همانطور که می‌دانید برای اقامت دائم در ایالات متحده باید گرین کارت داشته باشید. کارت سبز یا همان گرین کارت آمریکا را به روش‌های مختلف می‌توانید بگیرید. به این معنا که با توجه به هدف مهاجرتی و اخذ اقامت دائم، گرین کارت مربوطه برای شما صادر خواهد شد. انواع گرین کارت آمریکا عبارتند از :  گرین کارت لاتاری، گرین کارت سرمایه گذاری EB-5، گرین کارت EB-4 در این مقاله ما در تراپی به معرفی گرین کارت EB-3 امریکا پرداخته‌ایم. لطفا با ما همراه شوید.

آشنایی با گرین کارت EB-3 امریکا

گرین کارت EB-3 امریکا از نوع اقامت‌های دائم مبتنی بر استخدام (employment-based) است و برای نیروهای کار حرفه‌ای جهت کار در آمریکا صادر می‌شود. این نیروهای کار شامل افراد حرفه‌ای در زمینه‌ی خاص، افراد دارای مدرک لیسانس و ... می‌باشد. افراد حرفه‌ای به آن دسته از نیروهای کار اتلاق می‌شود که در حرفه‌ای فعالیت می‌کنند که حداقل دو سال در آن آموزش دیده‌اند.

گرین کارت EB-3 امریکا

مدارک لازم جهت دریافت گرین کارت EB-3 امریکا برای نیروهای کار ماهر

  • گواهینامه‌ی کار PERM
  • تأیید پیشنهاد شغلی دائم EB-3 از کارفرمایی در ایالات متحده
  • ارائه‌ی فرم درخواست برای مهاجر کاری (فرم I-140)
  • مدارک مربوط به تکمیل دوره‌ی آموزشی

افرادی که دارای تحصیلات دانشگاهی هستند ، باید مدارک دانشگاهی خود را ارائه دهند.

فرایند دریافت گرین کارت EB-3 امریکا

زمانی که تمام مدارک لازم را تهیه کردید، باید یک کارفرما برای خود پیدا کنید که مایل باشد از شما برای کار در ایالات متحده حمایت کند. این کارفرما باید روند گسترده ای را برای استخدام فرد طی کنند و منطقه‌ی جغرافیایی و محل کار او را به همراه میزان درآمد و دستمزد برای فرد متقاضی مشخص کند تا پس از آن بتواند گواهینامه‌ی PERM را از وزارت کار دریافت کند.

در مرحله بعد ، کارفرمای شما باید درخواست I-140 را با USCIS ثبت کند. پس از دریافت درخواست توسط سفارت، تاریخ اولویت شما مشخص می‌شود. سپس  شما باید منتظر بمانید تا بیانیه ویزای ماهانه توسط وزارت امور خارجه منتشر شود و آن را بررسی کنید و ببینید تاریج مربوط به شما چه زمانی است.

در تاریخی که برای شما مشخص شده است می‌توانید درخواست I-485 را برای تنظیم وضعیت خود ارائه دهید. پس از آن وضعیت شما به طور اتوماتیک به وضعیت اقامت دائمی قانونی تبدیل می‌شود.

نکاتی در مورد مصاحبه‌ی گرین کارت EB-3 امریکا

اگر شما در حال حاضر در خارج از ایالات متحده آمریکا به سر می‌برید، برای مصاحبه باید به اداره‌ی کنسولگری یا سفارت آمریکا در کشور خود مراجعه کنید. به علاوه باید برنامه‌ی ویزای مهاجرت آنلاین DS-260 را نیز تکمیل کنید. در روز مصاحبه باید مدارک زیر را همراه خود داشته باشید :

مدارک لازم در روز مصاحبه

  • گذرنامه (پاسپورت)
  • شماره‌ی شناسایی
  • دو قطعه عکس مناسب برای پاسپورت
  • اطلاعیه‌ی تائید l-797 از سوی USCIS
  • نامه‌ی اطلاع رسانی مربوط به روز مصاحبه
  • هر گونه اسناد دیگر که مربوط به دریافت گرین کارت می‌باشد

این‌ها مدارکی هستند که در تاریخ مشخص شده برای مصاحبه باید همراه خود داشته باشید.

گرین کارت EB-3 امریکا

دریافت گرین کارت EB-3 امریکا چقدر طول می‌کشد؟

اکنون می‌توان تخمین زد که زمان پردازش گرین کارت EB-3 امریکا چه مدت طول خواهد کشید. چندین فاکتور وجود دارد که می‌تواند در این مدت زمان تاثیر بگذارد. این موارد عبارتند از :

  • گواهینامه‌ی PERM. روند صدور گواهینامه کار PERM حدود 8 ماه طول می‌کشد. اگر کارفرمای شما ممیزی شود و یا در شرایط استخدام تحت نظارت باشد ، این زمان به طور بالقوه می‌تواند به دو سال افزایش یابد.
  • فرم I-140. پردازش این فرم، بسته به حوادث مرکز خدمات در حال پردازش درخواست شما ، به طور متوسط ​​6 ماه طول می‌کشد. (اگر شش ماه برای پردازش I-140 طول کشید ، می‌توانید هزینه اضافی به عنوان حق بیمه بپردازید تا عملیات را در این مرحله تسریع نمائید.)
  • انتظار برای تعیین تاریخ اولویت شما بسته به کشور مبداء شما می‌تواند از دو ماه تا بیش از یک دهه طول بکشد.
  • I-485 ممکن است به طور متوسط ​​6 ماه طول بکشد. این مرحله با پردازش حق بیمه قابل تسریع نیست.

بنابراین کل زمان پردازش EB-3 در بهترین سناریو ممکن است بین 14 ماه و در بدترین حالت تا 15 سال باشد.

در این مقاله شما را با یکی دیگر از انواع کارت سبز به نام گرین کارت EB-3 آمریکا آشنا کردیم. در صورت وجود هر گونه مشکل یا سوال می‌توانید با ما تماس بگیرید و سوالات و مشکلات خود را با ما در میان بگذارید.

تاریخ انتشار 18 دی 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
نظرات کاربران
  • تصویر آواتار
    فرشید ۰۵ دی ۱۴۰۲ به این نظر پاسخ دهید
    درود دوستان .
    من ساکن ایران هستم و میخوام بدونم که از زمانی که جواب i_140 میاد تا روز سفارت میانگین چقدر طول میکشه ؟؟؟
    لطفا راهنماییم کنید.
    با تشکر.

فرم ارسال نظرات کاربر