هر کدام از آزمون های بین المللی در زمینه های مختلف و با اهداف متفاوت کاری یا تحصیلی در سراسر دنیا برگزار می شود و شما پس از شرکت در آزمون و کسب نمره قابل قبول، موفق به دریافت مدرک آن خواهید شد و می توانید آن را به دانشگاه یا موسسه و ... در کشوری دیگر که قصد ادامه تحصیل یا کار در آن جا را دارید، تحویل دهید. قطعا با نمونه هایی از این آزمون ها از جمله NCLEX  ، GRE ، PTE  و ... آشنا هستید. در این مقاله قصد داریم آزمون MCAT را به شما معرفی کنیم. با تراپی همراه شوید.

معرفی آزمون MCAT : آزمون های بین المللی

آزمون MCAT یا Medical College Admission Test ، آزمون پذیرش کالج پزشکی و یک آزمون استاندارد ، چند گزینه ای و مبتنی بر کامپیوتر است و بیش از 90 سال است که بخشی از فرایند پذیرش دانشکده های پزشکی بوده است. هر ساله بیش از 85000 دانشجو برای دریافت مدرک آن در آزمون MCAT شرکت می کنند. تقریباً برای ادامه تحصیل در تمام دانشکده های پزشکی در ایالات متحده و چندین دانشگاه در کانادا به نمرات ازمونMCAT نیاز است و بسیاری از مدارس بهداشت و برنامه های تحصیلات تکمیلی اکنون به جای سایر آزمون های استاندارد، نمرات MCAT را ملاک پذیرش در آن مرکز قرار داده اند.

در آزمون MCAT ،مهارت ها و دانش اساتید پزشکی ، پزشکان ، دانشجویان پزشکی و دستیاران پزشک به عنوان پیش نیازهای اصلی موفقیت در دانشکده پزشکی و طبابت، مورد ارزیابی قرار می گیرد.

آزمون MCAT

آزمون MCAT شامل چه بخش هایی است؟

مطالب این آزمون به چهار بخش تقسیم شده است که عبارتند از :

  • مبانی بیولوژیکی و بیوشیمیایی سیستم های زندگی
  • مبانی شیمیایی و فیزیکی سیستم های بیولوژیکی
  • مبانی روانشناختی ، اجتماعی و زیست شناختی رفتار
  • مهارت های تحلیل انتقادی و استدلال

AAMC آزمون MCAT را مدیریت می کند و هر ساله این آزمون چندین بار ، از اواخر ژانویه تا سپتامبر ، در صدها سایت آزمون در ایالات متحده و کانادا و در مکان های منتخب در سراسر جهان نیز برگزار می شود.

نکاتی در مورد اهمیت آزمون MCAT

شرکت در آزمون MCAT گام مهمی در روند درخواست دانشجویان  برای ورود به دانشگده پزشکی است. اما این تنها بخشی از آن است؛ کمیته های پذیرش بسیاری از جنبه های دیگر را نیز مورد سنجش قرار می دهند. مثلا نقاط قوت علمی ، نحوه عملکرد شما هنگام قرار گرفتن در معرض مراقبت های بهداشتی و محیط تحقیقات پزشکی ، تجربیات و علایق شخصی ، توانایی کمک به دانشگاه و جامعه و ویژگی های شخصی مانند بلوغ و انگیزه برای کمک به دیگران و مواردی از این قبیل را در شما بررسی می کنند.

هزینه ثبت نام و شرکت در آزمون MCAT

قطعا می دانید که ثبت نام و شرکت در آزمون مستلزم پرداخت هزینه آن می باشد. البته AAMC معتقد است که هزینه درخواست  ورود به دانشکده پزشکی نباید مانعی برای کسانی باشد که رویای پزشک شدن را در سر می پرورانند.

آزمون MCAT

به همین دلیل AAMC یک برنامه کمک هزینه در نظر گرفته است برای دانشجویانی که بدون کمک مالی نمی توانند در آزمون MCAT شرکت کنند و واجد شرایط دریافت کمک هزینه هستند. طبق این برنامه هزینه ثبت نام برای آن ها کاهش خواهد یافت. همچنین آن ها می توانند از منابع آمادگی آزمون به صورت رایگان استفاده کنند.

نمره ی آزمون MCAT

شما از آزمون MCAT پنج نمره دریافت خواهید کرد، چهار نمره برای هر کدام از چهار بخشی که پیش تر گفتیم، و یک نمره ی کل.

  • نمرات بخش: هر یک از نمرات چهار بخش از 118 تا 132 خواهد بود. داوطلبان آزمون برای هر چهار بخش نمره دریافت می کنند.
  • نمره کل: نمرات چهار بخش برای ایجاد یک امتیاز کلی با هم ترکیب می شوند. امتیاز کل از 472 تا 528 است.

معمولا نمرات 30-35 روز پس از تاریخ برگزاری امتحان شما گزارش می شود.

اگر از نمره MCAT خود راضی نبودید، می توانید با کمک مشاوران آزمون MCAT تصمیم گیری کنید تا دوباره در آزمون شرکت کنید و نمره بهتری کسب کنید. این مشاوران اطلاعاتی در اختیار شما قرار می دهند که می توانید به کمک آن ها بهتر تصمیم گیری کنید.

پرداخت هزینه ثبت نام آزمون MCAT

اگر شما دوست عزیز قصد شرکت در آزمون را دارید و امکان پرداخت آنلاین هزینه برای شما وجود ندارد، می توانید از طریق لینک زیر درخواست دهید تا ما در تیم تراپی پرداخت هزینه را برای شما انجام دهیم.

برای درخواست پرداخت هزینه، کلیک کنید!

تاریخ انتشار 15 دی 1399
نویسنده  سحر طاهری
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر