آزمون‌های بین‌المللی متنوعی برای داوطلبان تحصیل در کشورهای خارجی وجود دارد از جمله آزمون GRE، PMP، EPT و... آزمون psi به تازگی جهت جلب نظر شرکت‌­ها به منظور استخدام، توسط متقاضیان ویزای کار به کشورهای دیگر مورد استفاده قرار می­‌گیرد. این آزمون نشان دهنده­‌ی سطح آمادگی و مهارت و تخصص بیشتر در بین متقضیان است و در میزان دریافت تاییدیه کارفرمایان و شرکت­‌ها را نیز تاثیر گذار است. جهت اطلاع بیشتر از آزمون psi و نحوه‌­ی شرکت در آن با تراپی همراه باشید.

شرکت در آزمون psi

PSI  شرکتی است که ارزیابی استعداد و راه حل‌­های مدیریتی را برای کارفرمایان در هر دو بخش خصوصی و سازمان­‌های دولتی مختلف ارائه می­‌دهد. علاوه بر این، این شرکت همچنین برگزار کننده­‌ی دوره­‌های آموزشی و آمادگی شغلی برای متقاضیان کار در کشورهای دیگر نیز می‌­باشد. آزمون­‌ها و ویژگی­‌های ارزیابی این شرکت مطابق با سطح استانداردهای بسیاری از شرکت­‌ها طراحی و به دو صورت آنلاین و فیزیکی برگزار می­‌شود. 

آزمون PSI

امکانات و خدمات آزمون psi

PSI  متخصص در برگزاری آزمون­‌های صنعتی در زمینه­‌های حرفه‌­ای مانند آتش نشانی، بیمه، دندانپزشکی، لوله کشی، لوازم آرایشی و بهداشتی، ساخت و ساز و املاک و مستغلات است.  این آزمون دارای شش ویژگی و خدمت متمایز برای مشتریان و متقاضیان شغلی ارائه می­‌دهد که عبارتند از:

  • Assessment tests (آزمون­‌های ارزیابی): پنج سطح ارزیابی متفاوت که مهارت­‌های حرفه‌­ای مختلفی را از اندازه گیری می­‌کنند
  • Video interviewing (مصاحبه ویدیویی): ضبط و بررسی صلاحیت رفتاری شما در پاسخ به سوالات مصاحبه ویدیویی پیش از تایید برای آزمون اصلی
  • Situational simulations (شبیه سازی موقعیت): شبیه سازی سناریوهای واقعی در محل کار برای ارزیابی نحوه انجام کار توسط متقاضیان
  • Leadership services(سرویس­‌های مدیریتی): از طریق تکنیک­‌هایی نظیر مربی‌گری، آموزش، برنامه‌­های توسعه و ارزیابی، کارفرمایان می­‌توانند به سرعت پتانسیل رهبری و نقاط قوت شما را شناسایی کنند
  • Consulting services (سرویس­‌های مشاوره): کارفرمایان با استفاده از این خدمات فعالیت­‌های مرتبط با حیطه­‌ی مدیریت را "طراحی، توسعه و استقرار" با راه حل­‌های هوشمندانه اجرا می­‌کنند.
  • Test administration services (سرویس­‌های تست مدیریتی): کافرمایان با این فرصت می‌­توانند، توانمندی­‌های متقاضیان را پیش از اشتغال مورد ارزیابی قرار دهند.

آزمون­‌های ارزیابی

PSI پنج آزمون پیش استخدامی ارائه می‌دهد که هر کدام جنبه­های مختلف مهارت­های حرفه­ای کاندید را پوشش می­دهند. قبل از شرکت در این آزمون می­‌توانید از تست­‌های شخصیت آزمون آمادگی به صورت آنلاین و رایگان استفاده نمایید. در ادامه به 5 آزمون پیش استخدامی PSI  اشاره شده است.

  • آزمون PSI True-to-Life به صورت واقعی توانایی و مهارت­‌های شما در شرایط کاری مورد ارزیابی قرار می­‌دهد و به عنوان یک ابزار اصلی در فرایندهای استخدام به شمار می­‌رود.
  • آزمون (Ability Assessments ) توانایی PSI مهارت­‌های حرفه‌­ای کاندیدها را از طریق مواردی همچون مهارت­‌های اصلی، نظرسنجی­ کارکنان، آزمون­‌های اشتغال حرفه‌­ای و صنعتی مورد ارزیابی قرار می‌­دهد. این آزمون به صورت ترکیبی از توانایی­‌های مختلف همچون مهارت­‌های زبان، درک مطلب، حل مسئله، نمودار و گراف، اصول مکانیکی، بررسی فرم، کد گذاری و موارد دیگر می­‌باشد.
  • آزمون ( Personality & Behavioral Assessments) ارزیابی شخصیت و رفتاری، نگرش‌­ها و رفتارهای شغلی کاندیدا را با عواملی نظیر تمرکز فروش و رضایت مشتری، تشکیل تیم و پیوستگی کسب و کار شناسایی و ارزیابی می­‌کنند. علاوه بر این عوامل 6 دیدگاه کاری، خدمات، TenureView، فروش، شخصی/مدیریتی و عمومی مورد ارزیابی قرار می­‌گیرد.

آزمون PSI
  • آزمون (Computer Skills Tests) مهارت­‌های کامپیوتری، به منظور ارزیابی سطح توانایی­‌های کامپیوتری شما می­‌باشد. در این تست مهارت و استفاده از برنامه‌­هایی نظیر کروم، اکسل، پاور پوینت، ورد، Outlook، Internet Explorer یا سواد دیجیتالی شما در مهارت­‌های فنی کامپیوتری مورد بررسی و ارزیابی قرار می­‌گیرد.
  • آزمون (Public Safety & Civil Service Testing) امنیت و خدمات عمومی، به منظور ارزیابی توانایی­‌های متقاضیان در محیط­‌های عمومی و شرایط مختلفی همچون محیط­‌های پر سر و صدا می‌­باشد.

برگزاری آزمون psi

آزمون psi همانطور که در بالاتر ذکر شد به 2 صورت آنلاین و فیزیکی انجام می­‌شود، تست آنلاین با نام ATLAS شناخته می­‌شود و در برخی از مراکز برگزار می­‌گردد. این آزمون تنها با پلت فرم ویندوز قابل اجرا می­‌باشد.

حتما بخوانید : پرداخت هزینه ثبت نام آزمون های خارجی توسط تراپی

در روز امتحان باید حتما 30 دقیقه قبل از امتحان در محل حضور داشته باشید، این زمان برای ورود به سیستم، شناسایی و آشنایی با پروسه امتحان در نظر گرفته شده است. برای حضور در جلسه حتما باید 2 فرم شناسایی صادر شده توسط دولت همچون گواهینامه رانندگی یا پاسپورت که دارای امضا و عکس باشد را به همراه خود داشته باشید. به یاد داشته باشید که تمامی فرم‌­های شناسایی باید با نام و مشخصات وارد شده در فرم ثبت نام مطابقت داشته باشد.

متقاضیانی که آیتم­‌های مورد نیاز را ارائه به همراه نداشته باشند، اجازه ورود به امتحان را نخواهند داشت و هزینه امتحان را از دست خواهند داد.

تاریخ انتشار 03 امرداد 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر