افراد با اهداف مختلف به کشورهای دیگر مهاجرت یا سفر می‌کنند. به طور مثال برای ادامه تحصیل، برای کار و یا ... پس از بررسی و مطالعات لازم کشوری را برای سفر انتخاب کرده و مدارک لازم را برای دریافت ویزا تهیه می‌کنند. بسته به شرایط در نظر گرفته شد برای مهاجرت یا مسافرت به هر کشور، اسناد و مدارکی که باید به کنسولگری ارائه داده شود نیز متفاوت می‌شود. در مقاله‌ی قبلی شما را با برخی از مدارک لازم برای دریافت ویزای آمریکا آشنا نمودیم. دراین مقاله نیز با تراپی همراه شوید تا سایر اسناد و مدارک مورد نیاز را برایتان بیان کنیم.

مدارک لازم برای دریافت ویزای آمریکا

در قسمت اول این مقاله برای شما مدارک اصلی برای دریافت ویزای آمریکا را ذکر کردیم. در این مقاله نی زسایر مدارک لازم را خواهیم گفت. لطفا همچنان با ما همراه باشید.

ویزای قبلی آمریکا

اگر در گذشته به آمریکا سفر کرده‌اید و یک پاسپورت قدیمی دارید. باید در روزی که قرار ملاقات در سفارت یا کنسولگری دارید، آن را با خود ببرید. مقامات آمریکا نیازدارند که ویزاهای قدیمی شما را نگه‌داری کنند که نشانه‌ی اثبات سفر در گذشته به کشور آمریکا باشد.

دریافت ویزای آمریکا

دعوتنامه

دعوتنامه برای دریافت ویزای آمریکا ، یک نامه است که توسط یک شهروند آمریکایی یا یک فردی که قانونا در آنجا اقامت دارد، برای شما ارسال شده باشد، که تائید کننده‌ی این مسئله است که آن‌ها با شما رابطه‌ی فامیلی یا دوستی دارند، همچنین مکان مناسبی برای پذیرایی از میهمان خود در مدت زمان اقامتش دارند.

برنامه سفر

برنامه سفر نشان می‌دهد شما در مدت زمانی که در ایالات متحده هستید قصد دارید چه کاری انجام دهید. این برنامه شامل اسناد رزرو پرواز خریداری شده به علاوه تاریخ ورود و خروج شما در ایالات متحده نیز می‌باشد. حتی، رزرو پرواز داخلی را نیز در آن می‌توان ثبت کرد.

همچنین ، شما باید مدرکی برای اسکان ارائه دهید. این نشان می‌دهد که در ایالات متحده، کجا قصد اقامت دارید (هتل ، خانه اجاره‌ای ، خانه دوست یا اقوام ، و غیره) در واقع در این برنامه نیز مشخص می‌شود که شما به اندازه کافی قدرت مالی برای رزرو هتل در ایالات متحده را دارید.

اسناد حمایت مالی

اگر قصد دارید به حمایت مالی شخص دیگری که مقیم آمریکا است ، به ایالات متحده بیایید ، پس مجبور به اثبات آن هستید. حامی مالی شما باید این اسناد را تهیه کند :

• سوگندنامه : نامه‌ای است که تأیید می‌کند که حامی مالی شما قادر است از شما در تمام مدت اقامت‌تان در ایالات متحده پشتیبانی مالی کند.

• نامه اشتغال : این نامه نشان می‌دهد که حامی مالی، در یک ارگان خاص استخدام شده است و میزان حقوق و دستمزد وی را نشان می‌دهد.

• جدیدترین لیست‌های پرداخت : سه یا چهار لیست پرداخت جدید اخیر از حامی مالی

• نامه بانکی : روزهای افتتاح حساب ، کل مبلغ واریز شده در طول سال گذشته و مانده حساب حامی مالی را نشان می‌دهد.

دریافت ویزای آمریکا

اسناد املاک و دارایی‌ها

اگر در کشور خود یا در جای دیگری ملکی دارید ، باید آن را اثبات کنید. تقاضا برای ویزای غیر مهاجرت یک امتیاز عالی است چون نشان می‌دهد که با وطن خود پیوندهای محکمی برقرار کرده اید و قصد ندارید در ایالات متحده بمانید. اما برای اثبات دارایی‌های خود در روز ملاقات :

  • اوراق مالکیت اصلی
  • عکس از آن املاک
  • اقرارنامه شخصی در مورد اموال

این موارد را همراه داشته باشید.

اسناد استخدام / حرفه ای

  • نامه‌ای از یک کارفرما بیاورید که در مورد موقعیت شغلی شما، حقوق ، سابقه کار ، مدت مرخصی مجاز و هدف سفر به ایالات متحده توضیحاتی را ارائه داده باشد (در صورت اشتغال)
  • نامه بازنشستگی(در صورت بازنشستگی)
  • گواهی ثبت شرکت و مشخصات درآمد(در صورت خود اشتغالی)

اسناد خانوادگی

مواردی مانند: شناسنامه ، سند ازدواج ، عکس اعضای خانواده درجه یک ، گواهی فرزند خواندگی (اگر فرزند خوانده دارید) ، سند طلاق ، شناسنامه همسر و غیره.

نامه پزشک

معاینه پزشکی شما باید توسط یک پزشک تایید شده در سفارت انجام شود. آزمایشات انجام شده توسط سایر پزشکان پذیرفته نخواهد شد.

بیشتر بخوانید : نکات ضروری که قبل از مهاجرت به کشورهای دیگر باید بدانید

این‌ها مدارکی بودند که برای سفر غیر مهاجر به ایالات متحده آمریکا باید تهیه کنید. برای سفر با اهداف مختلف تحصیلی و ... نیز مدارک لازم قدری متفاوت می‌شود که در مقالات آتی این موارد را نیز برای شما خواهیم گفت.

از توجه و همراهی شما تا پایان این مقاله بسیار ممنون و سپاسگزاریم. لطفا با ما در تماس باشید و سوالات و مشکلات خود را با ما در میان بگذارید.

تاریخ انتشار 09 شهریور 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر