می دانید که برای سفر به ایالات متحده شرایط خاصی وجود دارد و برای سفر با هدف های مختلف مثل کار، تحصیل و ... باید ویزای مربوط به ان را دریافت کنید. به طور مثال ویزای F-1 آمریکا برای دانشجویان و ویزای E-1 و E-2 برای سرمایه گذاران میباشد. اما شما قطعا تا کنون در مورد لاتاری  و گرین کارت لاتاری آمریکا شنیده‌اید. آیا می‌دانید گرین کارت یا همان کارت سبز آمریکا نیز دارای انواع مختلفی است؟ در این مقاله تیم تراپی تصمیم گرفته است تا در مورد گرین کارت اقوام درجه یک مطالبی را برای شما عنوان کند. لطفا با ما همراه شوید.

آشنایی با گرین کارت اقوام درجه یک برای مهاجرت به ایالات متحده آمریکا

 مهاجرت از طریق اقوام درجه یک، یکی از رایج‌ترین روش‌های مهاجرت به ایالات متحده می‌باشد. اعضای خانواده‌ی شهروندان آمریکایی و افرادی که اقامت دائمی آن‌ها قانونی می‌باشد، می‌توانند به واسطه‌ی اعضای خانواده‌ی خود در ایالات متحده اقامت دائم بگیرند.

گرین کارت اقوام درجه یک

ثبت نام برای گرفتن اقامت دائم نیز برای فرد این امکان را فراهم می‌کند تا مجوز اشتغال (EAD) برای کار در ایالات متحده دریافت کند، كه به این ترتیب فرد اجازه دارد به طور قانونی در ایالات متحده آمریكا مشغول به کار شود.

به طور کلی برای مهاجرت به آمریکا، قبل از اپلای برای ویزای مهاجرتی باید درخواست مهاجرت او توسط USCIS تائید شود. برای دریافت ویزای خانوادگی نیز باید این درخواست توسط یکی از اقوام وی که شهروند آمریکایی است، ارائه شود.

نحوه‌ی ثبت نام برای دریافت گرین کارت اقوام درجه یک

در مرحله‌ی اول، فردی که از اقوام درجه یک حامی فرد داوطلب برای مهاجرت می‌باشد، باید یک درخواست را ثبت کند و این درخواست از طریق ارائه‌ی فرم I-130 انجام می‌شود. این درخواست به دپارتمان امنیت داخلی ارائه می‌شود که خدمات مهاجرتی و شهروندی در ایلات متحده آمریکا را به عهده دارد.

گاهی اوقات یک شهروند آمریکایی که در خارج از این کشور زندگی می‌کند می‌تواند درخواست ویزای مهاجرت را به سفارت یا کنسولگری ایالات متحده ارائه دهد یا درخواست خود را به USCIS در خارج از کشور اعلام کند.

طبقه بندی نسبی برای دریافت گرین کارت اقوام درجه یک شامل چه مواردی می‌شود؟

در این بخش از مقاله برای شما عزیزان خواهیم گفت افراد با چه نسبت‌های فامیلی مشمول دریافت گرین کارت اقدام درجه یک برای مهاجرت به آمریکا خواهند بود.

  • همسر یک شهروند آمریکایی
  • فرزندان مجرد زیر 21 سال
  • فرد بی سرپرستی که توسط  یک شهرومد آمریکایی پذیرفته می‌شود.
  • والدین شهروند آمریکایی که زیر 21 سال سن دارد.
  • مهاجرانی که در گذشته به صورت قانونی در ایالات متحده قانونا اقامت دائم داشتهاند و مجددا قصد بازگشت به این کشور را دارند.

فردی که قرار است اسپانسر یکی از بستگان خود شود باید چه شرایطی داشته باشد؟

برای اینکه یکی از شهروندان آمریکایی بتواند اسپانسر یکی از بستگان خود برای اقامت در ایالات متحده آمریکا شود، باید شرایط زیر را داشته باشد:

  • در وحله‌ی اول شما باید بتوانید ثابت کنید که یک شهروند آمریکایی هستید.
  • بین فرد متقاضی و اسپانسر، باید رابطه‌ی فامیلی قابل قبول وجود داشته باشد (از بستگان درجه یک باشد)
  • به عنوان یک حامی با اسپانسر شما باید از طریق فرم I-130  درخواست  خود را اعلام کنید و ثابت کنید که از لحاظ مالی توانایی حمایت از وی را تا 125 درصد نسبت به خط فقر دارید.
به این نکته‌ی مهم توجه داشته باشید که آوردن فردی از بستگان به ایالات متحد آمریکا به معنای این است که شما مسئولیت پشتیبانی مالی از او را پذیرفته‌اید.

گرین کارت اقوام درجه یک

دریافت گرین کارت اقوام درجه یک ، درحالی که در خارج از ایالات متحده به سر می‌برید

اگر شما یکی از اقوام درجه یک شهروند آمریکایی هستید و به دنبال دریافت گرین کارت اقوام درجه یک هستید، می‌توانید از طریق فرایند کنسولگری اقامت دائم بگیرید.

این نوع پردازش زمانی است که USCIS به طور هماهنگ با وزارت امور خارجه کار می کند تا ویزای I-130 مصوب را صادر کند. از آنجا می‌توانید با ویزا به ایالات متحده سفر کنید.

بیشتر بدانید چگونه ویزای شینگن بگیریم

بسیاری از متقاضیان مهاجرت این سوال را پرسیده‌اند که مدت زمان انتظار برای تقاضا جهت دریافت ویزا و گرین کارت اقوام درجه یک شهروندان آمریکایی چقدر است؟ در پاسخ باید به آن عزیزان بگوئیم که این مدت زمان برابر است با حدد 6 ما تا یک سال.

در این مقاله در مورد گرین کارت اقوام درجه یک آمریکا و شرایط اخذ آن هر آنچه لازم بود بدانید برای شما گفتیم. در صورت وجود سوال یا مشکلی با ما تماس بگیرید.

تاریخ انتشار 02 دی 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر