OCR یا Optical Character Recognition یک تکنیک نرم افزاری پیچیده است که برای سیستم کامپیوتر شما این امکان را فراهم می کند تا متن را از تصاویر استخراج کند. در روزهای ابتدایی ارائه  اولین نرم افزارهای OCR اعتماد چندانی به آن ها نبود. اما اکنون ، با وجود قدرت محاسباتی بالای این برنامه های کاربردی ، سریع ترین راه برای تبدیل متن به تصویر محسوب می شوند. در این مقاله با تراپی همراه شوید تا با معرفی بهترین اپلیکیشن های تبدیل عکس به متن آشنا شوید.

بیشتر بدانید :

بهترین اپلیکیشن های آمادگی آزمون آیلتس

بهترین اپلیکیشن ها برای کسب درآمد

بهترین اپلیکیشن های تبدیل عکس به متن را بشناسید

ممکن است شما دوست عزیز یکی از افرادی باشید که همیشه به دنبال راهی بوده اند که بتوانند نوشته های موجود در یک عکس را به متونی تبدیل کنند که قابل ویرایش در یک ویرایشگر متن مثل مایکروسافت رود باشد. خوشبختانه این خواسته ی شما عزیزان محقق شده است و در این بخش از مقاله با بهترین اپلیکیشن های تبدیل عکس به متن آشنا خواهید شد.

اپلیکیشن های تبدیل عکس به متن

اپلیکیشن FreeOCR

FreeOCR یک نرم افزار اساسی رایگان OCR است و یکی از بهترین اپلیکیشن های تبدیل عکس به متن به خصوص برای مبتدیان. به طور مثال اگر از اسکنر TWAIN استفاده می کنید، می توانید مستقیماً متن را از عکس استخراج کنید. این اپلیکیشن قابل اسنفاده در ویندوز 10 می باشد.

اپلیکیشن SimpleOCR

SimpleOCR یکی از بهترین اپلیکیشن های تبدیل عکس به متن است که می تواند اسناد تایپ شده را مستقیماً از اسکنر شما به متن تبدیل کند. اما همانطور که از نام این برنامه کاربردی پیداست، اگر اسنادی دارید که شامل هر نوع پیچیدگی است، مانند ستون ها یا جدول ها یا بخش هایی که چندان واضح نیست، SimpleOCR نمی تواند گزینه ی بسیار مناسبی برای استخراج متن از عکس باشد. این اپلیکیشن قابل استفاده در ویندوز 10 می باشد.

اپلیکیشن Easy Screen OCR

Easy Screen OCR یک نرم افزار کوچک ، بهترین و رایگان موجود است که به موتور شناسایی مبتنی بر ابر و پشتیبانی از Google متکی است و همانطور که انتظار می رود ، برای کار با این نرم افزار باید به اینترنت متصل باشید. این اپلیکیشن قابل استفاده در ویندوز ، مک ، iOS و آندروید می باشد.

نکته بسیار جالب در مورد این اپلیکیشن که یکی از بهترین اپلیکیشن های تبدیل عکس به متن می باشد، پشتیبانی از بیش از 100 زبان زنده دنیا است.

اپلیکیشن Capture2Text

Capture2Text یک برنامه کوچک جالب با عملکرد ظریف ، اما بسیار مفید است. با استفاد از اپلیکیشن Capture2Text شما می توانید به راحتی از طریق کلیدهای میانبر ناحیه ای از صفحه مورد نظر خود را برای OCR مشخص کرده و سپس نتیجه را مستقیماً به کلیپ بورد خود بفرستید سپس آن را در یک پردازشگر متن جایگذاری و ادیت کنید.

اپلیکیشن های تبدیل عکس به متن

اپلیکیشن A9t9

آیا با Windows Store آشنایی دارید؟ ممکن است شما از شنیدن نام این برنامه تعجب کرده باشید. در Windows Store در واقع بسیاری از برنامه های منبع آزاد و رایگان برای دانلود وجود دارد. برنامه a9t9 را نیز می توانید از اینجا دانلود کنید. هیچ تبلیغی در اپلیکیشن A9t9 وجود ندارد و نوید یک عملکرد OCR بسیار قوی را می دهد.

اپلیکیشن Adobe Scan

شرکت Adobe دارای تعدادی برنامه های موبایل می باشد و Adobe Scan نیز در این گروه برنامه ها قرار دارد و یکی از بهترین اپلیکیشن های تبدیل عکس به متن است. خروجی این برنامه با فرمت PDF می باشد. این برنامه کاربردی قابل استفاده در سیستم عامل های اندروید و iOS می باشد.

اپلیکیشن English OCR

English OCR یک برنامه OCR رایگان برای آیفون و آی پد است که اسکن یک سند و تبدیل متن موجود در عکس به فرمت دیجیتال از طریق آن بسیار آسان است. این اپلیکیشن Open Source می باشد.

از دیگر اپلیکیشن های تبدیل عکس به متن می توان Office Lens را نیز نام برد که یکی از بهترین برنامه های کاربردی برای تبدیل عکس به فیلم می باشد.

پرداخت هزینه خرید اپلیکیشن های تبدیل عکس به فیلم توسط تراپی

دوستان همیشه همراه تراپی، در صوتی که شما نیاز به یکی از  اپلیکیشن های تبدیل عکس به متن دارید و آن اپلیکیشن به صورت رایگان موجود نمی باشد، می توانید برای خرید اپلیکیشن و پرداخت هزینه آن روی کمک ما حساب کنید. کافیست از طریق لینک زیر درخواست خود را برای ما ارسال نمائید.

برای درخواست پرداخت هزینه، کلیک کنید!

تاریخ انتشار 25 آبان 1399
نویسنده  سحر طاهری
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر