همانطور که می‌دانید انتقال پول بصورت آنلاین و حواله ارزی ، مسلما همواره آسان‌تر، سریع‌تر و ایمن‌تر بوده است. فقط با چند کلیک موس یا دکمه با انگشت می‌توانید پول خود را به دوستان و آشنایان، شرکت‌ها، بانک‌ها، بازرگانان و موارد دیگر، چه بصورت محلی و چه بین المللی به هرکجای دنیا که می‌خواهید، منتقل کنید. به دلیل راحتی آن، انتقال پول آنلاین بسیار رایج شده است. در حالی که چندی پیش افراد برای انتقال پول، به مراجعه به بانک یا دفتر فیزیکی نیاز داشتند، امروز تنها چیزی که نیاز دارید دسترسی به یک رایانه یا تلفن هوشمند است.

میزان پولی که در سطح بین المللی منتقل می‌شود، طی سال‌های اخیر بسیار زیاد شده است. در بعضی موارد، این نتیجه کارهایی است که با مشتری‌های زیادی در خارج از کشور همکاری می‌کنند. اما عامل مهم دیگر مهاجرت اقتصادی است. مردم هرچه بیشتر و بیشتر زندگی خارج از کشور زندگی کرده و کار می‌کنند، میزان پولی که به کشور خودشان فرستاده می‌شود، به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد. در نتیجه، حواله‌ها تجارت بزرگی هستند.

اکنون خواهشمندیم با تراپی همراه شوید تا درباره حواله ارزی و چگونگی کارایی آن بیشتر بدانید.

حواله ارزی

حواله ارزی چیست؟

بیایید با این سوال شروع کنیم که دقیقاً حواله ارزی چیست؟

حواله ارز، مبلغ پولی است که عموماً به جایی در خارج از کشور ارسال می‌شود. در کاربردهای متداول، این کلمه می‌تواند به انتقال پول با هر روشی مثل انتقال مخابره ای یا بانکی، انتقال آنلاین، از طریق پست یا استفاده از کارت اعتباری و دبیت کارت، گفته شود.

حواله ارزی چگونه کار می کند؟

اگر می‌خواهید به خارج از کشور پول ارسال کنید، صرافی‌های خارجی و کارگزاران ارز اغلب هزینه و کارمزد بسیار کمی از شما دریافت کرده و یا حتی هیچ کارمزدی کسر نمی‌کنند و این سیستم‌ها می‌توانند نسبت به یک بانک خیابانی، نرخ ارز بهتری ارائه دهند. حال، این سیستم حواله ارزی چگونه کار می‌کند؟

در حالی که فناوری‌های پیشرفته حواله ارزی زیادی در زمینه انتقال پول آنلاین وجود دارد، فرضیه این است: به جای انتقال پول کاغذی، شما در حال انتقال اطلاعات یا داده‌ها هستید. سپس این داده‌ها به پولی که از حساب شما خارج شده و وارد حساب گیرنده می‌شوند، تبدیل می‌شوند. با این حال، به دلیل اینکه شما درحال انتقال داده هستید و نه پول کاغذی، انتقال پول آنلاین بصورت آنی انجام می‌شود. و در بسیاری موارد، تنها چیزی که برای تکمیل انتقال نیاز دارید شماره تلفن یا آدرس ایمیل گیرنده است.

از لحاظ عملی، برای حواله ارز، باید با یک سرویس انتقال پول مانند MoneyGram ،Western Union یا TransferWise یک حساب کاربری ایجاد کنید. پس از ایجاد یک حساب کاربری، گزینه‌های مختلفی برای ارسال پول خواهید داشت. شما می‌توانید به صورت آنلاین به یک حساب بانکی یا یک کیف پول الکترونیکی ارسال کنید. در برخی موارد، گیرنده برای دریافت وجه به یک حساب کاربری با سرویس انتقال پول احتیاج دارد. بنابراین، اگر به دنبال حواله ارزی هستید، 3 مورد از بهترین خدمات انتقال پول، وسترن یونیون، مانی گرام، و ترنسفروایز هستند. البته سرویس‌های حواله ارز دیگری نیز وجود دارند.

هزینه ها و نرخ های انتقال پول

4 عامل تعیین کننده کارمزد و نرخ هر انتقال پول آنلاین وجود دارد:

  • شرکتی که استفاده می کنید
  • مقدار پولی که درحال انتقال است
  • جایی که پول را ارسال می کنید
  • نحوه ارسال پول (حساب بانکی، دبیت کارت، کارت اعتباری و غیره)

حواله ارزی

حواله ارزی چقدر طول می کشد؟

این درست مانند هزینه و نرخ انتقال پول به چند عامل بستگی دارد. ارسال پول با کارت اعتباری یا دبیت کارت شما به کارت شخص دیگری یا یک کیوسک معمولاً چند دقیقه طول می‌کشد (البته در ایران به دلیل تحریم‌ها بیشتر طول می‌کشد)، در حالی که انتقال بین حساب‌های بانکی معمولاً 1 تا 2 روز طول می‌کشد.

چه مقدار ارز می توانید ارسال کنید؟

خدمات حواله پول آنلاین معمولاً در میزان پول ارسالی شما برای یک بار یا در بازه زمانی خاص، محدودیت دارد. یکی از دلایل این محدودیت‌ها این است که شرکت‌ها از خود محافظت می‌کنند و هزینه‌های خود را کاهش می‌دهند. دلایل دیگر شامل پیشگیری از کلاهبرداری و رعایت مقررات ملی و بین المللی است.

تقریباً همه سرویس‌های انتقال پول محدودیت‌هایی دارند. Western Union محدودیت‌های مختلفی برای انواع مختلف معاملات دارد. مثلا سقف نقل و انتقالات داخل انگلیس برای هر انتقال 50،000 پوند است، در حالی که پرداخت‌های بین المللی حداکثر 4000 پوند GBP است. از طرف دیگر، MoneyGram محدودیت کلی 4،600 پوند در هر انتقال را دارد.

از آنجایی که هر سرویس محدودیت انتقال خود را دارد، در صورت نیاز به ارسال مبالغ کلان، تحقیقات خود را از قبل انجام دهید.

به کجا می توانید پول ارسال کنید؟

با سیستم‌های حواله ارزی، می‌توانید تقریباً در هر نقطه از جهان و به هر نقطه از دنیا عملیات حواله را انجام دهید.

نه تنها مردم در سراسر جهان دوستان و خانواده دارند و برای آن‌ها حواله می‌کنند، بلکه صدها هزار کارگر نیز وجود دارند که در کشورهای خارجی کار می‌کنند و هر ماه پول خود را برای خانواده‌هایشان می‌فرستند. برای این کارگران، انتقال پول بین المللی به معنای واقعی کلمه نجات دهنده است.

آیا می‌دانستید شما نیز می‌توانید از طریق وسترن یونیون یا مانی‌گرام در تراپی، حواله ارزی خود را انجام دهید؟

تاریخ انتشار 02 آبان 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
نمایندگی وسترن یونیون در ایران
کارمزد در وسترن یونیون
وسترن یونیون
انتقال پول وسترن یونیون
حساب وسترن یونیون
مزایای وسترن یونیون
دریافت حواله وسترن یونیون در ایران
انتقال پول به بلاروس
دستیابی وسترن یونیون به Accelerator
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر