افتتاح حساب بانکی بین المللی برای افرادی که، در شرکت­‌های خارجی کار می­‌کنند و ارز خارجی دریافت می­‌کنند، افرادی که به تفریح در کشورهای مختلف می­‌پردازند، دانشجویانی که در کشورهای دیگر تحصیل می­‌کنند و بسیاری از افرادی که با ارزهای خارجی سر و کار دارند لازم و ضروری است. با این حال برخی از بانک­‌ها برای افتتاح حساب بانکی بین المللی نیاز به سپرده اولیه و گذرنامه، بیانیه­‌ای در مورد دلیل باز کردن حساب کاربری یا کپی گواهی تولد شما دارند. در ادامه با تراپی همراه باشید تا با مزایای افتتاح حساب بانکی بین المللی آشنا شوید.

آشنایی با حساب بانکی بین المللی

به عبارت ساده، بانک بین المللی به عنوان بانک جهانی نیز شناخته می­‌شود و به بانکی اطلاق می­‌گیرد که در مرزهای بین‌­المللی قرار دارد. بانک بین المللی توسط شرکت‌­ها و افرادی که به دنبال شرایط مناسب بانکی در یک بازار جهانی هستند، مورد استفاده قرار می­‌گیرد. با این حال، حساب­‌های بانکی بین المللی مزایای بیشماری دارد که عبارتند از :  انعطاف‌پذیری عملیات، مزایای مالیاتی، خدمات جاری و راه حل­‌های شفاف‌­تر  و مداخله کمتر دولت­‌ها اشاره کرد.

حساب بانکی بین المللی

مزایای افتتاح حساب بین المللی

مزایای افتتاح حساب بانکی بین المللی برای افراد و شرکت­‌ها عبارتند از:

  • مالیات: در صورتی که کشور محل زندگی شما از پولی که کسب می­‌کنید مالیات دریافت می­‌کند، می‌­توانید از حساب بانکی بین المللی به منظور بخشودگی مالیاتی استفاده کنید.
  • دریافت ارزهای مختلف : در صورتی که یک حساب بانکی بین المللی داشته باشید می‌­توانید ارزهای مختلف و متفاوتی را از بانک بگیرید.
  • ارزش پول : حساب بانکی بین المللی موجب جلوگیری از خطرات و شرایط نامساعد اقتصادی همچون کاهش ارزش ارز، تورم بالا، جنگ و کودتا در کشور می‌­شود که در آن زندگی می‌­کنید.
  • قابل دسترسی : در صورتی که یک حساب بانکی بین المللی داشته باشید می­‌توانید از هر کجای دنیا در 24 ساعت شبانه روز از طریق مدیریت حساب بانکی با استفاده از تلفن، برنامه همراه گوشی­‌های هوشمند و اینترنت بانک به حساب بانکی خود دسترسی داشته باشید.
  • سرمایه گذاری : سرمایه گذاری در حساب­‌های بین المللی می‌­تواند شما را در فرصت­‌های ویژه­‌ی سرمایه گذاری قرار بدهد.
  • وام و اعتبار: بانکداری بین المللی خدمات، وام و اعتبارات ویژه­‌ای را به دارندگان حساب بین المللی اعطا می­‌کند. به طوری‌که هر کس براساس نیازهای خود می‌­تواند از این خدمات بهره‌مند شود، به عنوان مثال وام مسکن یکی از این مزایا به شمار می‌­رود.

نکات افتتاح حساب بانکی بین المللی

جهت افتتاح حساب بانکی بین المللی باید حداقل 18 سال سن و میزان مبلغ 25 هزار پوند به صورت نقدی، سرمایه گذاری یا سپرده گذاری بین المللی داشته باشید. از جمله دیگر مدارک مورد نیاز جهت  باز کردن حساب بین المللی عبارتند از:

  • مستندات : همانطور که در قسمت بالا به آن اشاره شد برخی کشورها برای باز کردن حساب بانکی بین المللی نیاز به سپرده گذاری اولیه، گذرنامه، کارت اقامت، کپی گواهی تولد، کارت شناسایی و دلایل باز کردن حساب دارند.

حساب بانکی بین المللی

به یاد داشته باشید که حساب بانکی بین المللی کارمزد ماهیانه ندارد. با این حال، اگر توازن متوسط حساب شما در پس اندازها یا سرمایه گذاری­‌ها در مدت زمان چهار ماه متوالی کمتر از 25000 پوند (یا معادل ارز آن) باشد، هزینه ماهیانه 20 پوند از شما کسر خواهد شد.

  • مقررات IRS: در کشورهایی نظیر آمریکا شهروندان باید گزارش بانک­‌های خارجی و حساب­ه‌ای مالی با IRS را در صورتی‌که ارزش کل حساب بانکی بیش از 10000 دلار است، گزارش دهند.
  • انتخاب بانک : اگر کشوری که در آن زندگی می­‌کنید، هیچ ارتباطی با بانک­‌های بین المللی نداشته باشد، باید پس از تحقیق در مورد بانک‌­های مختلف، به برنامه­‌های پرداخت، الزامات انتقال، زمان سپرده گذاری و دسترسی به اینترنت توجه نمایید. قابلیت دسترسی و استفاده از بانک­‌های بین المللی آنلاین بسیار راحت­‌تر از سایر بانک‌­ها است.
در هنگام تحقیق جهت یافتن بانک بین المللی مورد نظر خود و مطابق با نیازهایتان، باید به صورت آنلاین یا تلفنی با آن‌ها تماس حاصل فرمایید تا از شرایط و اسناد مورد نیاز جهت باز نمودن حساب بانکی بین المللی مطلع شوید.

جهانی شدن و رشد اقتصاد در سراسر جهان منجر به توسعه امکانات بانکی بین المللی شده است. با دسترسی به تکنولوژی، مرزهای جغرافیایی دیگر معنایی ندارد و امکانات بانکی به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. بانکداری بین المللی یکی از نمونه‌­های بارز رشد اقتصادی در کشورهای بزرگ و اقتصادهای کلان است.

دوستان و عزیزان همیشه همراه تراپی، از اینکه در این مقاله نیز تا پایان با ما همراه بودید، از شما بسیار ممنون و سپاسگزاریم. در صورتی که پس از مطالعه‌ی مقالات به سوال یا مشکلی برخورد کردید، از طریق تماس تلفنی با ما در میان بگذارید.

تاریخ انتشار 07 خرداد 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر