هزینه ی اسکان، یکی از بزرگ‌ترین هزینه‌های ثابت مسافران است و کاهش این هزینه می‌تواند به پس انداز بزرگی در طول سفر برای آن ها منجر شود! خوشبختانه، روشهای زیادی برای یافتن محل اقامت ارزان قیمت در هنگام مسافرت وجود دارد که یکی از آن‌ها کوچ سرفینگ یا همان کاناپه گردی یا اقامت رایگان در خانه میزبان‌های محلی است. این روش علاوه بر کمک به پس انداز هزینه‌ها در طول سفر به ارتباط و با مردم بومی و محلی و آشنایی با فرهنگ آنها از نزدیک نیز منجر می‌شود. در ادامه با تراپی همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد این نوع سفر فرا گیرید.

کوچ سرفینگ چیست؟

کوچ سرفینگ یک اصلاح ابداع شده است که  به عمل اجازه داشتن یک دوست یا غریبه برای ماندن در خانه شما به صورت رایگان اشاره دارد. آنها می‌توانند از هر مکانی که شما در اختیارشان بگذارید، استفاده کنند. از این طریق، میزبان می‌تواند از ملاقات با افراد جدید / خارجی لذت ببرد و مسافر می‌تواند از اقامت رایگان و آشنا شدن با فرهنگ و اعتقادات مردم از نزدیک لذت ببرد.

کوچ سرفینگ

برای استفاده از این روش دنبال پروفایل میزبانی باشید که در منطقه‌ی مورد نظری که می‌خواهید بدر آنجا اقامت کنید، زندگی می‌کند . چند درخواست ارسال کنید و منتظر پاسخ بمانید. در صورتی که کسی درخواست شما را بپذیرد، بهتر است برای آشنایی بیشتر با آنها هماهنگ کنید که برای چه مدت اقامت خواهید کرد.

با مزایا و معایب کوچ سرفینگ آشنا شوید

از جمله مزایای کوچ سرفینگ عبارتند از:

  • مهمترین مزیت این نوع از اقامت، رایگان بودن آن است.
  • آشنایی با فرهنگ، عقاید و اعتقادات و غذاهای مردم محلی از تزدیک

معایب کوچ سرفینگ عبارتند از :

  • برای یافتن یک میزبان مناسب باید جست و جو کنید و با افراد مختلف در تماس باشید
  • میزبان‌های کمی برای 2 نفر فضا دارند
  • در زمان‌هایی که میزبان شما سر کار برود باید خانه را ترک کنید و پس از بازگشت آن دوباره به خانه برگردید
  • بعد از بازدید از شهر به راحتی نمی‌توانید به اتاق خواب بروید و بخوابید، چون بیشتر میزبان‌ها مبلی را که در اتاق پذیرایی است را برای شما در نظر گرفته‌اند.

آیا کوچ سرفینگ امن است؟

برای کوچ سرفینگ سعی کنید قبل از سفر با میزبان خود بیشتر آشنا شوید و آن را به درستی انتخاب کنید. در صورتیکه زن هستید سعی کنید با میزبان زن تماس بگیرید. یکی از روش های انتخاب درست میزبان استفاده از references  در قسمت پروفایل میزبان است، در این قسمت، افرادی که قبلا میزبان یا مهمان بودند، می‌توانند توصیه نامه‌ای را بنویسند، هر چه میزان توصیه نامه‌های خوب و مثبت بیشتر باشد، آن فرد قابل اعتمادتر است.

کوچ سرفینگ

ایجاد اکانت کوچ سرفینگ

برای ساخت اکانت کوچ سرفینگ و استفاده از مزایای آن، ابتدا به سایت www.couchsurfing.com بروید.  در این صفحه 2 گزینه‌ی ثبت نام با استفاده از فیسبوک و ایمیل وجود دارد، با توجه به علاقه و سلیقه‌ی خود (در صورت داشتن اکانت فیسبوک) یکی از آنها را انتخاب نمایید و مراحل ثبت نام خود را دنبال کنید تا تکمیل شود.

در صورت تکمیل پروفایل خود، تجربه بهتری در کوچ سرفینگ خواهید داشت. برای افزودن اطلاعات یا ویرایش آنها در پروفایل خود کافی است روی Edit Profile button کلیک کنید. شما همچنین برای به روز کردن اطلاعات و تنظیمات خود می‌توانید به صفحه‌ی Account & Settings روی داشبورد پروفایل خود بروید.

در Navigation bar  نیز نوار جستجو را مشاهده خواهید کرد که در این قسمت می‌توانید میزبان‌ها، مسافران و بحث‌های محلی و ... را انتخاب کنید.

برای استفاده از کوچ سرفینگ باید به یاد داشته باشید که خانه‌ی میزبان شما، هتل نیست و شما نباید به هیچ وجه به آنها دستور بدهید. همواره مکان خواب و استراحت گاه خود را تمیز و مرتب کنید تا میزبان ناراحت و کلافه نشود. به جای پرداخت هزینه‌ی غذا و پخت و پز به میزبان خود،‌می‌توانید به آنها در کارهای خانه و تمیز کردن آن کمک کنید یا اینکه به آن‌ها چیزهایی را که در فرهنگ خودتان است یا غذاهایی که در کشور ما استفاده می‌شود را آموزش دهید. یکی از نکات مهم دیگر در این نوع اقامت ساعت خواب و بیداری میزبان است، حتما از او در مورد این موضوع سوال کنید و کل روز را در خانه به استراحت و خواب نپردازید.

در آخر توجه کنید که بعد از اتمام زمان اقامت خود برای تشکر از میزبان حتما هدیه‌ی کوچکی او به عنوان تشکر و یادگاری بدهید.

تاریخ انتشار 18 امرداد 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
نظرات کاربران
  • تصویر آواتار
    محمدرضا باقری ۱۵ آبان ۱۴۰۲ به این نظر پاسخ دهید
    سلام و درود
    موقع ساخت اکانت توی این اپ ، اطلاعات رو وارد میکنم ولی توی قسمتی که میگه شهر محل زندگی را وارد کنید ، هر شهر میزنم میگه معتبر نیست
    حتی شهر واشینگتن و نیویورک رو هم زدم . میشه راهی بگید که درستش کنم؟
    با وی پی ان روشن و خاموش هم تست کردم

فرم ارسال نظرات کاربر