چه بخواهید چه نخواهید استفاده از شبکه های اجتماعی تاثیر زیادی در میزان فروش شما خواهد داشت. این تاثیر در صورت استفاده درست از استراتژی های مناسب می تواند مثبت باشد و در غیر این صورت منفی. پس بهتر است که در این مقاله همراه ما باشید تا با اشتباهات رایج برند در مدیریت شبکه های اجتماعی آشنا شده و مهم تر از همه از آن ها پرهیز نمایید.

چرا باید برای معرفی برند از شبکه های اجتماعی استفاده کرد؟

بسیاری از صاحبان کسب و کار خصوصا کسانی که از گذشته مشغول به کار بوده اند، به راحتی قبول نمی کنند که استفاده از این ابزار تا چه اندازه می تواند در میزان موفقیت آن ها تاثیر گذار باشد. به همین دلیل است که این دسته از عزیزان را به استفاده از آمار زیر ارجاع می دهیم :

23 درصد از کسانی که خرید آنلاین انجام می دهند تحت تاثیر تبلیغات شبکه های اجتماعی خرید خود را انجام داده اند.

84 درصد از کسانی که قصد خرید آنلاین را دارند، قبل از هر چیز شبکه های اجتماعی را چک می کنند.

75 درصد از کاربران اینستاگرام سایت فروشگاهی شما را در صورت دیدن پست هایتان چک می کنند.

توجه داشته باشید، با وجود این که ما استفاده از این ابزار را برای بسیاری از برند ها توصیه می کنیم، ولی در صورت استفاده نا درست پیشنهاد می دهیم اصلا استفاده نکنید! چرا که با انجام این کار اشتباه، تنها نتیجه ای که عایدشان می شود به هدر رفتن سرمایه آنها چه از نظر زمان و چه از نظر پول است.

اشتباهات رایج برند در شبکه های اجتماعی

انواع اشتباهات رایج برند در شبکه های اجتماعی :

عدم برقراری ارتباط با کاربر :

اگر به اسم این ابزار دقت کنید، متوجه می شوید که شما قرار است با استفاده از آن ها با دیگران ارتباط برقرار کنید. پس مد نظر داشته باشید که باید با کاربران خود صحبت کنید و آن ها را در پرسش و پاسخ های مختلف شریک نمایید. پس تنها به فکر افزایش تعداد فالوور های خود نباشید.

تنها به فکر خود بودن :

هیچ چیز آزار دهنده تر از این نیست که در صحبت با کسی تنها از ویژگی های وی بشنوید. همین مسئله در رابطه با اشتراک پست در شبکه های اجتماعی نیز صادق است. محتوایی را در اختیار آن ها قرار دهید که هم در رابطه با برند شما باشد و هم دنبال کنندگانتان.

استفاده از محتوای غیر انحصاری :

اگر شما هم در شبکه های اجتماعی گشتی بزنید متوجه تکراری بودن بسیاری از عکس ها و متن ها می شوید. همین مسئله موجب عدم اعتماد کاربر به شما می شود. پس بهتر است که محتوای مورد نظرتان را انحصاری برای خودتان تهیه کنید.

اشتباهات نگارشی در تولید محتوا :

یک تایپ ساده متن نیز اگر به درستی انجام نشود می تواند موجب از بین رفتن اعتبار شما شود. بنابراین بهتر است که قبل از به اشتراک گذاری نهایی محتوای خود را چندین بار بررسی کنید تا از کیفیت آن اطمینان کامل را حاصل نمایید.

اشتباهات رایج برند در شبکه های اجتماعی

عدم استفاده از برنامه ریزی :

برای موفقیت در هر زمینه ای نیاز به یک برنامه ریزی مدون است. فکر نکنید که اشتراک گذاشتن پست در شبکه های اجتماعی تنها قرار دادن یک متن و عکس است. در این صورت است که هم با کمبود محتوا مواجه شده و هم عدم پیوستگی مطالب خود را به کاربر القا می نمایید.

عدم توجه به کیفیت :

این که تنها پستی را به اشتراک بگذارید نمی تواند در موفقیت شما تاثیر گذار باشد. شما باید با استفاده از کیفیت محتوای خود کاربران را به سمت خود جلب نمایید نه تعداد محتوایی که قرار می دهید. پس سعی کنید محتوایی را انتخاب نمایید که اطلاعات جالبی را در اختیار کاربر قرار می دهد و به سوالاتش پاسخ می دهد.

 

همراهان عزیز توجه داشته باشید که شما باید با استفاده از شبکه های اجتماعی بتوانید محتوایی را در اختیار کاربر قرار دهید که به وی دلایل کافی برای خرید و اعتماد به شما را بدهد.

تاریخ انتشار 02 آذر 1397
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر