هر کارت اعتباری دارای اطلاعات خاصی در ارتباط با کارمزدها و هزینه ها می‌باشد. به این علت که همه‌ی صادر کنندگان کارت‌های اعتباری طبق قانون موظفنذ که اطلاعات مربوط به قیمت را به درستی اعلام کنند، مشتریان می‌توانند با مقایسه‌ی آن‌ها به انتخاب درستی از میان انواع کارت اعتباری بپردازند. مسئله‌ی رونمایی از کارت اعتباری تا حدی شرکت‌های صادر کننده‌ی کارت‌های اعتباری را وادار کرده است که قیمت‌ها را رقابتی اعلام کنند. اما سوالی که وجود دارد این است که در رونمایی از کارت اعتباری چه مشخصاتی از کارت برای بازدیدکنندگان ارائه می‌شود؟ با تراپی همراه شوید، ما در این مقاله به ذکر این موارد پرداخته‌ایم.

بیشتر بدانید : اصطلاحات کارت های اعتباری را بشناسید

مواردی که در رونمایی از کارت اعتباری به آن‌ها پرداخته می‌شود

زمانی که از یک کارت اعتباری جدید رونمایی می‌شود، یکسری اطلاعات در مورد آن به مشتریان گفته می‌شود که این اطلاعات بیشتر مربوط به هزینه‌ها و قیمت گذاری‌ها توسط شرکت‌های صادر کننده‌ی کارت‌های اعتباری می‌باشد. در ادامه‌ی این بخش به ذکر این موارد پرداخته‌ایم.

رونمایی از کارت اعتباری

ARP (نرخ درصد سالانه)

کارت‌های اعتباری معمولا دارای چندین نرخ درصد سالانه یا چندین ARP هستند که در رونمایی از کارت اعتباری در مورد آن‌ها اطلاعاتی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد که عبارتند از :

  • ARP خرید با ARP معمولی : برای این مورد ممکن است چندین نمونه ARP لیست شود و شما بر اساس تاریخچه‌ی کارت اعتباری خود و میزان درآمد و میزان بدهی‌تان واجد شرایط استفاده از یکی از این ARP‌ها خواهید شد.
  • ARP‌های تبلیغاتی : این نوع ARP ها باید به همراه محدودیت زمانی نرخ تبلیغات لیست شوند.
  • ARP های انتقال مانده یا موجودی حساب  و ARP پیش پرداخت نقدی از دیگر ARP های مشخص شده می‌باشد.

ARP خطا

این نوع ARP که به عنوان ARP پیش فرض نیز شناخته می‌شود، زمانی مطرح می‌شود که شما روی شرایط پیش فرض کارت اعتباری خود دچار خطا می‌شوید. در رونمایی از کارت اعتباری بایستی این نوع ARP نیز مشخص و ذکر شود.

مدت زمان باز پرداخت (Grace Period)

مدت زمان بازپرداخت، اشاره به مدت زمان تعیین شده دارد برای بازپرداخت حساب خود، قبل از آن که به آن بهره یا هزینه‌ای تعلق گیرد. این مدت زمان نیز بایستی در زمان رونمایی از کارت اعتباری بیان شود.

توجه داشته باشید که مدت زمان بازپرداخت تنها برای خریدها با کارت اعتباری در نظر گرفته می‌شود و نه برای انتقال موجودی حساب یا پیش پرداخت نقدی.

حداقل  هزینه ی مالی

شرکت‌های صادر کننده‌ی کارت‌های اعتباری معمولا یک حداقل هزینه‌ای را برای این نوع کارت‌ها مشخص می‌کنند که زمانی که سودی را به حساب کاربری خود اضافه می‌کنید باید آن را بپردازید.

روش محاسبه‌ی هزینه‌ی مالی

در رونمایی از کارت اعتباری باید نحوه‌ی محاسبه‌ی هزینه‌ی مالی برای کاربر مشخص شود. شرکت‌های صادر کننده‌ی کارت‌های اعتباری، روش‌هایی را برای محاسبه‌ی هزینه‌ی مالی در نظر دارند که با استفاده از نرخ بهره و مانده حساب مشتری، مورد محاسبه قرار می‌گیرد.

رونمایی از کارت اعتباری

هزینه‌ی کارمزدها

هنگامی که از یک کارت اعتباری رونمایی می‌شود، باید لیستی از هزینه‌ها و کارمزدها برای آن مشخص شده باشد. این هزینه‌ها بسته به نوع کارت اعتباری متفاوت می‌باشد. این مبالغ مشخص شده مربوط می‌شود به هزینه‌های نقل و انتقال موجودی، هزینه پیش پرداخت نقدی، هزینه‌ی انجام تراکنش‌های خارجی، هزینه‌ی دیرکرد و ...

برخی از این هزینه‌ها مانند هزینه‌های سالانه ثابت هستند اما برخی دیگر به صورت درصدی حساب می‌شود و بر اساس درصدی از مبالغ تراکنش‌ها یا مبالغ جا به جا شده مورد محاسبه قرار می‌گیرد.

سخن آخر

هنگام رونمایی از کارت اعتباری باید اطلاعاتی در مورد هزینه‌های در نظر گرفته شده برای آن کارت اعتباری در اختیار بازدیدکنندگان که قصد دارند از میان انواع کارت‌های اعتباری بهترین را انتخاب کنند، قرار گیرد. مشتریان با مقایسه‌ی این موارد می‌توانند بنا بر نیاز خود کارت اعتباری مناسبی را انتخاب کنند به طوری که امکان پرداخت هزینه‌های مشخص شده برای آن کارت برایش وجود داشته باشد.

دوستان گرامی در این مقاله سعی کردیم اطلاعات دیگری در مورد کارت های اعتباری در اختیار شما قرار دهیم. امید است مطالب گفته شده توانسته باشد رضایت خاطر شما عزیزان را جلب کرده باشد.

از توجه و همراهی همیشگی تان ممنون و سپاسگزاریم. لطفا با ما در تماس باشید و سوالات و مشکلات خود را با ما در میان بگذارید. همکاران ما در تیم تراپی همواره آماده‌ی پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.

تاریخ انتشار 04 دی 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر