برای اقامت دائم در ایالات متحده نیاز است که کارت سبز یا گرین کارت داشته باشید. در مقالات قبلی شما را با انواع گرین کارت آمریکا از جمله EB-5، EB-4 ، EB-3 و ... آشنا کردیم. در این مقاله نیز ما را در تیم تراپی همراهی کنید تا با نوع دیگری از کارت سبز به نام گرین کارت EB-2 آمریکا آشنا شوید.

درباره‌ی گرین کارت EB-2 آمریکا

اگر شما به دنبال استخدام نیروی کار خارجی برای کسب و کار خود در ایالات متحده باشید، باید این را بدانید که هر ساله ایالات متحده آمریکا برای تعداد مشخصی از نیروهای کار خارجی گرین کارت صادر می‌کند. این افراد کسانی هستند که شرکت‌ها و کسب و کارهایی در ایالات متحد از آن‌ها دعوت به کار کرده‌اند. برای این دسته از افراد گرین کارت EB-2 آمریکا صادر می‌شود. فرم‌های درخواست برای این نوع ویزا بر اساس مهارت‌های فرد، پیش زمینه و دانش او دسته بندی می‌شود.

گرین کارت EB-2 آمریکا

شرایط و ملزومات دریافت گرین کارت EB-2 آمریکا

  • سوابق علمی رسمی مربوط به رشته و مهارت فرد داوطلب
  • مدارک مربوط به 10 سال سابقه‌ی کار در این رشته
  • در دست داشتن مدرک معتبر
  • دارا بودن حقوق و دستمزدی که نشان دهنده‌ی صلاحیت فرد در زمینه‌ی کاری وی باشد
  • عضو انجمن حرفه‌ای مرتبط با رشته‌اش باشد.
  • تائید دولت از دستاوردها و صلاحیت‌های وی در مهارت‌هایی که دارد.

فرایند دریافت گرین کارت EB-2 آمریکا

برای اینکه متقاضی بتواند با موفقیت گرین کارت EB-2 آمریکا را دریافت کند، باید هر دو، یعنی کارفرما و متقاضی، مراحل آن را به درستی انجام دهند.

مرحله‌ی اول مربوط می‌شود به کارفرمایی که تمایل دارد نیروهای خارجی را به کار گیرد که توسط سازمان کار ایالات متحده ثبت شود و به طور دائم در آنجا مشغول به کار شود و از سیستم بررسی مدیریت الکترونیکی (PERM) استفاده کنند.

این مستلزم آن است که کارفرما تائید کند که یک شرایط کاری برای نیروی کار در ایالات متحده وجود دارد که یک نیروی کار خارجی به آن نیاز دارد و حقوق آن در یک نرخ صنعتی ممتاز مشخص شده است.

کارفرمای شما باید فرایند استخدام گسترده را طی کند تا مطمئن شود که هیچ نیروی کار آمریکایی وجود ندارد که نیاز داشته باشد در آن شغل مشغول به کار شود.

در صورتی که همه‌ی مراحل بدون مشکل طی شد، وزارت کار ایالات متحده فرم PERM را صادر می‌کند. حال می‌توانید به مرحله‌ی بعدی بروید.

پس از دریافت فرم PERM ، کارفرمایی که مایل به حمایت از یک نیروی کار خارجی برای دریافت کارت سبز EB-2 است ، باید فرم I-140 را تکمیل و فرم مراجعه حضوری EB-2 را تهیه کند. پس از دریافت دادخواست ، متقاضی باید منتظر بماند تا تاریخی برای مراجعه حضوری گرین کارت EB-2 برایش مشخص شود، این تاریخ اولویت بستگی به زمان دریافت درخواست دارد.

گرین کارت EB-2 آمریکا

دریافت گرین کارت EB-2 آمریکا چه مدت طول می‌کشد؟

کل زمان پردازش برای صدور گرین کارت EB-2 آمریکا ، بسته به کشور مبدا و مرکز خدماتی که I-140 شما را پردازش می‌کند بسیار متفاوت است. با این حال ، به طور متوسط ​​، رسیدگی به درخواست شما حدود شش ماه طول می‌کشد.

اگر داوطلب نیاز به دریافت گواهینامه کار PERM داشته باشد ، بسته به اینکه آیا کارفرمای شما بعد از طی مراحل استخدام تحت حسابرسی قرار می‌گیرد یا نه، می تواند از 8 ماه تا دو سال به طول بیانجامد.

اگر فکر می‌کنید، شش ماه برای انتظار I-140 ، زمان زیادی است، می‌توانید گزینه‌ی خدمات پردازش با حق بیمه را انتخاب کنید. این ویژگی اختیاری توسط USCIS ارائه می‌شود و مدت زمان پردازش درخواست شما را از حدود شش ماه به 15 روز با هزینه 1440 دلار کاهش می‌یابد.

پس از تأیید درخواست ، باید صبر کنید تا تاریخ اولویت شما مشخص شود. برای اکثر کشورها ، به محض تائید این درخواست ، تاریخ مشخص خواهد شد. با این حال ، برای هند و چین ، تاریخ ممکن است برای چندین سال آینده مشخص شود. تنها راه برای تسریع این فرآیند ، ارسال درخواست کارت سبز خود از EB-2 به EB-1 است که کار آسانی هم نیست.

بعد از اینکه تاریخ اولویت شما مشخص شد ، می‌توانید I-485 خود را ارسال کنید ، که پردازش آن حدود شش ماه طول می‌کشد. باز هم ، مانند I-140 ، این بستگی به مرکز خدمات شما دارد.

در این مقاله با یکی دیگر از انواع گرین کارت آمریکا آشنا شدید، امید است مطالب ذکر شده مورد توجه و رضایت شما قرار گرفته باشد.

تاریخ انتشار 27 دی 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر