همانطور که می دانید بازار بورس فارکس، یک بازار بسیار بزرگ و خارق العاده است که هر ساله حجم بسیار زیادی از معاملات در حدود تریلیون ها معامله در آن انجام می شود. از آنجا که تمامی معاملات به صورت آنلاین انجام می شود، مسائل امنیتی برای کاربران فارکس بسیار پر اهمیت می شود. عملیات رگولیشن بروکرها توسط مقامات ذی ربط در فارکس، برای کاربران این امکان را فراهم می کند تا از شفافیت عملکرد بروکرهای فارکس و صداقت عملکرد آن ها مطمئن شوند؛ که به این بروکرها، بروکرهای رگوله فارکس گفته می شود. در این مقاله با تراپی همراه شوید، ما مطالب جالبی را در مورد رگولیشن و بروکر رگوله فارکس برای شما عزیزان ارائه داده ایم.

بیشتر بدانید : مقایسه فارکس و بیت کوین 

رگولیشن فارکس چیست؟

همانطور که می دانید بازار ارز فارکس، نمونه بزرگ ترین بازار آزاد معاملات بورسی است و روزانه بیش از 4 تریلیون دلار معامله در فارکس انجام می شود. اما علی رغم حجم زیاد ارز که از بازار فرابورس فارکس عبور می کند، هیچ نظارت خاصی بر معاملانت آن وجود نداردف چرا که معاملات در بازار فارکس غیر متمرکز است و هیچ واحد کنترل مرکزی برای آن وجود ندارد که به طور خاص در جهت انجام معاملات فارکس فعالیت کند. با این وجود بازار غیرمتمرکز فارکس، به دلیل اعتماد طرفین درگیر در معاملات مانند بانک ها و ... به یکدیگر، مشکلی برای سرمایه گذاران ایجاد نخواهد شد.

بروکر رگوله

اما به دلیل دسترسی معامله گران خرده فروشی به بازار فارکس و محبوبیت این بازار در بین آن ها، بازار ارز فارکس ممکن است در معرض تقلب و کلاهبرداری افراد سودجو قرار گیرد.

به منظور جلوگیری از فعالیت های کلاهبرداری در بازارهای فارکس ، بسیاری از کشورها در فارکس کارگزارانی را تنظیم توسط آژانس های نظارتی مانند سازمان رفتار مالی انگلیس و انجمن آینده ملی در ایالات متحده تنظیم کردند، جهت فعالیت های تجارت در فارکس. که به این نوع کارگزاران ، بروکر رگوله گفته می شود.

بروکرهای فارکس ، بروکرهای معتبر !

بروکر های معتبر فارکس همان بروکر رگوله می باشد که طبق قوانین موجود در این صنعت بزرگ قانون گذاری شده اند.

برخی از رگولاتورهای اصلی در این صنعت عبارتند از :  CySEC در قبرس ، FCA در انگلیس و ASIC در استرالیا هستند. وقتی یک بروکر زیر چتر هر یک از این رگولاتورها قرار می گیرد ، شما می توانید به عنوان یک سرمایه گذار در بازار فارکس مطمئن باشید که وجوه شما کاملا حفاظت شده هستند و حریم خصوصی شما رعایت می شود. به علاوه طرح جبران خسارت سرمایه گذاران نیز جز قوانین رگولیشن قرار دارد که از سپرده های شما تا سقف خاصی محافظت می کند.

چرا باید از بروکر رگوله فارکس استفاده کنیم؟

به طور کلی با توجه به این واقعیت که بازار فارکس غیر متمرکز و بدون نظارت است ، فقط باید کار با بروکر رگوله فارکس را انتخاب کنید.

به این ترتیب مقرراتی در بازار وجود دارد که از طریق آن ها می توانید اطمینان حاصل کنید که طرفین درگیر در یک معامله در بازار فارکس، تجارت خود را به روشی منصفانه و اخلاقی انجام می دهند.

بروکر رگوله

با وجود بروکر رگوله و کارگزاران معتبر فارکس، بانک ها ، سرمایه گذاران نهادین و صنایع پشتیبانی با آسودگی خاطر به فعالیت در مجموعه قوانینی که توسط آژانس های نظارتی فارکس تعریف شده است می پردازند و بازرگانان و سرمایه گذاران می توانند اطمینان لازم را برای سرمایه گذاری در بازار فارکس حاصل نمایند و این باعث رشد صنعت فارکس می شود.

رگولیشن بروکرها در فارکس چگونه انجام می شود؟

به طور معمول به عنوان بخشی از روند تنظیم مقررات ، یک کارگزار فارکس باید توسط سازمان تنظیم مقررات که وظیفه تنظیم فعالیت های تجارت فارکس در یک کشور را بر عهده دارد، انتخاب و مجوز فعالیت آن صادر شود.

علاوه بر این، بروکر رگوله فارکس همچنین برای اطمینان از مطابقت با الزامات نظارتی و استاندارد این صنعت ، باید گزارش و حسابرسی منظمی را ارائه دهند. به عنوان مثال ، بیشتر آژانس های نظارتی فارکس به کارگزارانی نیاز دارند که از سرمایه نقدینگی کافی برخوردار باشد و بتواند شرایطی را برای آن ها فراهم کند تا قراردادهای فارکس را که توسط مشتریانشان آغاز شده است ، اجرا و تکمیل کنند.

علاوه بر این ، این از قوانین وضع شده برای بروکر رگوله فارکس است که در صورت ورشکستگی ، باید کل پول مشتریان خود را  بازگرداند.

دوستان! از توجه و همراهیتان سپاسگزاریم. امید است مطالب این مقاله برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد.

تاریخ انتشار 19 آذر 1399
نویسنده  سحر طاهری
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر