بیت کوین یک ارز دیجیتالی است و به مردم این امکان را می دهد که هزینه های الکترونیکی خود را بپردازند. این مبلغ به عنوان روشی برای کمک به افراد جهت جلوگیری از کمبود هزینه های رایج در انتقال پول، مانند هزینه های زیاد تراکنش ها است. اما هنوز هم مشخص نیست که آیا گزینه مناسبی برای انتقال پول است یا خیر. بیت کوین برای انتقال پول چگونه عمل می کند و آیا می تواند در بازار انتقال پول رقابت کند؟ از یک طرف، روشهای سنتی انتقال پول آسانتر است، و بسیاری از مردم هنوز هم برای انتقال پول بین المللی از بانک ها استفاده می کنند. اما از طرف دیگر، خدمات انتقال آنلاین به دلیل سادگی محبوبیت خود را بدست آورده اند. با این حال، انتقال پول با بیت کوین کمی متفاوت است. در این مقاله تراپی قصد دارد برای شما عزیزان از انتقال پول با بیت کوین صحبت کرده و پاسخ این سوال را بیابد، که آیا بیت کوین برای انتقال پول مناسب است؟ در کنار ما باشید.

انتقال پول با بیت کوین

انتقال پول با بیت کوین

انتقال پول با بیت کوین با معایب و مزایایی همراه است، در اینجا به برخی از این موارد اشاره می کنیم:

معایب

انتقال پول از طریق بیت کوین با مراحل طولانی تر

در اینجا فرایند اساسی انتقال پول از طریق بیت کوین را نشان داده ایم:

  • ارز فیات خود را (ارز دولتی صادر شده، مانند ریال، دلار، یورو و ین) را روی یک پلتفورم یا بستر بیت کوین واریز کنید.
  • بیت کوین را بخرید و آن را برای گیرنده خود ارسال کنید.
  • گیرنده شما بیت کوین را به ارز فیات در بستر بیت کوین به فروش می رساند.
  • گیرنده شما پول فیات را برداشت کرده و به حساب بانکی خود واریز می کند.

این روند، چند مرحله بیشتر از استفاده از یک بستر سنتی انتقال پول به طول می انجامد. علاوه بر این، شما باید خودتان تمام این کارها را انجام دهید، و مثل بانک سنتی کسی برای شما این کارها را انجام نمی دهد. انتقال پول با بیت کوین پیچیده تر از انجام این کار از طریق خدمات سنتی انتقال پول است.

انتقال پول از طریق بیت کوین با هزینه بیشتر

گذشته از این، فرایند انتقال پول از طریق بیت کوین هزینه بیشتری می برد. اگر پول خود را از طریق بیت کوین منتقل کنید، دو برابر پول را با نرخ ارز از دست خواهید داد.

بگذارید بگوییم که شما می خواهید دلار آمریکا را به یورو تبدیل کنید و از بیت کوین به عنوان روش انتقال استفاده کنید. در این مورد:

  • ابتدا باید دلار آمریکا را برای بیت کوین معامله کنید، جایی که با تبدیل این دو به یکدیگر پول از دست می دهید.
  • سپس باید بیت کوین را با یورو معامله کنید، جایی که دوباره پول خود را با نرخ ارز از دست خواهید داد.

با بیت کوین، از شما به جای فقط یک بار، دو بار پول کسر می شود؛ یعنی دو بار کارمزد گرفته می شود. این "شارژ مضاعف" دلیل بزرگی است که باعث می شود انتقال از طریق بیت کوین گران تر از انتقال از طریق سیستم عامل های همتا، یا حتی بانک ها شود.

آیا این انتقال سریعتر است؟

وقتی معامله بیت کوین را شروع می کنید، حدود 10 دقیقه طول می کشد تا روی بلاکچین تأیید شود. برخی از بسترهای بیت کوین قبل از انجام معامله نیاز به تأییدهای متعدد دارند، اما شما اغلب می توانید انتقال بیت کوین را طی کمتر از یک ساعت انجام دهید.

اگر این تنها اقدامی بود که برای انتقال پول بین المللی از طریق بیت کوین مورد نیاز بود، این روند یک روند بسیار سریع بود. اما اینطور نیست. شما همچنین باید ببینید که چقدر طول می کشد واریز وجه را به سکوی بیت کوین انتقال داده و از آن ارز مورد نظر برداشت شود. هر دو مرحله می تواند چند روز طول بکشد. بنابراین، به پایان رساندن کل معامله بسیار زمان گیر است.

متأسفانه، این روند سریعتر از گزینه های موجود نیست. انتقال تلگرافی بین المللی نیز چندین روز طول می کشد. انتقال تلگرافی داخلی می تواند طی چند ساعت انجام شود. و می توانید با خدماتی مانند Western Union و MoneyGram، نقل و انتقالات حضوری را فقط در چند دقیقه انجام دهید.

بنابراین، انتقال پول با بیت کوین با در نظر گرفتن واریز و برداشت، سریعتر هم انجام نمی شود.

انتقال پول با بیت کوین

مزایا

جبران هزینه های بانکی واسطه

هنگام انتقال پول از طریق بانک یا خدمات انتقال، ممکن است پول شما از طریق بانکهای واسطه یا مکاتبات هدایت شود. این اتفاق وقتی می افتد که یک بانک رابطه مستقیمی با موسسه لازم برای ارسال پول به آن نداشته باشد. در این حالت، بانک از واسطه ای برای انتقال پول شما استفاده می کند. حال، آیا استفاده از یک واسطه هزینه و کارمزدی دارد؟ البته که دارد. این یکی از بخش های ناامید کننده در مورد انتقال پول است، به خصوص به دلیل اینکه از اول ممکن است مطلع نباشید که آیا قرار است از شما کارمزدی دریافت شود یا خیر.

مزیت بیت کوین در اینجا حذف کمی از هزینه های واسطه حداقل در هنگام انتقال بیت کوین به شخص دیگری است. برای انتقال بیت کوین ممکن است نیاز به پرداخت مبلغ معامله یا کارمزد کمی جهت اضافه شدن به blockchain داشته باشید. با این حال، این هزینه در مقایسه با مبلغ واسطه بانکی ناچیز است.

چرا بیت کوین راه حل مناسبی برای انتقال پول نیست؟

دانستیم که انتقال پول فیات از طریق بیت کوین بسیار گران و پیچیده است. و همیشه سریعتر از استفاده از خدمات سنتی انتقال پول نیست. به همین دلیل، تبدیل شدن بیت کوین به یک مدعی قوی در بازار نقل و انتقالات پول یک امر دشوار است.

بیت کوین می تواند با سایر بازیکنان به رقابت بپردازد، اما تنها درصورتی که بسترهای بیت کوین مشکلات این روند را با ارزانتر کردن و ساده تر کردن آن حل کنند.

یک شروع خوب، ایجاد سرویسی است که در آن مشتری مجبور نباشد کاری بجز ارسال پول به یک بستر بیت کوین انجام دهد. بستر بیت کوین بقیه مراحل را انجام دهد؛ مراحلی از جمله تبدیل پول و انتقال پول به گیرنده.

تاریخ انتشار 26 مهر 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
سرمایه گذاری بیت کوین
افزایش قیمت بیت کوین به بیش از 20000 دلار
پرداخت مستقیم با بیت کوین در مرورگر اپرا
استخراج بیت کوین در ایران
بیت کوین رایگان در علی بابا (Alibaba)
ارزهای دیجیتالی که از بیت کوین جلو می زنند
بیت کوین و لایت کوین
انتقال پول با بیت کوین
خرید بیت کوین
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر