علاقه‌مندان به سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال روز به روز در حال افزایش هستند و در میان آنها تعداد اندکی هستند که درباره‌ی مفاهیم بنیادی ارزهای دیجیتال اطلاعات کافی دارند، مابقی فقط بر اساس آنچه شنیده‌اند، علاقه‌مند شده‌اند که در این حوزه سرمایه گذاری کنند. برای بسیاری ازآن‌ها این سوال وجود دارد که آیا سودآوری استخراج ارز دیجیتال به قدری است که ارزش برای استخراج آن سرمایه گذاری کنیم؟ در پاسخ به این سوال در قسمت اول این مقاله گفتیم که فاکتورهایی هستند که برای بررسی میزان سود آوری استخراج ارز دیجیتال باید آن‌ها را در نظر گرفت. در این مقاله به بررسی این فاکتورها خواهیم پرداخت لطفا همچنان با تراپی همراه باشید.

برای خرید ارز دیجیتال از تراپی، کلیک کنید!

بررسی فاکتورهای مهم و دخیل در سود آوری استخراج ارز دیجیتال

پیش تر گفتیم که در سنجش میزان سود آوری استخراج ارز دیجیتال باید این موارد را در نظر گرفت :

سود آوری استخراج ارز دیجیتال
  • سختی بازار

  • نرخ هش

  • هزینه‌های معامله

  • هزینه‌های انرژی

در ادامه به بیان توضیحات بیشتری در خصوص  هر کدام خواهیم پرداخت.

تاثیر سختی بازار در میزان سود آوری استخراج ارز دیجیتال

میزان سختی از بسیاری جهات به ارزش بازار بیت کوین وابسته است و با آن تغییر می‌کند. بیت کوین با سرعت ثابت ، تقریباً 1 بیت کوین در هر 10 دقیقه استخراج می‌شود. برای حفظ این نرخ ، برنامه باید خود را تنظیم کند. این بدان معناست که وقتی ماینرهای بیشتری وجود داشته باشد ، نه تنها رقابت برای حل مسئله‌ی هش افزایش می‌یابد بلکه سیستم برای پاسخگویی به این افزایش تعداد ماینر، برای حفظ روند 10 دقیقه‌ای خود، مجددا تنظیم می‌شود.

نرخ هش

نرخ هش، عبارتست از : سرعت محاسبه تراکنش بیت کوین. برای یک ماینر بهتر است که نرخ هش بالاتر باشد ، زیرا نرخ بالاتر شانس حل مسئله را برای دستیابی به هدف افزایش خواهد داد. با این حال ، این مسئله با تعداد ماینرهایی که برای حل مسئله‌ی هدف تلاش می‌کنند، ارتباط مستقیم دارد. بنابراین اگر میزان سختی زیاد باشد، یک ماینر نیاز به پردازش و انجام محاسبات بیشتری دارد.

نقش پاداش ماینرها : سکه های جدید و هزینه‌ی تراکنش‌ها

هر بار که معامله‌ای در شبکه بیت کوین یا هر شبکه بلاک چین دیگر انجام شود ، برای آن تراکنش هزینه‌ای در نظر گرفته می‌شود. برای درک بهتر می‌توانید هزینه‌ی تراکنش را در اینجا، مانند همان هزینه تراکنش‌های بانکی یا کارت اعتباری، در نظر بگیرید. تفاوتی که بین هزینه این تراکنش‌ها با هزینه‌ی تراکنش‌های بانکی وجود دارد این است که این هزینه مستقیما به ماینر پرداخت می‌شود و همچنین نرخ ثابتی برای آن وجود ندارد. در ادامه به بیان نکاتی در مورد هزینه‌ی تراکنش‌ها خواهیم پرداخت.

هزینه‌ی تراکنش‌ها و تاثیر آن در سود آوری استخراج ارز دیجیتال

هزینه های معاملات، بیشتر مربوط به "تئوری عرضه و تقاضا" است. عرضه و تقاضا هنگامی که بسیاری از ماینرها برای حل مسئله و استخراج ارز دیجیتال شرکت می‌کنند ، این می‌تواند برای کاربر مناسب باشد ، زیرا با وجود رقابت بیشتر ، هزینه‌ها پایین تر می‌آید. حالت عکس آن نیز وجود دارد. وقتی تعداد ماینرها کمتر باشد، هزینه‌های معامله می‌تواند به سرعت افزایش یابد.

به طور مشابه، در صورت افزایش فعالیت در شبکه بیت کوین، ماینرها می‌توانند از این نیاز استفاده کرده و از این فرصت برای اعمال هزینه‌های بالاتر و بهره برداری بیشتر استفاده کنند. بیت کوین و ارزهای رمزنگاری شده‌ی مشابه، مفاهیم نهایی بازار آزاد هستند؛ به این ترتیب که بازار، خود را تنظیم می‌کند و فقط مصرف کنندگان و منابع، قیمت یک معامله را تعیین می‌کنند.

سود آوری استخراج ارز دیجیتال

پاداش و ارتباط آن با سود آوری استخراج ارز دیجیتال 

البته بیشترین درآمد از ارزهای دیجیتال به خاطر وجود هزینه‌ی تراکنش‌ها نیست، بلکه سکه‌ی جدید که ماین می‌شود، از طریق پاداشی که در قبال آن دریافت می‌شود، بیشتر باعث سود آوری می‌شود. پاداش‌ها به این شکل در نظر گرفته می‌شود :

  • در سال 2019 هنگامی که بیت کوین برای اولین بار استخراج شد، استخراج از یک بلوک 50 BTC  پاداش داشت.
  • در سال 2012 ، این میزان به 25 BTC نصف شد.
  • در سال 2016 ، این به سطح فعلی 12.5 BTC نصف شد.
  • در سال 2020 (تقریباً) پاداش دوباره به 6.25 BTC نصف می‌شود.

در ادامه به بیان هزینه‌هایی که برای استخراج ارز دیجیتال باید بپردازید اشاره خواهیم کرد.

برای خرید ارز دیجیتال روی باکس زیر کلیک کنید!

خرید ارز دیجیتال بیت کوین از تراپی

 

هزینه‌های استخراج ارز دیجیتال

برای استخراج ارز دیجیتال شما نیاز به یک دستگاه ماینر دارید که بر اساس سرعت و نرخ هشی که دارد قیمت آن بالاتر می‌رود. همچنین برقی که برای استفاده از دستگاه و ماین کردن برای انجام محاسبات و حل مسئله مصرف می‌شود، هزینه بردار است. بنابراین نتیجه چیست؟ آیا ماین کردن ارز دیجیتال ارزش دارد؟

بهترین پاسخی که می‌توان به این سوال داد این است که هنوز خیلی زود است که بتوانیم در مورد میزان سودآوری استخراج ارز دیجیتال نظر قطعی بدهیم. اما آنچه مسلم است این است که این رمزارزها و روندی که در پیش گرفته‌اند بسیار قدرتمند است و نیاز به ارزهای دیجیتال در بازار حس می‌شود. اما صادقانه باید بگوئیم که استخراج ارز دیجیتال برای شما بسیار هزینه بردار است و گذشت زمان تنها می‌تواند به سوال مطرح شده پاسخ درستی بدهد.

از توجه و همراهی شما بسیار سپاسگزاریم.

تاریخ انتشار 28 امرداد 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر