سوئد از جمله کشورهایی است که سال هاست در ایران برای تحصیل و حتی زندگی و تفریح مورد توجه قرار گرفته است. این به دلیل سطح کیفیت زندگی بالا، آب و هوای مطبوع، رفاه و امکانات مناسب و... است. همانطور که شاید بدانید، سوئد کشوری اقتصاد محور با علم و فناوری توسعه یافته است. سوئد گزینه های خوبی از دانشگاه ها نیز برای دانشجویان ارائه می دهد. همانطور که هشت دانشگاه در رتبه بندی دانشگاه های جهان در سال 2018، جزو 350 دانشگاه برتر جهان هستند. جوانان و دانشجویان بسیاری متقاضی تحصیل در دانشگاه های این کشور هستند. اپلیکیشن فی دانشگاه های سوئد یکی از مسائلی است که این دانشجویان با آن مواجه خواهند شد. موضوع پرداخت اپلیکیشن فی این دانشگاه ها را در تراپی برای شما عزیزان شرح خواهیم داد. در ادامه با ما همراه باشید.

اپلیکیشن فی دانشگاه های سوئد

پرداخت اپلیکیشن فی دانشگاه های سوئد

برای دانشجویانی که نیاز به پرداخت اپلیکیشن فی دانشگاه های سوئد دارند، خواندن تمام دستورالعمل ها و دیدن مهلت ها و ددلاین هاضروری است. در زیر اطلاعاتی در مورد نحوه پرداخت این هزینه برای شما وجود دارد.

روند پرداخت اپلیکیشن فی دانشگاه های سوئد

هنگامی که شما قصد اپلای کردن برای دانشگاه های سوئدی و تحصیل در یکی از آنها را دارید، باید به طور کلی درخواست خود را در وب سایت برنامه دانشگاه ملی سوئد مطرح کنید.

به عنوان بخشی از این فرایند، شهروندان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا (EU)، منطقه اقتصادی اروپا (EEA) و سوئیس باید هزینه پذیرش به مبلغ 900 کرون (تقریبا 90 یورو) را برای پذیرش دانشگاه در سوئد بپردازند.

همانطور که ذکر شد، در سوئد واحد پول مورد استفاده کرون سوئد (SEK) است. در اینجا به دلار و یورو این پول را می توانید محاسبه کنید: (از مبدل ارزی مانند Google یا xe.com برای یافتن نرخ ارز به روز مثلا ریال ایران استفاده کنید). در ژانویه 2019:

  • 1 یورو = حدود 10.2 SEK
  • 1 دلار = حدود 9.0 SEK

 

شما بدون در نظر گرفتن تعداد دوره های مورد نظر که اخذ می کنید، در هر ترم یک اپلیکیشن فی پرداخت می کنید. شما باید قبل از مهلت تعیین شده یا ددلاین، همانطور که توسط پذیرش دانشگاه مورد نظر در سوئد تعیین شده است، هزینه درخواست یا همان اپلیکیشن فی را بپردازید تا درخواست شما رسیدگی و بررسی شود. در واقع، هزینه درخواست 900 SEK (کرون سوئدی) باید در مهلت تعیین شده دریافت شود تا به درخواست شما رسیدگی شود. توجه داشته باشید که اگر از قبل در هنگام ثبت درخواست خود در دانشگاه سوئد ثبت نام کرده اید، ممکن است از پرداخت اپلیکیشن فی معاف شوید.

شهروندان اتحادیه اروپا (EU)، منطقه اقتصادی اروپا (EEA) و سوئیس دیگر نیازی به پرداخت هزینه درخواست ندارند. با این حال، آنها نیز باید اثبات تابعیت (و وضعیت معاف از هزینه) خود را ارائه دهند. (آنها می توانند یک نسخه از صفحه گذرنامه خود را به پذیرش دانشگاه در سوئد بفرستند یا یک نسخه اسکن شده از سند اصلی خود را در سایت دانشگاه ملی سوئد بارگذاری کنند. این کار باید قبل از پایان مهلت مدرک دریافت شود.)

هزینه های درخواست و شهریه برای دانشجویانی که تابعیت یک کشور غیر از کشورهای ذکر شده دارند یا سوئیسی نیستند، و در سطح لیسانس یا کارشناسی ارشد تحصیل می کنند به صورت متفاوت اعمال می شود. درکل شهریه در سوئد بسته به موضوع و رشته مانند همه کشورها، متفاوت است. متوسط ​​هزینه برای رشته های کارشناسی ارشد 129،000 کرون در سال است. رشته ها و کورس های لیسانس به طور کلی ارزان تر است.

محدوده استاندارد شهریه برای دوره های مختلف در زیر نشان داده شده است (مبالغ به صورت تقریبی هستند):

  • علوم اجتماعی و علوم انسانی 80،000 SEK - 110،000 SEK در سال
  • برنامه های فنی و علوم طبیعی 120،000 SEK - 145000000 در سال
  • معماری و طراحی 190،000 SEK - 270،000 در سال

اپلیکیشن فی دانشگاه های سوئد

اپلیکیشن فی در هر ترم

دانشجویان برای هر ترم که درخواست خود را ارسال می کنند، یک اپلیکیشن فی پرداخت می کنند. فرقی نمی کند که چند دوره در آن ترم به آنها تقاضا کرده و درخواست داده باشید، یا برای دوره های مختلف پذیرش در آن نیمسال اقدام کرده باشید؛ شما 900 SEK می پردازید.

روش های پرداخت

می توانید هزینه دوره را با روش های زیر پرداخت کنید:

  • کارت اعتباری (ویزا کارت / مسترکارت)
  • انتقال یا حواله بانکی
  • BankGiro (فقط برای ساکنین سوئد)

اگر می خواهید بدانید که 900 کرون سوئد به ارزش پول ایران یا ارز هر کشوری که ساکن آن هستید چقدر است، تراپی در روند پرداخت خود، پیش از پرداخت به شما مبلغ مورد نظر به پول ایران و ارز دیگر که بخواهید، نمایش می دهد. به طور کلی، 900 کرون سوئد، تقریبا 100 یورو یا 100 دلار آمریکا است. لطفاً توجه داشته باشید که این ارقام تقریبی هستند و همانطور که می دانید ارزها هر روز تغییر می کنند و هر لحظه دارای نوسان اند.

تراپی برای پرداخت اپلیکیشن فی دانشگاه های سوئد با شما همراه خواهد بود.

 

تاریخ انتشار 29 مهر 1398
نویسنده  پریسا رضایی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
انواع مستر کارت
مستر کارت چیست
نحوه خرید با مستر کارت
ویزا کارت چیست
ساخت ویزا کارت
ساخت مستر کارت
تفاوت کارت مجازی و گیفت کارت چیست؟
پرداخت هزینه ریپورت آزمون تافل iBT
ویزا کارت هک شده چیست؟
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر