با وجودی که هنوز ابهامات بسیاری در مورد ارزهای دیجیتال وجود دارد، اما کمتر کسی است که با مفهوم ارز دیجیتال آشنایی نداشته باشد. در حال حاضر بیت کوین یکی از با ارزش‌ترین نوع ارز دیجیتال است. انواع دیگر ارز دیجیتال هم وجود دارد که آیوتا (IOTA) یکی از آن‌ها است. در این مقاله با تراپی همراه شوید تا انواع کیف پول ارز دیجیتال آیوتا (IOTA) را برای شما معرفی کنیم.

آشنایی مختصر با آیوتا (IOTA)

آیوتا یکی از انواع ارزهای دیجیتال است که در سال 2017 ارائه شد. در حال حاضر آیوتا جز 5 ارز دیجیتال اولی است که مبادل و خرید فروش می‌شود. ویژگی که آیوتا را از سایر ارزهای دیجیتال دیگر مجزا می‌کند آن است که این ارز دیجیتال از تکنولوژی بلاک چین استفاده نمی‌کند. در عوض از Tangle  استفاده می‌کند. Tangle  یک فناوری لجر توزیع شده‌ی منبع باز است. این تکنولوژی انجام تراکنش‌ها را بین دستگاه‌های مجهز به اینترنت اشیا آسان می‌کند.

گفتیم که آیوتا (IOTA) یکی از انواع ارز دیجیتال است، پس برای مبادله و نگهداری آن نیاز به کیف پول ارز دیجیتال داریم. چند نوع کیف پول ارز دیجیتال آیوتا (IOTA) وجود دارد که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

کیف پول ارز دیجیتال آیوتا (IOTA)

انواع کیف پول ارز دیجیتال آیوتا (IOTA)

قبل از آنکه انواع کیف پول ارز دیجیتال آیوتا (IOTA) را بشناسید، ابتدا خوب است با کیف پول ارز دیجیتال آیوتا (IOTA) آشنا شوید.

کیف پول ارز دیجیتال آیوتا (IOTA) چیست؟

دقیقا مانند زمانی که شما به یک کیف پول برای نگهداری پول‌های کاغذی خود نیاز دارید، سکه‌های رمز نگاری شده‌ی آیوتا هم نیاز دارد که در یک محل امن نگهداری شود. در حال حاضر کیف پول‌های مختلفی برای آیوتا وجود دارد که انتخاب را برای کاربران کمی سخت کرده است.

اما نگران نباشید. در این مقاله ما انواع کیف پول ارز دیجیتال آیوتا (IOTA) را برای شما معرفی کرده و ویژگی‌های هر کدام را به طور مختصر بیان خواهیم کرد تا با دید بهتری بتوانید کیف پول مورد نیاز خود را از میان آن‌ها انتخاب کنید. لطفا همچنان با ما همراه باشید.

انواع کیف پول ارز دیجیتال آیوتا (IOTA) کدام است؟

به طور کلی 5 نوع کیف پول ارز دیجتال آیوتا (IOTA) وجود دارد. کیف پول سخت افزاری، دسکتاپ، موبایل، وب و اکسچنج. هر نوع از این کیف پول‌ها سطوح مختلفی از امنیت ، دسترسی و عملکرد و کارآیی را ارائه می‌دهد. آنچه در ادامه خواهیم گفت، معرفی انواع کیف پول آیوتا از بالاترین تا پائین‌ترین سطح امنیت می‌باشد.

کیف پول سخت افزاری

یکی از انواع کیف پول ارز دیجیتال آیوتا (IOTA) ، کیف پول سخت افزاری است. همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، کیف پول‌های سخت افزاری جز امن‌ترین کیف پول‌ها است. در این نوع کیف پول، سکه‌های رمزنگاری شده به صورت آفلاین در یک دستگاه ذخیره می‌شود. شما می‌توانید با اتصال این دستگاه به سیستم کامپیوتر خود، به کوین‌ها دسترسی پیدا کنید. از آنجا که این  کیف پول پس از اتصال به دستگاه، به سرور متصل نمی‌شود، دارای امنیت بالایی است.

کیف پول دسکتاپ

کیف پول دسکتاپ یکی دیگر از انواع کیف پول ارز دیجیتال آیوتا (IOTA) است. کیف پول دسکتاپ، نوعی کیف پول است که شما آن را دانلود می‌کنید و درست مانند دیگر اپلیکیشن‌ها بر روی سیستم خود از آن استفاده می‌کنید. در این نوع کیف پول نیز، سکه‌ها به صورت آفلاین نگهداری می‌شود و زمانی که می‌خواهید از آن‌ها استفاده کنید، باید با استفاده از کلید خصوصی این کار را انجام دهید.

کیف پول ارز دیجیتال آیوتا (IOTA)

کیف پول موبایل

کیف پول موبایل که یکی دیگر از انواع کیف پول ارز دیجیتال آیوتا (IOTA) می‌باشد، مانند کیف پول دسکتاپ است، با این تفاوت که این اپلیکیشن باید بر روی موبایل شما دانلود و نصب شود. به این ترتیب شما کوین‌های رمزنگاری‌تان را در هر جایی روی تلفن همراه خود دارید. استفاده از این نوع کیف پول بسیار آسان‌تر از کیف پول دسکتاپ است.

کیف پول اکسچنج

کیف پول اکسچنج در واقع یک برنامه‌ی کامپیوتری است که نه تنها می‌توانید ارزهای دیجیتال خود را در آن نگهداری کنید، بلکه امکان  ترید و مبادله‌ی آن‌ها نیز برای شما وجود دارد. با این وجود، امکان کنترل کامل بر روی این کیف پول‌ها وجود ندارد و خدمات مبادله به طور متمرکز ارائه شده است.

بیشتر بدانید : آیا انتقال بیت کوین برای اینترنت اشیا (آیوتا) قابل انجام است

کیف پول وب

کیف پول‌های وب نوع دیگری از انواع کیف پول ارز دیجیتال آیوتا (IOTA) است که به صورت آنلاین می‌باشد. شما با استفاده از یک مرورگر وب می‌توانید به سکه‌های خود دسترسی داشته باشید. با وجودی که این نوع کیف پول دارای سطح امنیتی پایئن‌تری نسبت به کیف پول‌های قبلی می‌باشد، اما از لحاظ دسترسی پذیری و استفاده‌ی آسان، جز بهترین نوع کیف پول ارز دیجیتال آیوتا (IOTA) به حساب می‌آید.

از توجه و همراهی شما سپاسگزاریم.

تاریخ انتشار 17 آذر 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر