به منظور استخراج ارز دیجیتال نه تنها به یک سخت افزار مناسب نیاز دارید، بلکه یک نرم افزار مناسب نیز مورد نیاز است. بدون نرم افزار ماینینگ، شما قادر به اتصال ماینرهای بیت کوین به شبکه‌ی بلاک چین و یا ماینینگ پوول نخواهید بود. پس خوب است مطالب مفیدی را در مورد نرم افزار استخراج بیت کویت یا ماینینگ (mining) برای شما بیان کنیم. همچنان با تراپی همراه باشید تا نکاتی در این خصوص و اینکه چگونه نرم افزار استخراج بیت کوین مناسب را انتخاب کنید، برای شما بیان کنیم.

نرم افزار استخراج بیت کوین چیست؟

ماینرها برای حل کردن مسئله‌ی ریاضی و دریافت سکه‌هایی که در قبال آن صادر می‌شود،  به یک نرم افزار استخراج بیت کوین نیاز دارند. این نرم افزار یک راه هوشمندانه برای صدور سکه‌ها است و همچنین انگیزه‌ی بیشتری در افراد برای ماین کردن این سکه‌ها ایجاد می‌کند. حتی اگر شما بهترین سخت افزار دنیا را برای ماینینگ داشته باشید، بدون نرم افزار استخراج بیت کوین ، سخت افزار شما عملا بلا استفاده است.

نرم افزار استخراج بیت کوین

وظایف نرم افزار استخراج بیت کوین چیست؟

  • در حقیقت نرم افزار استخراج بیت کوین ، به سخت افزار فرمان می‌دهد تا برای ماین کردن سکه، به سختی کار کند و از بلوک‌های تراکنش ‌ها گذر کند تا مسئله‌ی ریاضی را حل کند.
  • نرم افزار ماینینگ ، ماینرها را راهنمایی و هدایت می‌کند که به عنوان بخشی از ماینینگ پوول به فعالیت برای به دست آوردن سکه بپردازند.
  • تغییر سرعت فن‌ها
  • تعیین ارز دیجیتال مورد نظر برای استخراج

و مواردی از این قبیل که همگی بستگی دارد به نوع سیستم عاملی که بر روی سیستم شما نصب است از جمله ویندوز، مک، iOS و...

ماینرهای ASIC نیز ممکن است به نرم افزار استخراج بیت کوین نیاز داشته باشید.

بلاک چین چیست؟

با به وجود آوردن این امکان که اطلاعات دیجیتال بتوانند منتشر بشوند، اما کپی نباشند، تکنولوژی بلاک چین، زیربنای یک نوع اینترنت جدید را ساخت است که در ابتدا این نوع تکنولوژی برای ارز دیجتال بیت کوین ارائه شد.

بلاک چین یک نوآوری در ثبت و انتشار اطلاعات است که نیاز به وجود یک شخص سوم برای کنترل تبادلات امن در آن وجود ندارد.

ماینینگ در فیلد تکنولوژی بلاک چین عبارتست از فرایند افزودن تراکنش‌ها به لجر عمومی بزرگ منتشر شده شامل تراکنش‌های موجود، که به عنوان بلاک چین شناخته شده است؛ که شامل ایجاد یک هش از یک بلوک از تراکنش‌هایی می‌باشد که بدون نیاز به یک سیستم مرکزی، کنترل شده و نمی‌توان به راحتی آن‌ها را جعل کرد.

نرم افزار استخراج بیت کوین

چگونه یک نرم افزار استخراج بیت کوین مناسب انتخاب کنیم؟

انتخاب نرم افزار استخراج بیت کوین مناسب به چند فاکتور بستگی دارد که در ادامه به ذکر آن‌ها پرداخته‌ایم.

فاکتورهای انتخاب نرم افزار استخراج بیت کوین

  • سازگاری با سیستم عامل : قبل از انتخاب نرم افزار ماینینگ، ابتدا مطمئن شوید که با سیستم عامل شما سازگار می‌باشد یا نه.
  • سازگاری با سخت افزار : مطمئن شوید که برنامه‌ی ماینینگ شما با سخت افزاری که استفاده می‌کنید سازگار باشد . برخی از نرم افزارها فقط برای دستگاه‌های ASIC ساخته شده‌اند و با GPU ها سازگاری ندارند و بالعکس.
  • پشتیبانی از ارز دیجیتال : همانطور که می‌دانید تعداد ارزهای دیجیتال بسیار زیاد است. زمانی که نرم افزار استخراج ارز دیجیتال خود را انتخاب می‌کنید، چک کنید ببینید که آیا ارز دیجیتال مورد نظر شما را پشتیبانی می‌کند یا نه.
  • GUI/CLI : چقدر با کامپیوتر آشنا هستید؟ آیا فکر می‌کنید به یک رابط کاربری گرافیکی نیاز دارید که استفاده از سیستم برای شما آسان‌تر باشد؟ یا آیا با رابط خط فرمانی (CLI) برای استفاده راحت ترید؟  قبل از تهیه‌ی نرم افزار استخراج بیت کوین این دو مورد را بررسی نمائید.
  • پشتیبانی از موبایل و وب : قبل از انتخاب نرم افزار استخراج بیت کوین ابتدا بسنجید که نرم افزار شما وب و موبایل را پشتیبانی کند،  به این ترتیب شما می‌توانید در هر کجا که هستید، فعالیت‌های خود را کنترل کنید.

سخن آخر

برنامه‌های زیادی در دسترس است که به شما کمک می‌کند تا ماینینگ ارز دیجیتال را مدیریت کنید. اگر شما یک کاربر با تجربه‌ی کامپیوتر هستید، ممکن است ترجیح دهید سیستم عامل رایگان لینوکس را نصب کنید تا بتوانید از یکی از نرم افزارهای استخراج بیت کوین رایگان استفاده کنید. اما اگر ترجیح می‌دهید ساده‌تر کار کنید، MultiMiner برای استفاده در ویندوز 10 می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد.

از توجه و همراهی شما صمیمانه ممنون و سپاسگزاریم.

تاریخ انتشار 19 امرداد 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر