با توجه به محبوبیت ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین و... و فراهم شدن امکان پرداخت الکترونیک با استفاده از آن‌ها، خوب است در مورد مبادله ارز دیجیتال (Trade) بیشتر بدانید. پس با تراپی همراه باشید تا در مورد تفاوت روش های مبادله ارز دیجیتال (Trade) نکاتی را برای شما عزیزان بیان کنیم.

برای خرید انواع ارز دیجیتال روی باکس زیر کلیک کنید!

خرید ارز دیجیتال از تراپی

 

با انواع روش های مبادله ارز دیجیتال (Trade) آشنا شوید

به طور کلی چندین نوع روش مبادله ارز دیجیتال (Trade) به صورت آنلاین وجود دارد که در ادامه به بیان آن‌ها خواهیم پرداخت تا شما را با انواع روش‌های مبادله ارز دیجیتال (Trade) آشنا کنیم.

مبادله‌ی سنتی : یکی از انواع روش‌ های مبادله ارز دیجیتال (Trade) ، مبادله به روش سنتی است. این نوع مبادله بیشتر شبیه مبادله‌ی سنتی اوراق بهادار و سهام می‌باشد. در این روش، پلتفرم مانند یک واسطه عمل می‌کند که بر اساس قیمت فعلی بازار امکانات مبادله را فراهم می‌کند. این پلتفرم‌ها معمولا از طریق هزینه‌ی مبادلات، خود را حمایت می‌کنند، به این ترتیب که درصدی از هر تراکنش را به عنوان هزینه‌ی تراکنش کسر می‌کند.

روش های مبادله ارز دیجیتال (Trade)

مبادله‌ی استاندارد : یکی دیگر از انواع روش های مبادله ارز دیجیتال (Trade) ، مبادله‌ی استاندارد است. در مبادله‌ی استاندارد، در واقع شما نمی‌دانید با چه کسی در حال مبادله هستید. پلتفرم شما را با یک واسطه هماهنگ می‌کند و مبادله گمنام سازی می‌شود.

مبادله‌ی مستقیم : از دیگر روش های مبادله ارز دیجیتال (Trade) می توان به روش مبادله‌ی مستقیم اشاره کرد. در مبادله‌ی مستقیم، امکان انتقال مستقیم ارز، بین فروشنده و خریدار وجود دارد. در شبکه‌ی مبادله‌ی مستقیم، هر نفر بر سر یک هزینه‌ی پرداخت به توافق می‌رسند، بدون در نظر گرفتن قیمت در بازار. در مبدله‌ی مستقیم شما کلا مقداری اطلاعات در مورد شخصی که در حال مبادله با او هستید، در اختیار دارید. اطلاعاتی در مورد آدرس کیف پول او، شناسه‌ی عمومی، نام کاربری یا حتی ممکن است بتوانید او را ملاقات کنید.

پلتفرم‌های مبادله‌ی مستقیم، به سادگی یک فضای آنلاینی را برای کاربران فراهم می‌کند تا از طریق آن بتوان دیگر دارندگان ارز دیجیتال را مشاهده کنید و مبادلات را لیست کرده و مرتب نمائید.

در شبکه‌ی مبادله‌ی مستقیم، صداقت و اطمینان بسیار اهمیت دارد و معمولا تراکنش‌ها با استفاده از تاریخ نگار مبادلات، ثبت و ضبط می‌شود. مبادلات مستقیم کمتر گمنام سازی شده است و بیشتر دوستانه انجام می‌شود، همچنین نیازی به این نیست که کلیه‌ی اطلاعات خود را در اختیار یک شرکت متمرکز قرار دهید و این باعث سرعت بخشی به مبادلات و کاهش هزینه‌ها می‌شود.

خرید ارز دیجیتال از تراپی

خطرات انواع روش های مبادله ارز دیجیتال (Trade) کدامند؟

از آنجا که ارزهای دیجیتال و تکنولوژی بلاک چین نسبتا جدید هستند، قوانین حفاظت و تنظیم مبادلات آن‌ها هنوز نیاز به بررسی دارد. عملکرد پلتفرم‌های آنلاین در یک فضای دیجیتالی جدید در حال انجام است و بیشتر خطرات آن مربوط می‌شود به اشخاص تا به خود پلتفرم‌ها.

یکی از بدترین ریسک‌های موجود، مربوط می‌شود به امنیت مبادلات. از سال 2009 تا کنون نزدیک به 4 بیلیون دلار ارز دیجیتال از پلتفرم‌های آنلاین ربوده شده است. اکثریت این رمزارزها غیرقابل بازگشت هستند و سرمایه گذاران بسیاری هستند که هنوز نتوانسته‌اند خسارتی که به آن‌ها وارد شده است را جبران کنند.

روش های مبادله ارز دیجیتال (Trade)

علاوه بر خطراتی که هکرها به وجود می‌آوردند، مبادلات ارز دیجیتال جنبه‌ی بیزینسی دارند و هر آن ممکن است بدون اینکه خبر کند، سرمایه گذاران را دچار ورشکستگی کند.

مشکل دیگری که وجود دارد در مورد صرافی‌ها می‌باشد. برخی از آن‌ها سعی می‌کنند آمار غیردقیق و جعلی از سرمایه‌گذاران در پلتفرم خود ثبت کنند تا افراد بیشتری را به سوی سایت خود بکشانند.

از دیگر ریسک‌های مبادلات ارز دیجیتال مربوط می‌شود به قیمت رمزارزها، این سکه‌های رمزنگاری شده دارای قیمت پایدار و با ثباتی نیستند و تغییرات و نوسانات قیمت آن‌ها به عوامل مختلفی بستگی دارد و ممکن است بسته به آن عوامل دچار تغییر شدید بشود.

سخن آخر

به این ترتیب متوجه شدید که با وجود همه‌ی جذابیت ارزهای دیجیتال، ریسک‌ها و خطراتی نیز برای آن‌ها وجود دارد که نمی‌توان از آن‌ها غافل شد. اما چنانچه شما دوستان عزیز مایل باشید به این حوزه وارد شوید، خوب است ابتدا اطلاعات و دانش کافی در مورد رمزارزها، مبادلات ارز دیجیتال، شبکه‌ی بلاک چین و... به دست آورید تا به راحتی در معرض خطرات و مشکلات موجود قرار نگرید و با دید باز و عملکرد صحیح‌تری به فعالیت در حوزه‌ی ارز دیجیتال بپردازید.

عزیزان از این که همواره با ما همراه هستید از شما کمال تشکر را داریم. چنانچه پس از مطالعه‌ی مقالات ما با سوال یا مشکلی مواجه شدید، حتما با ما تماس بگیرید و سوال یا مشکل خود را با ما در میان بگذارید. همکاران ما در کمترین زمان ممکن پاسخگوی کلیه‌ی سوالات شما خواهند بود. منتظر شنید صدای گرمتان هستیم

تاریخ انتشار 06 امرداد 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر