حدود یک سال است که تکنولوژی بلاک چین توانسته است به عنوان یک فناوری فوق‌العاده و پر طرفدار جایگاه خود را بیابد و در صنایع مختلف از جمله ارز دیجیتال و ... مورد استفاده قرار گیرد. البته در حال حاضر با توجه به عملکرد بلاک چین، کاربردهای زیادی برای آن وجود دارد، با این وجود پیش بینی های بسیاری برای فناوری بلاک چین وجود دارد و صحبت‌هایی در مورد تاثیر بلاک چین در بخش های مختلف تا 10 سال آینده شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آینده ی بلاک چین تا ده سال آینده تا پایان این مقاله با تراپی همراه باشید.

پیش بینی آینده ی بلاک چین در ده سال آینده

رشد و توسعه ی بلاک چین قابل مقایسه با رشد اینترنت است. هر دوی آن‌ها دارای سهم مشابهی از هواداران و مخالفان بودند اما در نهایت اینترنت منجر شد به آنچه امروزه در عصر ارتباطات شاهد آن هستیم. اما آنچه در حال حاضر در مورد تکنولوژی بلاک چین می‌توان گفت این است که :

آینده ی بلاک چین
  • انتظار می‌رود که بازار فناوری Blockchain تا سال 2021 تا 2.3 میلیارد دلار افزایش یابد.
  • Blockchain امروزه به یکی از برترین کلمات کلیدی جهان تبدیل شده است. در حالی که این فناوری توسط ارز دیجیتال بیت کوین تحت تاثیر قرار گرفت، چشم اندازهای آینده آن فراتر از این قلمرو است.
  • پروژه hyperledger که توسط بنیاد لینوکس اجرا می‌شود ، با بیش از 100 شرکت که عضو آن هستند (از جمله نام های بزرگی مانند IBM ، JP Morgan و غیره) یک پروژه عظیم است که به دنبال کشف و ایجاد برنامه‌های جدید برای برای تکنولوژی بلاک چین است.
  • پلتفرم‌هایی مانند اتریوم با استفاده از فناوری Blockchain و قراردادهای هوشمند در توسعه برنامه‌های غیرمتمرکز نقش مهمی دارند.

در ادامه به بیان نکاتی در مورد آینده ی بلاک چین در ده سال آینده خواهیم پرداخت.

  • اگر چه برنامه‌های فناوری Blockchain توسط برخی از شرکت‌های پیشرو در جهان در دست تهیه است، هنوز در مراحل ابتدایی خود قرار دارد. واقعیت این است که هیچ کس واقعاً نمی‌داند چگونه رابط بلاک چین (Blockchain interface) را طراحی کند و کسانی که می‌دانند هنوز راه حل‌های پایدار ارائه نداده‌اند.
  • از طرف دیگر ، هر آنچه که به قدرتمند شدن blockchain کمک می‌کند، در حقیقت همان چیزی است که جهان از این لحظه به آن نیاز دارد. وعده‌های Blockchain برای شفافیت ، عدم تمرکز و تغییر ناپذیری در دنیا بسیار ضروری هستند، جایی که که اعتماد به سازمان‌های متمرکز یک نگرانی اساسی محسوب می‌شود.
  • تهدیدات حریم خصوصی و امنیت داده‌ها در سراسر جهان دیجیتال بسیار زیاد است. فقط Blockchain یا شاید چیزی مشابه blockchain می‌تواند راه حلی برای این مشکل داشته باشد.

آینده ی بلاک چین
  • با وجودی که شرکت‌های بزرگ دنیا آغازگران استفاده از تکنولوژی بلا چین بوده‌اند، اما ممکن است در ده سال آینده بلاک چین مورد کاربردی ارزشمندی پیدا نکند.
  • پیاده سازی بلاک چین عمومی قدری مشکل است. علاوه بر این ، دولت‌ها حاضر نیستند ظرف 10 سال اینده همه چیز را در این زمینه شفاف سازی کنند.
  • حتی در 10 سال آینده ، به سختی می توان شرکت‌هایی را دید که برای انجام معاملات و ثبت و ضبط سوابق در حال حرکت به سمت شبکه Blockchain هستند. حتی اگر برخی از آن‌ها وجود داشته باشدف بیشتر از 5 سال طول می کشد تا نتایج قابل مشاهده باشد.
  • اما برای استارت اپ‌ها ، Blockchain شبیه به یک زمین بازی جدید برای کشف چیزهای نو خواهد بود، چرا که بسیاری از استارت اپ‌ها با استفاده از توسعه‌ی بلاک چین ظاهر می‌شوند.

در نتیجه، در مورد آینده‌ی بلاک چین بهتر است بگوییم که Blockchain حتی اگر تا 10 سال آینده هم به شکلی که هم اکنون وجود دارد، نباشد ، اما همچنان محبوب خواهد بود. ولی تا آن زمان ، به یک فناوری بسیار پخته‌تر تبدیل خواهد بود و رهبران بازار به نوآوری در مورد آن ادامه خواهند داد و استارتاپ‌های جدید با استفاده از این فناوری روی کار خواهد آمد. آنچه مسلم است این است که هنوز ابهانات بسیاری در این زمینه وجود دارد و بسیاری از زوایای این فناوری پر طرفدار هنوز کاملا مشخص نشده است. اما اگر شما یک کارآفرین مشتاق هستید که می‌خواهید با Blockchain شروع به کار کنید، اکنون بهترین زمان برای سرمایه گذاری در بلاک چین است.

امید است مطالبی که در قالب این مقاله در مورد آینده ی بلاک چین  برای شما عزیزان ارائه شد مورد توجه و زضایت شما قرار گرفته باشد. لطفا با ما در تماس باشید و سوالات و مشکلات خود را با ما در میان بگذارید.

تاریخ انتشار 26 امرداد 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر