در صنعت بازی‌های ویدئویی کاربردهای بسیاری برای بلاک چین وجود دارد به طور مثال از این تکنولوژی می‌توان برای تراکنش‌های مالی در بازی‌ها استفاده کرد، همچنین برای نشانه گذاری آیتم‌های مجموعه‌ای و نیز برای مدیریت قوانین دیجیتال در بازی‌های کامپیوتری می‌توان از این تکنولوژی بهره برد. تا چند ماه پیش استارت اپ‌های بازی کوچک از این تکنولوژی در بازی‌های خود استفاده می‌کردند، اما اخیرا شرکت‌های بزرگ تولید کننده‌ی بازی‌های کامپیوتری و ویدئو گیم‌ها به استفاده از تکنولوژی بلاک چین پرداخته‌اند. در این مقاله با تراپی همراه شوید تا به معرفی شرکت‌هایی بپردازیم که به استفاده از بلاک چین در صنعت بازی پرداخته‌اند.

با شرکت‌هایی که به استفاده از بلاک چین در صنعت بازی پرداخته‌اند آشنا شوید

در این بخش از مقاله برخی از شرکت‌های تولید کننده‌ی بازی‌های کامپیوتری را برای شما معرفی خواهیم کرد که برای تولید بازی‌های کامپیوتری در شرکت خود از تکنولوژی بلاک چین استفاده کرده‌اند و از مزایای این صنعت جدید و فوق العاده در کار خود بهره برده‌اند.

استفاده از بلاک چین در صنعت بازی

Ubisoft

در ماه جاری یکی از اعضای شرکت Ubisoft اعلام کرده است که این شرکت در حال جستجو و تحقیق برای یافتن موارد کاربردی بلاک چین برای استفاده در حوزه‌ی فعالیتشان می‌باشد. اخیرا Ubisoft برای مدیریت آیتم‌های خریداری شده در بازی قصد دارد که از بلاک چین اتریوم استفاده کند. صنعت بلاک چین برای  Ubisoft این امکان را فراهم می‌کند تا داده‌های خود را به صورت دائمی محفوظ نگه دارد و کمک کند تا کاربران در طول زمان دسترسی به دارایی خود را از دست ندهند. آن‌ها در حقیقت با استفاد از بلاک چین، گویی به داده‌های دیجیتال وجود فیزیکی می‌دهند.

Microsoft and XBOX

در سال گذشته مایکروسافت استفاده از بلاک چین Quorum را آغاز کرد تا بتواند برای ناشران بازی XBOX اطلاعات قابل اطمینان را در زمان واقعی فراهم کند. مایکروسافت اخیرا در این زمینه پیشرفت بیشتری کرده است و خدمات بلاک چین Azure را ارائه کرده است. برای گیمرها، این یکی از بزرگ‌ترین استفاده‌های غیرقابل مشاهده از بلاک چین است، در حالی که برای ناشران بازی و تولیدکنندگان، این بلاک چین یکی از ابزارهای بسیار مفید است.

Atari

شرکت آتاری یکی دیگر از شرکت‌هایی است که به استفاده از بلاک چین در صنعت بازی پرداخته است. در اوایل سال 2018 شرکت آتاری با شبکه‌های بی نهایت برای معرفی توکن آتاری همکاری خود را آغاز نمود و اخیرا نیز اعلام کرده است که همکاری او با این شرکت‌ها بر قوت خود باقی است و همچنان ادامه دارد. همزمان با آن آتاری در حال کار بر روی Atari Capital نیز می‌باشد. Atari Capital یکی از پلتفرم های مبتنی بر بلاک چین است که برای توسعه‌ی نرم افزارهای بازی استفاده می‌شود.

Sony and Playstation

سونی و پلی استیشن از دیگر شرکت‌هایی هستند که به استفاده از بلاک چین در صنعت بازی پرداخته‌اند. در ماه می 2018 شرکت سونی وجوز ثبت اختراع جدید خود را برای مدیریت حقوق دیجیتال (DRM) در بازی‌های ویدئویی و دیگر رسانه‌ها از جمله فیلم‌ها و موسیقی، دریافت کرد. اگر چه اطلاعات دقیقی در مورد زمینه‌ی کاربرد این اختراع جدید سونی وجود ندارد اما برخی از گمانه زنی‌ها حاکی از این است که این سیستم جدید جزئی از کنسول بازی‌های نسل بعدی پلی استیشن5 سونی خواهد شد.

استفاده از بلاک چین در صنعت بازی

Unity

Unity یکی از محبوب‌ترین موتورهای بازی را در جهان تولید می‌کند و چندین مشارکت را با بلاک چین در طی چند ماه ترتیب داده است. Enjin  و Kin هر دو برای شرکت یونیتی، SDK‌ها را تولید می‌کنند و هر دو جز شرکای رسمی Unity به حساب می‌آیند. این SDK‌ها، امکانی را برای توسعه دهندگان بازی‌های Unity فراهم می‌کند تا بتوانند ارزهای دیجیتال و توکن‌ها را به گیمرها معرفی کنند.

سخن آخر

راه‌ها و روش‌های بسیاری برای استفاده از بلاک چین در صنعت بازی وجو د دارد، برخی از آن‌ها قابل استفاده برای گیمرها می‌باشد و برخی دیگر توسط توسعه دهندگان بازی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و اصلا گیمرها متوجه آن نمی‌شوند. این نشان می‌دهد که استفاده از بلاک چین در صنعت بازی به سرعت در حال رشد است و این روند در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

دوستان گرامی از اینکه تا پایان این مقاله ما را همراهی کردید از شما بسیار ممنون و سپاسگزاریم. اگر با سوال یا مشکلی برخورد کرده‌اید، از طریق تماس تلفنی مشکل خود را با ما در میان بگذارید. منتظر شنیدن صدای گرمتان هستیم.

تاریخ انتشار 22 آبان 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر