اگر شما یک برنامه نویس حرفه ای هستید، قطعا با بلاک چین هم آشنایی دارد. بلاک چین به معنای واقعی کلمه زنجیره ای از بلوک است که این بلوک ها حاوی اطلاعات دیجیتالی هستند و از طریق کدهای رمزنگاری به یکدیگر متصل می شوند. در این مقاله تراپی شما را با انواع زبان های برنامه نویسی بلاک چین آشنا کرده است. لطفا تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

بیشتر بدانید : ویژگیهای تکنولوژی بلاک چین (blockchain) چیست؟

مختصری در مورد بلاک چین

هر یک از بلوک های بلاک چین شامل یک تابع هش رمزنگاری شده می باشد که به بلوک قبلی ، یک مهر زمان و اطلاعات دیجیتالی موجود در بلوک متصل شده به علاوه یک برچسب زمان و یکسری اطلاعات دیجیتال. این بلوک ها به گونه ای ساخته شده اند که دستکاری داده ها در آن ها بسیار دشوار است که این ویژگی ضمن حفظ امنیت، شفافیت را هم تضمین می کند.

در حقیقت می توان گفت بلاک چین از چنان امنیتی برخوردار است که دستکاری داد ها را غیرممکن کرده است.

با زبان های برنامه نویسی بلاک چین آشنا شوید

به دلیل امنیت بالای بلاک چین است که برنامه نویسی آن یک مهارت فوق العاده محسوب می شود و برنامه نویسان و توسعه دهندگان بلاک چین بسیار محبوب هستند و این شغل بسیار مورد تقاضا است. بنابراین یادگیری زبان های برنامه نویسی توسعه بلاک چین می تواند بسیار ارزشمند باشد.

زبان های برنامه نویسی بلاک چین

زبان برنامه نویسی C++

این زبان برنامه نویسی در دنیای تکنولوژی بسیار معروف و شناخته شده است و به دلیل قابلیت های زیادی که دارد در دنیای بلاک چین نیز بسیار کاربردی و پراهمیت است. این قابلیت ها عبارتند از : سرعت ایده آل، کنترل حافظه، شی گرائی و ... . این ویژگی های زبان شی گرایی C ++ برای توسعه دهندگان Blockchain این امکان را فراهم می کند تا به راحتی داده ها و عملگرها را با هم در یک ماژول قالب بندی کنند.

پایتون

زبان برنامه نویسی پایتون به سرعت در حال تبدیل شدن به محبوب ترین زبان برنامه نویسی در جهان است و اگر شما تجربه برنامه نویسی در پایتون را داشته باشید، ممکن است آن را یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی بلاک چین بدانید. پایتون همچنین دارای پشتیبانی گسترده Open Source است که این ویژگی برای Blockchain بسیار ایده آل است.

Java

زبان برنامه نویسی جاوا از نظر محبوبیت و سودمندی در حال رقابت با زبان برنامه نویسی C++ می باشد. جاوا دارای APIهای فراوانی است که شامل تعداد زیادی کلاس ، پکیج، اینترفیس و غیره می باشد.

یکی از ویژگی های جاوا که به خصوص در Blockchain بسیار مفید است و آن را به یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی بلاک چین تبدیل کرده است، قابلیت حمل آن است و برنامه های نوشته شده به زبان برنامه نویسی جاوا، به راحتی به سیستم عامل های دیگر قابل انتقال است و این برنامه ها به معماری خاص سیستم وابسته نیستند زیرا از JVM جهانی (ماشین مجازی جاوا) برای اجرا استفاده می کند.

زبان های برنامه نویسی بلاک چین

Solidity

Solidid یکی از سریع ترین زبان های برنامه نویسی بلاکچین است که برای نوشتن قراردادهای هوشمند ایجاد شده در ماشین مجازی Ethereum ایجاد شده است. Solidity توسط Ethereum توسعه یافته است که یک پلتفرم محاسباتی توزیع شده مبتنی بر بلاکچین است و برای حل بسیاری از مشکلات توسعه دهندگان Blockchain ، یک زبان برنامه نویسی مناسب است.

Vyper

Vyper یک زبان برنامه نویسی Blockchain جدید است که از Python 3 مشتق شده است و به عنوان جایگزینی برای Solidity ایجاد شده است. در این زبان برنامه نویسی مانند Solidity از ماشین مجازی Ethereum (EVM) استفاده می شود، اما از ساختارهای کنترلی متفاوتی نسبت به Solidity تشکیل شده است و همچنین مسائل امنیتی را به گونه دیگری کنترل می کند.

به علاوه این زبان می تواند گزینه ی مناسبی برای نوشتن قراردادهای هوشمند Blockchain محسوب شود.

زبان برنامه نویسی C#

زبان برنامه نویسی C# از نظر نحوی شبیه Java و C++ است و به عنوان یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی بلاک چین به حساب می آید. برنامه نویسان به راحتی می توانند با استفاده از این زبان نویسی، یک کد بسیار قابل حمل ایجاد کنند که در تمام دستگاه ها و چندین سیستم عامل هایی از قبیل ویندوز ، لینوکس ، مک ، اندروید و غیره قابل اجرا باشد.

از دیگر زبان های برنامه نویسی می توان JavaScript ، Simplicity و Simplicity را نیز نام برد که جز بهترین زبان های برنامه نویسی بلاک چین محسوب می شود.

تاریخ انتشار 12 اسفند 1399
نویسنده  سحر طاهری
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر