فارکس و بیت کوین با استراتژی‌ها و شاخص‌های تقریباً یکسان قابل معامله هستند. با این وجود ، اشتباه است که فکر کنید بازار ارز و بازار ارز رمزنگاری شده یکی هستند. تفاوت‌های قابل توجهی بین این دو وجود دارد ، به همین دلیل لازم است که این تفاوت‌ها را بدانید. در این مقاله با تراپی همراه شوید ما با مقایسه‌ی فارکس و بیت کوین به بیان تفاوت‌های این دو پرداخته‌ایم.

بیشتر بدانید : وضعیت بورس بهتر است یا بازار فارکس در ایران؟

رفع ابهام موجود درباره‌ی فارکس و بیت کوین

فارکس ، که معمولاً از آن به عنوان ارز خارجی یاد می‌شود ، یک بازار بین المللی برای تجارت ارز است. در فارکس، یک ارز به دلایل مختلف به یک ارز دیگر تبدیل می‌شود. در بازار فارکس ، معامله‌گران سعی دارند با وارد کردن پول در بازار و با خرید و فروش ارز ، سود خود را به دست آورند و مسیری را که ارزها در زمان آینده طی خواهند کرد ، را پیش بینی کنند.

در مورد بیت کوین ، داستان کاملاً متفاوت است. بیت کوین نوعی پول الکترونیکی است که برای پرداخت هزینه خرید کالاها ، خدمات و غیره استفاده می‌شود. ارزش بیت کوین به همان اندازه ارزش ارز سنتی است. در صرافی ارزهای دیجیتال معاملات ارزهای دیجیتال برای تبدیل آن به دارایی‌های دیگر صورت می‌گیرد. اولین صرافی بیت کوین در اکتبر 2009 تأسیس شد.

فارکس و بیت کوین

تفاوت فارکس و بیت کوین چیست؟

برای پاسخ به این سؤال ، باید بگوئیم که تنها یک تفاوت بین این دو وجود ندارد. بلکه حقیقت این است که فارکس و بیت کوین از جنبه‌های مختلف با یکدیگر متفاوت هستند. اما در هر دو زمنیه مهم است که قبل از شروع تجارت ، خود را با اصول اولیه آشنا کنید. این تقریباً همان چیزی است که شما باید بدانید.

در ادامه به ذکر تفاوت‌های فارکس و بیت کوین پرداخته‌ایم.

قابلیت نقدینگی فارکس از بیت کوین بیشتر است

اگر بخواهید فارکس و بیت کوین را از لحاظ نقدینگی با همدیگر مقایسه کنید، متوجه خواهید شد که بازار ارز فارکس و بازار ارز رمزنگاری بیت کوین با یکدیگر متناقض هستند. میزان نقدینگی در بازار فارکس بسیار بیشتر است و به این دلیل است که معاملات فارکس در طول روزهای هفته و در طی 24 ساعت قابل انجام است. دارایی‌ها به راحتی می‌توانند به پول نقد تبدیل شوند و شما تغییری در قیمت فعلی بازار ایجاد نمی‌کنید.

حال ، اجازه دهید در مورد بیت کوین صحبت کنیم. در گذشته ، غیرممکن بود که افرادی را پیدا کنید تا مایل باشند به هر قیمتی ارز دیجیتال شما را بخرند یا آن را بپذیرند، اما در حال حاضر ، تبادلات مختلفی در زمینه ارز دیجیتال رخ می‌دهد به گونه‌ای که مردم در هر زمان BTC را می‌خرند و می‌فروشند. متاسفانه ، بازار Cryptocurrency نقدینگی کمتری دارد. می‌دانید علت چیست؟ پاسخ آن در این واقعیت نهفته است که بیت کوین به عنوان یک نوع پرداخت اصلی در جریان اصلی داد و ستدها نیست، همچنین از لحاظ مقبولیت جهانی مقیاس پذیر نیست.

معامله‌گران بسیار کمی از فارکس سود استخراج می‌کنند در حالی که درآمدزایی با بیت کوین نسبتا آسان‌تر است

شاید شما کنجکاو باشید که بدانید معامله‌گران فارکس از نظر بازده ماهانه چقدر درآمد دارند. با کمال تعجب باید بگوئیم که ، آن‌ها پول زیادی به دست نمی آورند. فقط درصد کمی از معامله‌گران فارکس قادر به استخراج سود هستند. این بدان دلیل است که آن‌ها با توجه به اندازه تراکنش‌های مالی که انجام می‌دهند ، به سود می‌رسند. علاوه بر این ممکن است آن‌ها در تصمیم گیری دچار خطا شوند.

فارکس و بیت کوین

با این وجود ، در صورت آماده سازی و در نظر گرفتن محدوده‌ها و خطرات ، می‌توانید در تجارت فارکس سود پایدار کسب کنید. از همه مهم‌تر ، لازم است صبر داشته باشید. اگر یک معامله نتیجه مورد انتظار را برای شما نداشت یا فوراً به سود نرسیدید ، ناراحت نشوید و عجله نداشته باشید.

وقتی صحبت از BTC می‌شود ، باید بدانید که شما باید کم بخرید و فروش بالایی داشته باشید تا به سود برسید. بهترین راه برای کسب درآمد، سرمایه گذاری با مبلغ کم است. خرید و فروش معاملات آتی کاری است که می‌توانید انجام دهید. معاملات ارز دیجیتال ممکن است ساده به نظر برسد ، اما این را بدانید که نیاز به کمی دانش دارد. از طریق معاملات بیت کوین می‌تواند سودهای بزرگی را پس انداز کنید ، اما احتمال ضرر مالی نیز وجود دارد.

به بیان دقیق‌تر ، تجارت بیت بچه بازی نیست و به دست آوردن سود کار هر کسی نیست. اما تجارت تقریبا بی خطری است و پیدا کردن فرصت‌ها برای رسیدن به سود نیاز به صبر و حوصله زیادی دارد.

از دیگر تفاوت‌های فارکس و بیت کوین مربوط می‌شود به نحوه‌ی مدیریت آن دو. فارکس توسط یک اداره مرکزی مدیریت می‌شود ولی بیت کوین به این شکل نیست و توسط دارندگان آن مدیریت می‌شود.

تاریخ انتشار 24 اردیبهشت 1399
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر