اگر بخواهید از فروشگاه‌های آنلاین خارجی که به ایران کالا ارسال می‌کنند، یا سایر فروشگاه‌های آنلاین نظیر علی بابا، ebay، والمارت و ... خرید کنید و پرداخت را به صورت آنلاین انجام دهید، قطعا به امنیت سیستم پرداخت الکترونیکی توجه خواهید کرد. چرا که این مسئله‌ی بسیار مهمی است که حساب بانکی شما مورد حمله‌ی هکرها و کلاهبرداران اینترنتی قرار نگیرد. بسیاری از کاربران برای پرداخت‌های آنلاین خود از موبایل بانک‌ها استفاده می‌کنند. آن‌ها اپلیکیشن‌های پرداخت را دانلود کرده و بر روی تلفن همراه خود نصب می‌کنند تا از طریق آن به صورت الکترونیکی پرداخت کنند. آیا می‌دانید چگونه می‌توان موبایل بانک را امن نگه داشت؟ با تراپی همرا شوید تا نکات مفیدی را در مورد حفظ امنیت موبایل بانک برای شما بیان کنیم.

حفظ امنیت موبایل بانک

راه‌ها و روش‌های حفظ امنیت موبایل بانک

کاربران تلفن‌های همراه هوشمند که از اپلیکیشن‌هایی به نام موبایل بانک برای پرداخت‌های آنلاین خود استفاده می‌کنند، باید این نکات امنیتی که در ادامه خواهیم گفت را حتما مد نظر داشته باشند تا حساب بانکی آن‌ها محفوظ مانده و اطلاعات پرداخت آن‌ها  توسط سودجویان و هکرها مورد حمله قرار نگیرد.

از تلفن همراه خود محافظت کنید

بسیاری از کاربران کامپیوترهای شخصی و لپ تاپ، برای ارتقا سطح امنیتی و حفظ اطلاعات خود بر روی سیستم شان آنتی ویروس یا فایروال نصب می‌کنند. برای تلفن‌های همراه هوشمند نیز بایستی چنین تدبیری اندیشید. بر اساس گزارشی که از کاربران تلفن‌های همراه به عمل آمده است، حدود 34 درصد از کاربران جوانب امنیتی را برای محافظت از تلفن‌های همراه خود در نظر نمی‌گیرند.

درست است که تعداد آنتی ویروس‌های موجود برای استفاده بر روی تلفن‌های همراه زیاد نیست، اما برای حفظ امنیت موبایل بانک خود، حتی الامکان سعی کنید تلفن همراه خود را بعد از استفاده از آن قفل کنید یا از اپلیکیشن موبایل بانک بعد از استفاده از آن  و کامل شدن تراکنش پرداخت، لاگ اوت (log out) کنید. به این ترتیب هیچ کس دیگری نمی‌تواند به اطلاعات حساب کاربری شما دسترسی پیدا کند.

بسیاری از کاربران تلفن‌های همراه نمی‌دانند که چه تنظیماتی را باید برای افزایش امنیت و حفظ اطلاعات حساس خود باید انجام دهند. به این دلیل درصد زیادی از آن‌ها هیچ اقدامی در این زمینه انجام نمی‌دهند. بنابریان توصیه می‌شود که حتما اطلاعات لازم را در این زمینه کسب کنید و راه‌ها و روش‌های حفظ حریم خصوصی در تلفن همراه و  امنیت موبایل بانک را بیاموزید. برخی از این موارد عبارتند از :

حفظ امنیت موبایل بانک
  • از پین کد 4 رقمی برای قفل کردن صفحه نمایش تلفن همراه استفاده کنید. به این ترتیب اگر تلفن همراه شما به سرقت برود، استفاده از آن سخت‌تر می‌شود. همچنین اپلیکیشن‌هایی نیز وجود دارد که در صورت گم شدن یا به سرقت رفتن تلفن همراه می توان از راه دور آن را قفل کرد یا اطلاعات را از روی آن پاک کرد.
  • از داده‌های خود پشتیبان گیری کنید.
  • از نرم افزارهای مبتنی بر مکان استفاده کنید تا بتوانید در مواقع نیاز تلفن همراه گمشده خود را پیدا کنید.
  • آنتی ویروس نصب کنید.
  • نرم افزارهایی را نصب کنید که محتواها را از روی یک تلفن همراه گمشده پاک کند.

توجه داشته باشید که با وجودی که بسیاری از اپلیکیشن‌ها امن هستند، برخی از آن‌ها در مواقعی دچار آسیب‌های امنیتی شده‌اند. با به روز رسانی این اپلیکیشن‌ها و ارتقا آن‌ها به ورژن جدید می‌توانید از امنیت آن‌ها اطمینان حاصل کنید. همچنین توجه داشته باشید که هنگام دانلود کردن این برنامه‌های کاربردی آن‌هایی را انتخاب کنید که توسط یک ناشر معتبر ارائه شده باشد.

یک پسورد قوی ایجاد کنید

هنگامی که به حساب کاربری خود وارد می‌شوید ، در صورت امکان از رمز عبور قوی استفاده کنید که شامل اعداد ، حروف و کاراکترهای ویژه باشد. رمزهای عبور پیچیده‌تر دسترسی شخص دیگر، به حساب‌های شما را دشوارتر می‌کند.

بیشتر بخوانید : امنیت پرداخت ارزی و بین المللی

این‌ها راه و روش‌هایی بودند که برای حفظ امنیت موبایل بانک خود می‌توانید از آن‌ها بهره‌مند شوید تا پرداخت‌های شما بسیار امن‌تر و مطمئن‌تر انجام شود. پس خوب است آن‌ها را با دقت مطالعه کنید و به کار ببندید تا در پرداخت‌های آنلاین خود دچار مشکل نشوید.

از توجه و همراهی شما عزیزان تا پایان این مقاله از شما بسیار ممنون و سپاسگزاریم. لطفا با ما در تماس باشید و سوالات و مشکلات خود را با ما در میان بگذارید. منتظر شنیدن صدای گرمتان هستیم.

تاریخ انتشار 18 شهریور 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر