در قسمت اول این مقاله شما عزیزان را با اصطلاحی به نام user onboarding آشنا کردیم و گفتیم به طور کلی این اصطلاح به معنای به کارگیری یک استراتژی برای جلب اعتماد مشتری برای انتخاب برند شما از میان سایر رقبا می باشد. اما برای اینکه بتوانید user onboarding را بهبود بخشید باید نکاتی را رعایت کنید که در این مقاله به ذکر آن ها پرداخته ایم. لطفا با تراپی همراه شوید تا از چگونگی بهبود user onboarding آگاه شوید.

برای بهبود user onboarding چکار کنیم؟

به طور کلی فرایند بهبود user onboarding در چند فاز مختلف انجام می شود و در هر فاز شما باید نکاتی را رعایت کنید که در این بخش از مقاله توضیحات لازم را آورده ایم.

بهبود User onboarding

نکته اول : این نکته مربوط می شود به قبل از ثبت نام کاربران

شما قبل از اینکه از کاربر بخواهید برای خرید محصول ثبت نام کند باید ابتدا اطلاعاتی در اختیار او قرار دهید تا احساس ناامیدی ها و وعدم اطمینان را در او کاهش دهید . سپس او را دعوت به ثبت نام کنید؛ از این طریق شما می توانید نرخ تبدیل را افزایش دهید. یکی از شرکت هایی که در این فاز به خوبی عمل کرده است شرت slack می باشد. این شرکت در فاز پیش از ثبت نام برنامه ای را در اختیار کاربران قرار می دهد که آن ها باید دانلود کنند و پس از نصب و ورود به برنامه اطلاعات اولیه را در مورد محصولات در اختیار کاربران قرار می دهد؛ به این صورت کاربران می توانند با دید باز، برای ثبت نام و خرید محصولات اقدام کنند.

راه ها و روش های دیگری نیز وجود دارد که در این فاز می توانید از آن ها استفاده کنید، به طور مثال استفاده از ویدئوهای آموزشی،  استفاده از پاپ آپ ها، کمک به کاربران برای ثبت نام از طریق Tooltips و ... .

نکته دوم : این نکته مربوط می شود به کاربرانی که بار اول است از محصولات شما استفاده می کنند

این مرحله مربوط به کاربرانی است که قبلاً ثبت نام کرده اند و برای اولین بار است که محصول شما را خریداری و امتحان می کنند. پر واضح است که تلاش اولیه شما که مربوط به فاز اول بود به ثمر نشسته است و کاربران به شما اعتماد کرده و ثبت نام نموده است.

حال وقت آن رسیده که این کاربران تجربه کاربری عالی خود را ارائه دهند و کاربرانی مه هنوز ثبت نام نکرده اند را برای ورود و ثبت نام متقاعد کنند. این فاز بخش مهمی از کار شما را تشکیل می دهد؛ یک مرحله حیاتی برای کمک به کاربران اینکه بتوانید آن ها را به مشتریان وفادار برای برند خود تبدیل کنید.

نکته سوم : کاربران فعال

این فاز مربوط می شود به کاربرانی که فعال هستند و همواره از محصولات شما استفاده می کنند. در این مرحلهف کاربران فعال باید هر آنچه اطلاعات جدید را که در مورد محصولات شما پس از هر باز استفاده از آن ها به دست آورد اند را در اختیار دیگران قرار دهند و به این ترتیب شک و تردیدها را در کاربران وبازدیدکنندگان از بین ببرند تا آن ها نیز اطمینان حاصل کنندکه محصول درستی را انتخاب کرده اند و به این ترتیب تعداد مشتریان وفادار شما افزایش می یابد.

بهبود User onboarding

کلام آخر

مشتریان جدید مانند نهال هایی هستند که نیاز به پرورش دارند و شما می توانید این کار را با استفاده از بهبود user onboarding انجام دهید. در طی این فرآیند ، کاربران نیاز به توجه دارند و شما باید به این درک برسید که کاربران شما واقعا چه چیز نیاز دارند.

به این ترتیب شما هم شما به موفقیت می رسید و هم مشتریان انتخاب درستی انجام می دهند و از خرید خود رضایت کامل خواهند داشت.

از این طریق کاربران محصول شما را بهتر می شناسند و به آن ها وفادار می مانند و شما می توانید نرخ ماندگاری را نیز بهبود بخشیده و درآمد خود را افزایش دهید.

علاوه بر نکاتی که در این مقاله شرح داده شده، شما باید همواره به این فکر کنید که چگونه می توان هر روز مشتریان را با ارائه ویژگی های جدید سورپرایز کرد. شما هر زمان که ویژگی جدیدی را معرفی می کنید، مشتری جدیدی به دست می آورید.

از توجه و همراهی شما عزیزان تا پایان این مقاله بسیار ممنون و سپاسگزاریم.

تاریخ انتشار 19 شهریور 1399
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر