اگر قصد دارید به کانادا مهاجرت کنید و اقامت دائم بگیرید، قطعا باید در آزمون مهارت زبان شرکت کنید. آزمون‌های مختلفی برای برای سنجش سطح زبان وجود دارد که تنها برخی از آن‌ها برای مهاجرت به کانادا مورد قبول هستند. در این مقاله با مدارک زبان مورد تائید برای مهاجرت به کانادا آشنا خواهید شد. پس با تراپی همراه شوید.

مهاجرت به کانادا

اکثر برنامه‌های مهاجرتی کانادا نیاز به مدرک زبان دارد، به انگلیسی یا فرانسه و داوطلبان باید ابتدا مدارک زبان مورد تائید برای مهاجرت به کانادا را دریافت نمایند. حتی اگر زبان مادری شما انگلیسی است، باید در این آزمون‌ها شرکت کنید تا صلاحیت و تسلط خود را به طور رسما در آن زبان اثبات کنید.

مدارک زبان مورد تائید برای مهاجرت به کانادا

از آنجا که هر تست دارای سیستم امتیاز دهی خاص خود است ، کانادا از مقادیر کانادایی تعیین سطح CLB استفاده می‌کند تا نتایج آزمایش‌های مختلف را با یکدیگر مقایسه کرده و یک سیستم نمره دهی یکپارچه ارائه دهد.

شاید بپرسید که شما در کدام آزمون برای مهاجرت به کانادا باید شرکت کنید؟ در پاسخ به شما می‌گوئیم که نوع آزمونی که باید در آن شرکت کنید و نمره‌ای که کسب خواهید کرد، بستگی به هدف و برنامه‌ی مهاجرتی شما دارد. اما به طور کلی پس از اینکه در آزمون مربوطه شرکت کردید، از نتیجه‌ی آزمون نباید بیشتر از دو سال گذشته باشد.

آزمون تائید شده برای ورود سریع (سیستم Express Expressry)

دریافت مدرک این آزمون، یکی از مدارک زبان مورد تائید برای مهاجرت به کانادا می‌باشد. کلیه داوطلبان مهاجرت که نام آن‌ها در سیستم Express Express ثبت شده است، موظفند یک تست زبان معتبر را در پروفایل خود داشته باشند. بنابراین اگر قبل از ارائه درخواست نهایی خود برای اقامت دائم ، آزمون شما منقضی شود (دو ساله می‌شود) ، باید یک بار دیگر در آزمون شرکت کنید.

سه برنامه مختلف مهاجرت وجود دارد که بخشی از سیستم Express Expressry هستند:

  • Federal Skilled Worker
  • Experience Class  Canadian
  • Trades Trucks Federal

هر یک از این سه برنامه دارای حداقل امتیاز مورد نیاز متفاوت هستند که در صورتی که حداقل نمره را کسب کنید، واجد شرایط خواهید بود.

آزمون زبان تائید شده برای مهاجرت به کبک

مدرک آزمون زبان کبک نیز یکی دیگر از مدارک زبان مورد تائید برای مهاجرت به کانادا می‌باشد. برای اهالی فرانسوی زبان کبک سه مسیر اصلی برای مهاجرت نیروهای کار وجود دارد: برنامه‌ی نیروی کار ماهر کبک (QSW)، برنامه تجربی کبک (PEQ) و مهاجرت کاری کبک. هر کدام از این مسیرها، دارای نیازمندی‌های متفاوتی در زمینه‌ی زبان هستند. بنابریان قبل از انتخاب برنامه‌ی مهاجرتی خود به این نیازمندی‌ها توجه کنید.

مدارک زبان مورد تائید برای مهاجرت به کانادا

آمادگی برای آزمون زبان کانادایی جهت دریافت مدارک زبان مورد تائید برای مهاجرت به کانادا

حتی اگر زبان انگلیسی، زبان اول شما است، این ایده‌ی خوبی است که برای شرکت در این آزمون اماگی‌های لازم را کسب کنید. اگر زبان انگلیسی زبان دوم یا سوم شماست، شما قطعا نیاز به تمرین و تکرار دارید. به عنوان مثال انجام آژمون‌هایی که شبیه سازی شده‌اند و در فضایی مشابه با فضای کنکور برگزار می‌شوند، می‌تواند تمرین خوبی باشد.

در سیستم‌های رقابتی مهاجرت کانادا ، مانند سیستم Express Entry ، اغلب نتایج آزمون زبان تفاوت بین یک داوطلب موفق و داوطلب ناموفق را مشخص می‌کند. پس بهتر است برای اینکه جز داوطلبان موفق باشید خود را برای آزمون آماده کنید.

تست‌های زبان برای مطالعه در کانادا

دانشجویان بین المللی آینده در کانادا ممکن است نیاز باشد به عنوان بخشی از اپلیکیشن شان، در آژمون زبان نیز شرکت کنند.

درخواست پذیرش برای شهروندی کانادا

اگر به مرحله‌ی درخواست پذیرش تابعیت یا شهروندی رسیده‌اید، باید به شما تبریک گفت. حالا باید ثابت کنید که از مهارت‌های کافی زبان برخوردارید. این آزمون‌ها عبارتند از :

نتایج حاصل از آزمون شخص ثالث مورد تائید IRCC یا اثبات برنامه‌های آموزشی زبان اراپه شده توسط دولت یا اثبات تکمیل آموزش متوسطه به زبان انگلیسی یا فرانسه.

آزمون‌های شخص ثالث تائید شده در این زمینه عبارتند از :

  • CELPIP
  • IELTS-General
  • TEF
  • TEFAQ
  • DALF
  • TCFQ

حال که با مدارک زبان مورد تائید برای مهاجرت به کانادا آشنا شدید، خوب است پس از اینکه آماگی لازم برای شرکت در این آزمون‌ها را پیدا کردید، برای ثبت نام اقدام نمائید.

از توجه و همراهی شما تا پایان این مقاله بسیار سپاسگزاریم. لطفا با ما در تماس باشید و سوالات و مشکلات خود را با ما در میان بگذارید.

تاریخ انتشار 31 شهریور 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر