در گذشته ، برای تامین سرمایه ، اعم از سرمایه گذاری برای یک پروژه ، یک شرکت، استارت اپ یا هر چیز دیگری که برای شروع به سرمایه نیاز دارد، چند روش وجود داشت. به طور مثال کارآفرینان از طریق دریافت وام سرمایه خود را تامین می کردند، یا از طریق درخواست از دوستان ، اعضای خانواده و سرمایه گذاران دیگر برای تامین هزینه های مالی آن پروژه اقدام می کردند.

در اواخر دهه 2000 ، ایده دیگری برای تامین سرمایه ارائه و  عملی شد، به نام سرمایه گذاری جمعی یا Crowdfunding . در ادامه با تراپی همراه شوید تا با مطالب بیشتری در مورد آن آشنا شوید.

بیشتر بخوانید : روش های جذب مشتری برای استارت اپ 

سرمایه گذاری جمعی Crowdfunding چیست؟

سرمایه گذاری جمعی Crowdfunding راهیست برای جمع آوری پول از تعداد زیادی از افراد جامعه. به این ترتیب که گروه های بزرگی از مردم سرمایه گذاری های انفرادی اندکی را برای تأمین سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی یک شرکت یا پروژه انجام می دهند تا سرمایه مورد نیاز از طریق جمع شدن این سرمایه های اندک به دست آید.

افراد ، موسسات خیریه یا شرکت ها می توانند برای اهداف خاص کمپینی ایجاد کنند و به طور کلی هرکسی می تواند در این امر مشارکت کند.

سرمایه گذاری جمعی یا crowdfunding

انواع سرمایه گذاری جمعی را بشناسید

سرمایه گذاری جمعی Crowdfunding را می توان به چند روش عملی کرد که در این بخش از مقاله روش های ایجاد سرمایه جمعی را برای شما خواهیم گفت. لطفا همراه ما باشید.

  • سرمایه گذاری جمعی مبتنی بر اوراق بهادار : این نوع سرمایه گذاری فرصت هایی را برای سرمایه گذاری در شرکت های خصوصی (با نام مستعار ، شرکت های نوپا) فراهم می کند. در این نوع کمپین ، سرمایه گذاران سند مربوط به سهام یا اوراق بهادار دیگری را که شرکت در ازای دریافت سرمایه صادر می کند ، دریافت می کنند.
  • تأمین سرمایه جمعی مبتنی بر کمک مالی :  زمانی است که شخصی به اهدافی خاص یا خیریه کمک مالی می کند.
  • سرمایه گذاری جمعی مبتنی بر پاداش : در این نوع سرمایه گذاری افراد برای دریافت پاداش مشخص مرتبط با پروژه مورد حمایت خود، پاداش دریافت می کنند. به عنوان مثال ، ممکن است از شما بخواهند برای یک خط تولید جدید سرمایه گذاری کنید و سپس، محصولات آن شرکت را در ازای آن دریافت کنید.
  • وام های نظیر به نظیر : این نوع وام ها برای افراد این امکان را فراهم می کند تا مستقیماً از افراد دیگر وام بگیرند بدون اینکه بانک یا موسسه مالی دیگری به عنوان واسطه عمل کند.
  • سرمایه گذاری جمعی در املاک و مستغلات برای افراد فرصت سرمایه گذاری در پروژه های املاک و مستغلات را فراهم می کند. این نوع سرمایه گذاری جمعی به ویژه برای افرادی که به سرمایه گذاری در املاک و مستغلات علاقه مند هستند ، اما نمی خواهند با کارگزاران و بنگاه های معاملات ملکی یا پیمانکاران معامله کنند بسیار مفید است.
  • سرمایه گذاری جمعی سرمایه انسانی : راهی برای جمع آوری پول جهت حمایت از رشد و ارتقا پروژه های شخصی می باشد. این نوع سرمایه گذاری، برای سرمایه گذاران این فرصت را فراهم می کند تا در ازای دریافت سهمی از سود ، بخشی از هرینه مالی پروژه ای را تأمین کنند.

ایجاد استارتاپ با سرمایه گذاری جمعی

مزیت های سرمایه گذاری جمعی چیست؟

دستیابی به سرمایه مورد نیاز برای اکثر مشاغل جدید اندکی مشکل است. بسیاری از شرکت ها در مراحل اولیه شروع کار خود به دلایل مختلف قادر به تامین سرمایه مورد نیاز نیستند. دریافت وام از بانک ها یا اعضای خانواده و دوستان ثروتمند یک استراتژی سخت است که به راحتی قابل انجام نیست.

کمپین های تأمین مالی به روش سرمایه گذاری جمعی Crowdfunding روشی منحصر به فرد و تعاملی است برای جلب توجه علاقه مندان و کاربران جدید جهت سرمایه گذاری، هر چند اندک، برای ایجاد مشاغل نو و تازه.

از آنجا که برای موفقیت در این روش، باید افراد را درگیر خود کنید ، کمپین ها تبلیغاتی باورنکردنی برای افزایش آگاهی برای یک شرکت ، برند ، محصول یا خدمات فراهم می شود. هدف و جدول زمانی کمپین شرایطی را ایجاد می کند که برای سرمایه گذاران انگیزه سرمایه گذاری فراهم شود.

شرکت های نوپا می توانند با مشتریان بالقوه ای که می توانند به عنوان سرمایه گذار و سفیران برند نیز فعالیت کنند ، ارتباط برقرار کرده و یک کمپین موفق ایجاد کنند.

از اینکه تا پایان این مقاله با ما همراه بودید از شما کمال تشکر را داریم. امید است مطالب این پست را پسندیده باشید.

تاریخ انتشار 14 بهمن 1399
نویسنده  سحر طاهری
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر