سیستم پرداخت الکترونیکی پی پال یکی از انواع سیستم‌های پرداخت آنلاین معتبر است که بسیاری از صاحبان کسب و کار ترجیح می‌دهند از این درگاه پرداخت استفاده نموده و همچنین در وب سایتهای خود درگاه پرداخت پی پال را برای استفاده‌ی کاربران قرار دهند. آیا می‌دانید که این روزها ارزهای دیجیتال بیشتر از گذشته مورد توجه همگان قرار گرفته‌اند و بسیاری از پرداخت‌های آنلاین نیز از طریق ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین انجام می‌شود؟ به تازگی خبری منتشر شده است در مورد سیستم پرداخت جدید پی پال در ارتباط با ارزهای دیجیتال. در ادامه با تراپی همراه شوید تا در این زمینه به بیان مطالب بیشتری بپردازیم.

سیستم پرداخت جدید پی پال و نیاز به ارزهای دیجیتال و بیت کوین

اخیرا پی پال اعلام کرده است که کلیه‌ی هزینه‌های فروشندگان را هنگامی که فرایند بازپرداخت یا استرداد در حال انجام است، حفظ خواهد کرد. آیا چنین سیاستی، می‌تواند خریدهای آنلاین را به سوی شبکه‌های پرداخت جایگزین نظیر بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال هدایت کند؟

سیستم پرداخت جدید پی پال

علاوه بر این هزینه‌ها که مربوط به هزینه‌ی فروشندگان می‌باشد، پی پال نیز اعلام کرده است که مدیریت پرداخت‌های بین المللی را نیز تغییر خواهد داد. انتقال پول از یک کشور به کشوری دیگر در گذشته یک هزینه‌ی ناچیزی داشت اما علاوه بر آن شامل هزینه‌ای معادل با درصدی از مبلغ منتقل شده نیز می‌باشد. به بیان دیگر هر ارز دیجیتال می‌تواند هزینه‌ی این تراکنش‌های بین المللی را بیشتر از این مقادیر تحت تاثیر قرار دهد.

شما همراهان تراپی میتوانید برای خرید ارزهای دیجیتال اتریوم، بیت کوین، ریپل و... بر روی باکس زیر کلیک کنید!

خرید ارز دیجیتال از تراپی

 

آیا پی پال می‌تواند به کاربران ناراضی خود از این تغییر، سودی برساند؟

بر اساس گزارشی در TechSpot با این تغییراتی که پی پال ایجاد کرده است بسیاری از کاربران وفادار و ثابت خود را خشمگین نموده است.

پیش از این، شرکت به ازای هر معامله خرده فروشی در شبکه، 2.9 درصد از ارزش کالا یا خدمات فروخته، و مبلغی معادل 30c از فروشنده  را ، به هزنیه تراکنش اختصاص می‌داد. اگر خریدار به هر دلیلی درخواست بازپرداخت مبلغ را می‌داد، مبلغ تعیین شده توسط PayPal حفظ می‌شد و آن درصد در نظر گرفته برای فروشنده، به وی باز پرداخت می‌شد.

اما در نسخه‌ی جدید و سیاست گذاری‌های جدید پی پال  از 7 می 2019 ، قانونی وضع شده است که بر اساس آن هنگام استرداد مبلغ پرداخت شده، هر دو هزینه‌ی تراکنش از فروشنده و درصدی از قیمت کالا بازگردانده نمی‌شود.

اساسا، پی پال هزینه‌های خود را به عنوان تضمین اعتماد بین دو طرف معامله توجیه می‌کند اما از طرفی با سیستم پرداخت جدید پی پال ، کاربران PayPal در نهایت فرصتی برای استفاده از Bitcoin و دیگر ارزهای دیجیتال پیدا خواهند کرد.

پرداخت‌های بین المللی با پی پال

پی پال از طریق کاربران خود زمانی که پولی از کشوری به کشور دیگر ارسال می‌کنند، کسب درآمد می‌کند. این شرکت قبلا یک مبلغ ناچیزی را برای این خدمت از کارابران دریافت می‌کرد. اما در حال حاضر با تغییراتی که در سیاست کار آن‌ها صورت گرفته است، پی پال اعلام کرده است که کاربران مبلغ 5 درصد هزینه را نیز باید پرداخت کنند که این مبلغ برای تراکنش‌های بین المللی بیشتر از 4.99 دلار و کمتر از 99 سنت نمی‌باشد.

سیستم پرداخت جدید پی پال

از آنجا که این هزینه محدود است، کسانی که مبلغ کمتری را ارسال می‌کنند با هزینه‌ی خشن پنج درصد مجازات می‌شوند، در حالی که کسانی که مبلغ هنگفتی را ارسال می‌کنند تنها کمتر از 5 دلار می‌پردازند. پس تاثیر واقعی این قانون بیشترین بر فقیرترین افراد می‌باشد.

مقایسه‌ی سیستم پرداخت جدید پی پال با ارزهای دیجیتال نظیر بیت کوین

حال سیستم پرداخت جدید پی پال را با ارزهای دیجیتال مقایسه می‌کنیم. ارزهایی مانند بیت کوین اصلا به این موضوع توجهی ندارند که مبلغی که قرار است منتقل شود، قرار است کدام خط انتقالی را به سوی مقصد طی کند و بنابراین کاربر هزینه‌ای اضافه برای این تراکنش متحمل نخواهد شد. ارسال بیت کوین، اتر، دش یا لیت کوین به دوستان حتی در دورترین نقطه نسبت به شما دقیقا هزینه‌ای مشابه با پرداخت به فردی در نزدیک‌ترین محل نسبت به محل فعلی شما دارد.

بنابراین اگر این سیستم پرداخت به خوبی تکامل یابد، احتمال دارد این سیستم خشن پرداختی پی پال را تحت تاثیر قرار دهد.

دوستان گرامی، از اینکه تا پایان این مقاله با ما همراه بودید از شما بسیار ممنون و سپاسگزاریم. لطفا تجربیات مفید خود را در زمینه پرداخت‌های الکتروینکی و همچینین پرداخت از طریق ارزهای دیجیتال از طریق کامنت با دیگر دوستان در میان بگذارید.

تاریخ انتشار 23 خرداد 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر