آیا تا کنون به مهاجرت فکر کرده‌اید؟ هدف شما از مهاجرت چیست؟  کدام کشور را برای سفر انتخاب کرده‌اید؟ نظرتان در مورد مهاجرت به ایالات متحده امریکا چیست؟ آیا می‌دانید برای اهداف مختلف مهاجرت به آمریکا باید ویزای مخصوص به آن را دشته باشید. انواع ویزای آمریکا که عبارتند از : ویزای  B-1 ،  F-1 ، J-1 و ... را می‌شناسید؟ در مورد گرین کارت آمریکا و لاتاری دریافت گرین کارت چه می‌دانید؟ آیا می‌دانید کارت سبز آمریکا نیز انواع مختلفی دارد؟ دریافت گرین کارت به روش‌های مختلف امکان پذیر است، به طور مثال از طریق اقوام درجه یک، از طریق ازدواج و ... . دراین مقاله قصد داریم چگونگی دریافت گرین کارت آمریکا از طریق ازدواج را برای شما بیان کنیم. با تراپی همراه شوید.  

با گرین کارت آمریکا که مبتنی بر ازدواج است آشنا شوید

به طور کلی اگر شما به ازدواج یک شهروند آمریکایی درآیید، واجد شرایط دریافت گرین کارت آمریکا از طریق ازدواج خواهید بود. البته دریافت این نوع گرین کارت شرایط و قوانین مربوط به خود را دارد که در مرحله‌ی اول بستگی دارد به اینکه آیا آن شهروند آمریکایی یا فرد دارای اقامت دائم به صورت قانونی وارد این کشور شده است یا نه.

دریافت گرین کارت آمریکا از طریق ازدواج

همچنین برای دریافت گرین کارت آمریکا از طریق ازدواج باید یک ازدواج قانونی و معتبر بین زوجین انجام شده باشد، تا بتوانند از مزایای آن بهره‌مند شوند.

در این مقاله به دو روش برای دریافت گرین کارت آمریکا از طریق ازدواج اشاره کرده‌ایم، که عبارتند از : دریافت گرین کارت آمریکا از طریق ازدواج با یک شهروند آمریکایی و دریافت گرین کارت آمریکا از طریق ازدواج با فردی که دارای PR یا اقامت دائم می‌باشد. همچنان با ما همراه باشید تا در مورد این دو روش، توضیحات بیشتری را برای شما عنوان کنیم.

دریافت گرین کارت آمریکا از طریق ازدواج با یک شهروند آمریکایی

در کل شوهر یک خانم شهروند آمریکایی و همسر یک آقای شهروند آمریکایی، جز اقوام درجه‌ی یک فرد محسوب می‌شود و بدون محدودیت، واجد شرایط دریافت گرین کارت آمریکا از طریق ازدواج  خواهد بود.

برای این منظور باید همسری که مقیم یا شهروند آمریکا است از طریق تکمیل و ارائه‌ی فرم I-130  اقدام کند.

دریافت گرین کارت آمریکا از طریق ازدواج با یک فرد دارای PR

همانطور که گفتیم، یکی دیگر از راه‌های دریافت گرین کارت آمریکا از طریق ازدواج با یک فرد دارای PR است. توجه داشته باشید که فرد مقیم در ایلات متحده و همسر او باید ثابت کنند که ازدواج آن‌ها یک ازدواج صادقانه است و چنانچه تاریخ ازدواج آن‌ها مربوط به کمتر از دو سال پیش از تاریخ اقدام برای دریافت کارت سبز باشد، گرین کارت آن‌ها مشروط و تنها برای مدت دو سال صادر می‌شود.

برای دریافت گرین کارت از طریق ازدواج در روز مصاحبه یک پرسشنامه از فرد به عمل می‌آورند. ممکن است برای بسیاری از دوستان این سوال وجود داشته باشد که چه سوالاتی در روز مصاحبه از زوجین پرسیده می‌شود؟  برای این مظور در ادامه به ذکر برخی از مهم‌ترین سوالاتی که در روز مصاحبه از فرد متقاضی دریافت گرین کرات آمریکا از طریق ازدواج  پرسیده می‌شود پرداخته‌ایم.

دریافت گرین کارت آمریکا از طریق ازدواج

آشنایی با مهم‌ترین سوالات مربوط به روز مصاحبه

توجه داشته باشید که این‌ها برخی از سوالاتی است که دیده شده بعضا بیشتر از سایر سوالات از فرد به عمل آمده است و ممکن است سوالات مربوط به مصاحبه عینا شبیه سوالاتی که در این جا آورده‌ایم نباشد.

  • شما همدیگر را در چه شرایط ملاقات کردید؟
  • چه علاق و سرگرمی‌های مشترکی با یکدیگر دارید؟
  • در کدام مرحله از آشنایی ارتباط شما به یک ارتباط رمانیتک و عاشقانه تبدیل شد؟
  • قبل از اینکه تصمیم بگیرید با یکدیگر ازدواج کنید، چه مدت با هم دیگر آشنا بودید؟
  • در خانه معمولا چه نوع عاداتی دارید؟ به طور مثال کدامیک از شما زودتر از خواب بیدار می‌شود؟
  • مسئولیت انجام کارهای خانه بیشتر با چه کسی است؟
  • حقوق ماهیانه‌ی همسر شما چقدر است؟ هر کدام از شما کدامیک از هزینه‌های منزل را بر عهده دارید؟

و بسیاری سوالات دیگر که ممکن است در جلسه‌ی مصاحبه پیش بیاید که بهتر است شما به طور واضح و در کمال صداقت به آن‌ها پاسخ دهید.

بیشتر بدانید : گرین کارت اقوام درجه یک

دوستان اگر شما نیز تصمیم گرفته‌اید برای مهاجرت به ایالات متحده آمریکا اقدام نمائید و مایل به دریافت گرین کارت آمریکا از طریق ازدواج هستید، خوب است مطالب ذکر شده دراین مقاله را با دقت مطالعه کنید.

از توجه و همراهی همیشگی‌تان صمیمانه سپاسگزاریم.

تاریخ انتشار 21 آذر 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر