راه اندازی یک استارت آپ، نام گذاری آن، برندینگ و ... شاید اولین چیزهایی باشد که باید انجام دهید تا یک شروع خوب داشته باشید. اما اگر می خواهید موفقیت خودتان را در طول زمان تضمین کنید، بهتر است که به فکر پیدا کردن مشتریان استارت آپ خود باشید. در این مقاله ما روش هایی را به شما آموزش می دهیم که بدون نیاز به استفاده از خدمات یک شرکت دیجیتال مارکتینگ، بتوانید به استفاده از شبکه های اجتماعی مختلف مانند لینکداین و اینستاگرام، مشتریان خود را پیدا کنید.

برای استفاده بهینه از شبکه های اجتماعی جهت پیدا کردن مشتریان استارت آپ در ابتدا شما باید به سوالات زیر پاسخ دهید :

  • چرا باید از شبکه های اجتماعی استفاده کنم؟
  • مشتریان هدف من چه کسانی هستند؟
  • چه خدمتی برای ارائه به مشتریان در نظر گرفته ام؟
  • استارت آپ من چه وجه تمایزی با سایر رقبا دارد؟
  • رنج قیمتی که برای خدماتم در نظر گرفته ام، به نسبت رقبای چگونه است؟

پاسخ دهی به این سوالات شاید در ابتدا ساده به نظر برسد، اما به ایجاد یک برنامه ریزی مدون و البته هدفمند کمک می کند. زمانی که شما بدانید می خواهید چه کاری انجام دهید، برداشتن گام های مورد نیاز، راحتتر خواهد بود.

چگونه مشتریان استارت آپ خود را در شبکه های اجتماعی پیدا کنیم

روش های جذب مشتریان استارت آپ

جذب دوستان و خانواده در شبکه های اجتماعی

مسلما برای شروع هر کاری نمی توان انتظار داشت که تمامی افراد از آنچه که شما انجام می دهید اطلاع داشته باشند. بنابراین زمانی که صفحه کاری خود را ایجاد می کنید، بهتر است که یک تعدادی فالوور داشته باشید. برای جذب این فالوورهای اولیه، می توانید از دوستان و خانواده خود کمک بگیرید، تا کاربران شبکه های اجتماعی با مشاهده تعداد لایک و کامنت هایی که برای شما گذاشتنه اند، راحتتر به شما اعتماد کنند.

استفاده از اینفلوئنسرها

زمانی که به سوالات ابتدایی مقاله پاسخ دادید، متوجه می شوید که مشتری شما چه کسی است. زمانی که این اطلاعات را داشته باشید می توانید از افراد و سلبریتی هایی که در زمینه کاری شما فعالیت می کنند، بخواهید که برند شما را به کاربرانشان معرفی کنند. در صورتی که شما فرد مناسب را انتخاب کنید، جذب مشتریان استارت آپ کار سختی نخواهد بود چرا که کاربران این گونه افراد، معمولا به چیزی که از سوی فرد محبوبشان پیشنهاد می شود، راحتتر اعتماد می کنند.

استفاده از شبکه اجتماعی لینکداین

استفاده از تمامی شبکه های اجتماعی برای کسب و کار شما نمی تواند مناسب باشد. اما اگر شما در کار خود جدی هستید و می خواهید هدفمند بودن خود را به دیگران نیز نشان دهد، ارسال پست به صورت منظم در شبکه اجتماعی لینکداین، یکی از بهترین روش ها برای جذب مشتریان استارت آپ است.

چگونه مشتریان استارت آپ خود را در شبکه های اجتماعی پیدا کنیم

برگزاری دوره های رایگان جهت معرفی برند

معمولا ایده هایی که برای شروع یک استارت آپ مطرح می شوند، جدید و خلاقانه هستند. به همین دلیل ممکن است بسیاری از افراد معمولی متوجه هدفمندی ایده مد نظر شما نشوند. پس بهترین کار این است که در دوره های رایگان، به سوالات افراد پاسخ دهید و دقیقا برای آنها مشخص کنید که استفاده از خدمات شما چگونه می تواند به بهترین شکل به نیاز آنها پاسخ دهد. فراموش نکنید که جذب مشتریان استارت آپ نباید تنها با هدف افزایش درآمد باشد. در مراحل اول بهتر است که تنها روی جلب اعتمادشان تمرکز داشته باشید.

رشد و توسعه کسب و کارتان را فراموش نکنید

شاید استارت آپ شما در ابتدا تنها در حد یک ایده باشد، اما بهتر است هر از چند گاهی آن را توسعه دهید تا مشتریان را متوجه پویا بودن خود کنید. در این حالت است که می توانید به آنها نشان دهید که هدف شما بهترین بودن بین دیگر رقبا است.

جذب مشتریان استارت آپ اگر از ابتدا با هدف پاسخ دهی به نیاز مشتری انجام شود، بسیار موثرتر خواهد بود تا اینکه تنها با هدف افزایش فروش توسط تبلیغات انجام شود.

تاریخ انتشار 12 دی 1397
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر