مهاجرت به کشوری دیگر در ابتدا برای انسان کمی دلهره آور است چرا که قرار است از آن به بعد به یک مکان جدید با شرایط آب و هوایی ، آداب و رسوم و فرهنگ کاملا متفاوت و....وارد شوید و از آن به بعد در آن محل زندگی کنید و طبیعتا عزیمت به یک مکان جدید با مردمان جدید و شرایط کاملا متفاوت، بدون دانستن مقدمات و ملزومات، کاری بسیار اشتباه است. بنابراین آنچه لازم است قبل از مهاجرت به کشورهای دیگر بدانید را در این مقاله برای شما آورده ایم که توصیه می شود قبل از رفتن حتما آن ها را با دقت مطالعه کنید.

نکات ضروری که قبل از مهاجرت به کشورهای دیگر باید بدانید

طبیعی است که قرار گرفتن در محیطی کاملا جدید و تازه، قدری سخت و استرس آور است، بنابراین قطعا پیش از سفر باید برنامه ریزی کرده باشید و بدانید که در بدو ورود به کشوری که شاید قبلا اصلا بودن در آن محل را تجربه نکرده اید، چه کارهایی را باید انجام دهید. که در ادامه ما به مهم ترین نکات در این زمینه اشاره خواهیم کرد.

مهاجرت به کشورهای دیگر

برنامه ریزی برای ساکن شدن در کشور جدید

در حالی که برای مهاجرت به کشورهای دیگر مهیا می شوید، یکی از مهم ترین مواردی که باید در نظر داشته باشید این است که به محض ورود به آن کشور در کجا باید مستقر شوم؟ تامین نیازمندی ها و ابزارهای کاربردی، درک فرهنگ و آداب ورسوم مردم آن دیار و بسیاری موارد دیگر که نیاز است در ابتدا بدانید تا اقامت در محل جدید برایتان آسان تر شده و دلتنگ کشور و محل زندگی قبلی خود نشوید.

دانستن الزامات مالیاتی آن کشور

برای مهاجرت به کشورهای دیگر قبل از هر چیز باید درباره ی قوانین مالیاتی کشور مورد نظر خود اطلاعات کسب نمائید و چنانچه از قوانین اینچنینی اطلاع نداشته باشید ممکن است مجبور به پرداخت بهای سنگینی شوید.

اجاره یا خرید مسکن در کشور جدید

اگر مانند بسیاری از مهاجران تصمیم دارید برای اقامت در کشور جدید مسکن اجاره کنید، چند انتخاب برای شما وجود دارد. به طور مثال، باید تصمیم بگیرید که چگونه می خواهید اموال خود را مدیریت کنید، معمول ترین روش این است که یک نماینده مجاز در آن کشور پیدا کنید که مدیریت تمام اجزای اموال شما را با هزینه ای بین 10 تا 15 درصد میزان اجاره ی مسکن مراقبت کند. حتما توجه داشته باشید که  صاحب ملک، بیمه نامه داشته باشد تا در صورت بروز هر گونه اتفاق برای اموال شما، بر اساس قانون خسارت به شما پرداخت شود.

بیشتر بخوانید : 

هر آنچه که در رابطه با تحصیل در کانادا باید بدانید!

اخبار و قوانین جدید شرایط مهاجرت به کانادا از طریق کار و تخصص یا اصطلاحا اسکیل ورکر (skill worker)

سرمایه گذاری در کانادا 

بیمه ی درمانی و مراقبت های بهداشت و سلامت

قبل از مهاجرت به کشورهای دیگر حتما درباره ی شرایط بیمه ی درمانی کوتاه مدت و استفاده از مزایای آن در کشور مورد نظر خود اطلاعات لازم را کسب کنید. به طور مثال در کشورهای اروپائی شرایط درمانی برای مهاجران دقیقا مانند شهروندان همان کشورهاست. بنابراین باتوجه به اینکه قوانین بهداشتی درمانی کشورهای مختلف با یکدیگر متفاوت است، حتما قبل از سفر از قوانین کشور محل اقامت خود اطلاعات کافی در این زمینه کسب کنید.

مهاجرت به کشورهای دیگر

اگر قصد مهاجرت به یک کشور اروپائی دارید، می توانید برای کارت بیمه ی سلامت اروپایی (EHIC) درخواست دهید. با در دست داشتن این کارت هزینه های درمان شما کاهش می یابد. توجه کنید که این نوع بیمه به صورت کوتاه مدت و برای اقامت موقت تنظیم می شود، به منظور اقامت دائم، باید به سیستم بیمه ی جامعه ی محلی آن کشور بپیوندید.

رانندگی و گردش در شهر

اگر تصمیم دارید که در کشور جدید رانندگی کنید، مطمئنا باید از قوانین راهنمائی و رانندگی آن کشور کاملا اطلاع داشت باشید، همچنین باید دقت کنید که در سمتی از خیابان رانندگی کنید که حرکت در آن سمت مجاز است و بدانید که علاوه بر گواهینامه ی رانندگی بسیاری از قوانین و مقررات هستند که باید آن ها را بدانید.

اگر قصد مهاجرت به خارج از اروپا را دارید، باید برای مجوز گواهینامه ی رانندگی بین المللی درخواست دهید. با در دست داشتن این گواهینامه شما می توانید با استفاده از کلیه ی وسایل نقلیه ی مجاز در آن کشور رانندگی کنید. توصیه می شود که حتما قبل از سفر به کشور مورد نظر در مورد قوانین راهنمائی رانندگی آن جا تحقیق کنید و اطاعات لازم را کسب کنید.

دوستان گرامی از توجه و همراهی شما بسیار سپاسگزاریم. برای آگاهی از سایر نکات ضروری قبل از مهاجرت به کشوری دیگر، ما را در قسمت دوم این مقاله دنبال کنید. عزیزان، لطفا سوالات و مشکلات خود را با ما در میان بگذارید.

تاریخ انتشار 01 بهمن 1397
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر