همه ما می‌دانیم که هنگامی که برای ادامه تحصیل در خارج از کشور برنامه ریزی می‌کنید آنچه از اهیمت بسیار زیادی برخوردار می‌باشد این است که از لحاظ مالی کاملا برنامه ریزی شده عمل کنید. در قسمت اول این مقاله به مهم‌ترین نکات برای مدیریت هزینه ها در خارج از کشور زمانی که برای تحصیل به آنجا سفر می‌کنید اشاره کردیم. در این مقاله نیز به بیان دیگر نکات در این زمینه خواهیم پرداخت. لطفا با تراپی همراه شوید.

بیشتر بدانید ادامه تحصیل از طریق اینترنت

با مهم‌ترین نکات برای مدیریت هزینه ها در خارج از کشور  آشنا شوید

در قسمت اول این مقاله گفتیم که شما باید بتوانید یک برنامه ریز مالی برای خود داشته باشید و حتی الامکان میانگین هزینه‌ها را برای خود مشخص کنید، همچنین گفتیم که پین کدهای کارت‌های اعتباری خود را به خاطر بسپارید تا در صورت ربوده شدن آن‌ها، فقط شما بتوانید به موجودی حسابتان دسترسی داشت باشید.

مدیریت هزینه ها در خارج

به علاوه نکاتی را در مورد انواع ارز و چک و چگونگی استفاده از آن‌ها ذکر کردیم. در ادامه‌ی این مقاله به ذکر موارد دیگری خواهیم پرداخت، همچنان با ما همراه باشید.

موسسات مالی

  • بانک‌ها و صرافی‌ها

یکی از مهم‌ترین نکات مدیریت هزینه ها در خارج ، در زمینه‌ی بانک‌ها و صرافی‌ها است. بانک‌ها و صرافی‌ها در همه‌ی مکان‌های SRAS  دیده می‌شوند. خدمات انتقال پول‌ در بانک‌ها قابل اعتمادتر هستند، اما برخی از کیوسک‌های صرافی نیز هستند که به نظر قابل اعتماد می‌آیند و کار با آن‌ها بسیار راحت است چرا که برای تراکنش‌های زیر 400 دلار درخواست شماره شناسه نمی‌کنند. اما بانک‌ها معمولا شماره شناسه را از کاربر می‌خواهند.

نکته‌ای که در این زمینه باید به آن توجه کنید این است که از قبل محاسبات لازم را انجام دهید و پس از خروج از بانک یا صرافی نیز دقت کاقی داشته باشید، چرا که در صورت بروز اشتباه و ترک محل، هیچ موردی را نمی‌توانید مطرح کنید و هیج عذری پذیرفتنی نیست.

  • دستگاه‌های خودپرداز

مورد دیگر در زمینه‌ی مدیریت هزینه ها در خارج از کشور در مورد دستگاه‌های خودپرداز است. دستگاه‌های خودپرداز نیز در تمامی مناطق SRAS نیز رایج هستند. این دستگاه‌ها به اندازه‌ی دستگاه‌های خودپرداز در آمریکا معتبر هستند. اما قبل از استفاده از دستگاه‌های خودپرداز به بانک خود اطلاع دهید که از خارج از کشور در حال برداشت پول از حساب خود هستید.

  • Western Union

وسترن یونیون یکی از سریع‌ترین و امن‌ترین خدمات انتقال پول سیمی است و در هر بانکی شعبه دارد. اما هزینه‌های آن ارزان نیست.

مخارج روزانه

علاوه بر شهریه و هزینه مسکن، هزینه‌ی حمل و نقل نیز برای دانشجویان وجود دارد (بلیط هواپیما را می‌توان از 500 تا 1000 دلار از نیویورک به هر مکان مطالعاتی SRAS یافت می‌شود). علاوه بر این هزینه‌ها، هزینه‌ی مخارج روزانه نیز باید در نظر گرفته شود.

مدیریت هزینه ها در خارج

اما در کل بودجه‌ی مورد نیاز برای دانشجویان و اینکه کدام منطقه را برای تحصیل انتخاب می‌کنند می‌تواند بسیار متفاوت باشد.

هزینه‌های پرداخت در خارج از کشور

شما احتمالاً در سفر دلار همراه خود دارید. با این حال ، شما نمی‌توانید به طور مستقیم با اکثر دلارها در خارج از کشور پرداخت‌های خود را انجام دهید و برای این منظور باید پول شما به پول محلی تبدیل شود. این که آیا برای مبادله دلار، از کارت اعتباری خود استفاده می‌کنید یا از یک دستگاه خودپرداز پول نقد می‌گیرید، به هر حال شخص یا برخی از سازمان‌ها مبلغی را برای شما مبادله می‌کنند و انتظار دارند که در ازای آن مبلغی را به آن‌ها پرداخت کنید و این راهی است که همه‌ی بانک‌ها ، کارت‌های اعتباری و صرافی‌ها از آن به سود می‌رسند.

بیشتر بدانید : تحصیل رایگان در آلمان

پس این نکته را در نظر داشته باشید که در کنار پرداخت‌هایی که انجام می‌دهید، هزینه‌های دیگری را نیز باید بپردازید که خوب است آن‌ها را مد نظر قرار دهید.

سخن آخر

زمانی که تصمیم گرفتید با هدف ادامه تحصیل به خارج از کشور سفر کنید، یکی از الزامات کار این است که بتوانید هزینه‌ها را چنان مدیریت کنید که در مدت زمان اقامت خود با مشکل مواجه نشوید، چرا که مشکلات مالی در یک کشور خارجی به آسانی قابل حل نیست. پس خوب است قبل از سفر از کلیه‌ی هزینه‌ها که مربوط به شهریه، هزینه‌ی حمل و نقل، مخارج روزانه و ... می‌باشد به درستی اطلاعات کافی کسب کنید و به صورت کاملا حساب شده برای سفر برنامه ریزی کنید.

دوستان گرامی، از توجه و همراهی شما تا پایان این مقاله بسیار ممنون و سپاسگزاریم. لطفا با ما در ارتباط باشید و سوالات و مشکلات خود را با ما در میان بگذارید.

تاریخ انتشار 13 آبان 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر