اینستاگرام یکی از بزرگترین شبکه های اجتماعی است که امکانات زیادی را در اختیار کاربران خود قرار می دهد و به همین دلیل توجه بسیاری را به خود جلب می‌کند. یکی از قابلیت های جدیدی که اخیرا به این شبکه اجتماعی اضافه شد، انواع استوری بود که امکانات خاصی را در اختیار کاربران و خصوصا صاحبان کسب و کار و برندها قرار می‌دهد. استوری به پستی در اینستاگرام گفته می شود که تنها به مدت 24 ساعت در صفحه شما باقی می‌ماند و بعد از این مدت در صورتی که شما آن را هایلایت نکرده باشید، از صفحه شما حذف خواهدشد. اما این تنها ویژگی استوری اینستاگرام نیست. در این مقاله روش قرار دادن نظرسنجی در استوری اینستاگرام را به شما آموزش می‌دهیم، تا بتوانید با استفاده از آن ارتباط خوب و موثری با کاربران خود ایجاد نمايید. با تراپی همراه باشید.

چگونه می توان نظرسنجی را به استوری اینستاگرام اضافه کرد؟

برای استفاده از این قابلیت، باید مراحل زیر را طی نمایید:

مرحله اول  : استوری را ایجاد کنید

برای قرار دادن استوری حالت های مختلفی وجود دارد. شما می‌توانید به طور مستقیم از برنامه اینستاگرام برای عکس گرفتن استفاده کنید، یا از گالری عکسی برای استوری انتخاب فرمائید، یا از یکی از حالت های پیش فرضی که در نوار ابزار پایین استوری به شما پیشنهاد داده می‌شود استفاده نمائید. سپس وارد صفحه کاربری اینستاگرام خود شده، از قست بالا، سمت چپ، استوری اینستاگرام را انتخاب نمایید.

نظرسنجی در استوری اینستاگرام

مرحله دوم : گزینه استیکر را انتخاب نمایید

زمانی که عکس یا فیلم مورد نظر خود را که برای استوری انتخاب کرده اید، اضافه نمودید، گزینه استیکر را از قسمت بالا سمت راست تصویر انتخاب نمایید.

نظرسنجی در استوری اینستاگرام

مرحله سوم : اضافه کردن نظرسنجی به استوری اینستاگرام

در بین گزینه های مختلفی که به شما نمایش داده می شود، گزینه نظرسنجی با poll sticker را انتخاب نمایید. بعد از آن باید سوالی که مد نظر دارید را درقسمت مربوطه وارد نمایید.

نظرسنجی در استوری اینستاگرام
توجه داشته باشید که قابلیت نظرسنجی در استوری اینستاگرام تنها شامل دو نوع جواب می شود. بله یا خیر! پس انتظار نداشته باشید که کاربران توضیح مفصلی در مورد سوال شما قرار دهند چرا که برای این کار باید از قابلیت های دیگر استفاده کنید.

مرحله سوم : استوری اینستاگرام خود را به اشتراک بگذارید

بعد از این که تنظیمات مورد نظر خود را اعمال کردید، برای اطلاع یافتن از نظر کابران تان، استوری اینستاگرام را به اشتراک بگذارید.

نظرسنجی در استوری اینستاگرام
نکته مهم : برای شخصی سازی نظرسنجی در استوری اینستاگرام روشی وجود ندارد. به عبارت دیگر رنگ و فونت باکس را نمی توانید تغییر دهید ولی می توانید موقعیت قرارگیری آن را تعیین نمایید.

مهمترین نکات هنگام قرار داردن نظرسنجی در استوری اینستاگرام :

اول از همه توجه داشته باشید که تمام افرادی که از استوری شما دیدن کرده اند، لزوما در نظرسنجی شما شرکت نکرده اند.

مشابه با یک استوری معمولی، مشخص است که چند نفر از استوری شما و مشخصا نظرسنجی تان دیدن کرده اند.

این که چند نفر به کدام گزینه رای داده اند برای شما قابل نمایش است.

شما می توانید نتیجه حاصل از نظرسنجی در استوری اینستاگرام را با کاربران خود تنها به صورت درصد، به اشتراک بگذارید.

چرا باید از نظرسنجی در استوری اینستاگرام استفاده کرد؟

هنگامی که اینستاگرام قابلیت های مختلف را به کاربران ارائه می دهد، سوالی که برای بسیاری از آنها مطرح می شود این است که چرا باید از آن استفاده کنند. شما می توانید بنا به یکی از دلایل زیر، از نظرسنجی در استوری اینستاگرام استفاده کنید :

آگاهی از نظر کاربران

اگر می خواهید محصول یا خدمت جدیدی را تولید کنید، با استفاده از این نظرسنجی می توانید متوجه میزان استقبال احتمالی کاربران و مشتریان خود از آن شوید.

برقراری ارتباط بهتر با کاربران

زمانی که شما از نظرسنجی در استوری اینستاگرام استفاده می کنید، کاربران را به برقراری ارتباط دعوت کرده اید و به آنها نشان داده اید که نظرشان برای شما اهمیت دارد.

افزایش اعتبار برند

زمانی که شما از این شیوه ها برای برقراری ارتباط با کاربران خود استفاده می کنید، کاربران متوجه می شوند که با یک برند با پشتیبانی واقعی سر و کار دارند و در نتیجه راحتتر به شما اعتماد می کنند.

جلب توجه کاربران

زمانی که شما از شیوه های مختلف برای برقراری ارتباط با کاربران استفاده می کنید، می توانید وجه تمایز خود با دیگران را به آنها نشان دهید.

آیا شما تا کنون از نظرسنجی در اینستاگرام استفاده کرده اید؟ تا چه اندازه برای شما موثر بوده است؟ امیدواریم مطالعه این مقاله به شما کمک کرده باشد.

تاریخ انتشار 03 دی 1397
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر