمت آینده را پیش بینی می­‌کنند و براساس آن تصمیم تجاری می‌­گیرند. بررسی نمودار بخش مهمی از هر تحلیل فنی رمزنگاری به شمار می‌­رود. شما می­‌توانید روند را با پیگیری میانگین تغییرات، سطح پشتیبانی، مقاومت و حجم معاملات مشخص کنید.

ابزارهای تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال

دو نوع تحلیل تکنیکال وجود دارد که هر معامله‌گر باید از آنها در معاملات روزانه­‌ی خود استفاده کند. مفاهیم این دو نوع تحلیل بسیار ساده هستند، اما اجرای آن‌ها به معنای موفقیت سرمایه‌گذار نسبت به دیگران است. دو نوع تحلیل تکنیکال عبارتند از:

  • تحلیل سرمایه‌گذاری کوتاه مدت : تحلیل کوتاه مدت به دوره­ای بین یک روز تا یک هفته با تاکید بر تغییر روند قیمت­‌ها  و الگو­های کوچک، اطلاق می­‌شود.
  • تحلیل سرمایه گذاری بلند مدت : تحلیل بلند مدت به دوره­‌ای بین یک ماه تا 1 سال با تاکید بر انتخاب نوع ارز دیجیتال گفته می­‌شود.

با بهترین ابزارهای تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال آشنا شوید

در ادامه­‌ی مطلب به 4 مورد از محبوب‌­ترین ابزارهای تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال اشاره شده است:

Market Data - Coinmarketcap.com

در صورتی‌که قصد موفقیت در معاملات دیجیتالی خود را دارید، باید از تمامی اطلاعات مرتبط به بازار ارزهای دیجیتالی مطلع شوید. استفاده از Coinmarketcap.com که یکی از بهترین ابزارهای تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال دنیا محسوب می‌شود، می‌تواند به شما کمک بسیاری نماید.. این ابزار دارای بیش از 1300 ارز دیجیتالی است که به شما در یافتن قیمت و روند تغییر قیمت‌ها در بازار کمک می‌­کند.

از جمله ویژگی­‌های Coinmarketcap.com عبارتند از:

  • ارائه‌ی قیمت‌های کنونی و گذشته‌ی ارزها
  • ارزش بازار که به وسیله‌­ی قیمت فعلی ارزها و عرضه­‌ی آن تعیین می‌­گردد
  • نمودارها و گراف­‌های قیمت
  • عرضه گردش برای هر ارز دیجیتالی
  • رسانه­­‌های اجتماعی، ویجت­‌های وب سایت
  • حجم معاملات 24 ساعته برای هر ارز و توکن
  • کد منبع و مستندات فنی

Technical Analysis – Bitvo’s Technical Analysis Toolkit and Mobile App

معامله‌گران ارز رمزنگاری شده، از تحلیل فنی برای شناسایی الگوهای بازار در حال رشد استفاده می­‌کنند و قیمت‌های آینده و روند حرکت ارزها را پیش بینی می­‌کنند. با این حال، یادگیری چگونگی خواندن نمودارها و شناسایی الگوها می‌­تواند یک چالش برای معاملهگران جدید باشد؛ چرا که اصطلاحات موجود در آن بسیار تخصصی می‌­باشند.

خوشبختانه Bitvo ابزارهای تحلیل ساده و در عین حال قدرتمند را در پلتفرم خود وارد کرده تا این روند را برای تمامی معامله‌گران ساده­‌تر کند. هنگامی که کاربران به حساب کاربری Bitvo خود وارد می­‌شوند، قادر به استفاده از تجزیه و تحلیل فنی به همراه اعمال استراتژی معاملاتی خود می‌­باشند. معامله‌گران پیشرفته نیز دارای طیف وسیعی از شاخص­‌های فنی هستند که می‌­تواند به هر یک از ارزهای دیجیتالی ذکر شده در پلت فرم اعمال شود.

ابزارهای تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال

Portfolio Tracing – Blockfolio

بسیاری از معامله‌‌گران دارای چندین اکانت معاملاتی می‌­باشند که استفاده از آن‌ها در روند معاملاتی باعث بروز اختلال می‌­شود. با ابزار رایگان Blockfolio دیگر مشکلی در ردیابی داده‌­های چندین اکانت نیست، این ابزار تمامی اطلاعات مرتبط به کاربر مورد نظر را در هر حساب مبادله جمع آوری می‌­کند و آن را در یک رابط کاربری واحد قرار می‌­دهد. Blockfolio بیش از یک ردیاب ساده است، این ابزار اخیرا در یک پلت فرم ارتباطی جدید به نام Blockfolio Signal شروع به کار کرده و اجازه می­‌دهد کاربران به روز رسانی مستقیم پروژه­‌ها را از طریق کنترل سکه‌­ها و توکن­‌های نگهداری شده، انجام دهند. از این رو Blockfolio یک ابزار محبوب برای معامله گران از هر سطح مهارت و تجربه به حساب می­‌آید.

Transaction Tracing and Data – Blockchain.com

برای کسانی که به دنبال یک منبع رمزنگاری جامع با دسترسی به انواع ابزار و داده­‌ها هستند، Blockchain.com ابزاری بسیار مناسب است. اگر چه این ابزار در ابتدا به عنوان یک سرویس جستجو، بلاک اجازه می­‌داد تا کاربران تنها معاملات بیت کوین را در بلاکچین مشاهده و پیگیری کنند، اما امروزه طیف وسیعی از محصولات و ابزارها را ارائه می­‌دهد.

 محصولات و ابزارهای Blockchain.com عبارتند از:

  • کیف پول ارزهای دیجیتالی
  • نمودار داده­‌ها
  • اطلاعات بازار
  • منابع یادگیری و ابزار توسعه

گرامیان، در این مقاله سعی کردیم شما را با برخی از مهم ترین ابزارهای تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال آشنا کنیم. چنانچه شما دسوت عزیز نیز تجربه ی استفاده از ابزارهای تحلیل بازار ارز را داشته اید، تجربیات مفید خود را از طریق کامنت با دیگر دوستان در میان بگذارد.

تاریخ انتشار 10 تیر 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر